Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektromobilita, současnost a vize
Valíček, Roman ; Kracík, Petr (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit přehled o současném a předpokládaném budoucím stavu elektromobility v České republice a to včetně analýzy možných vlivů tohoto rozvíjejícího se oboru na další odvětví, zejména energetiku a ekologii. Práce je rozdělena do několika úseků. První část je rešeršního charakteru a zabývá se nejprve obecnými poznatky souvisejícími s elektromobilitou a poté přechází v analýzu aktuální situace na našem území, ve které je detailněji rozebírána především problematika dobíjení elektromobilu a podpora elektromobility. Druhá část práce se zaměřuje na vliv nárůstu elektromobility na elektrizační soustavu a na emisní stopu elektromobilu. Tyto kapitoly jsou podloženy vlastními výpočty a na jejich konci je provedeno vyhodnocení získaných výsledků. V závěru jsou shrnuty dosažené poznatky a je okomentován nadcházející vývoj elektromobility v budoucnosti.
Rekuperační systémy v automobilové technice
Běhoun, Lukáš ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami rekuperace energie v automobilové technice. V první části je přiblížen historický vývoj rekuperačních systémů od konce 19. století až do současnosti. Druhá část je věnována rozdělení rekuperačních systémů podle způsobu akumulace a přenosu energie. Pro každý systém jsou uvedeny tři příklady použití. Ve třetí části jsou porovnány jednotlivé akumulátory a následně celé rekuperační systémy používané v autobusové dopravě. Ve čtvrté části byl proveden výpočet spotřeby paliva autobusu bez rekuperačního systému a stejného autobusu s rekuperačním systémem Bosch Rexroth. Poslední část se zabývá možným budoucím vývojem rekuperačních systému.
Analýza současného vývoje elektromobility, porovnání různých druhů pohonů
Vobecký, Jan ; Sedlák, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu současného vývoje elektromobility a popis různých druhů pohonů. V první části je zpracována základní teorie o elektrovozidlech na baterie, hybridních vozidlech a vozidlech na palivové články. Druhá část přináší průzkum trhu a data o nabízených elektromobilech. V závěru práce je zhodnocení situace.
Podpora distribuční soustavy řízením výkonu bateriových systémů a nabíjecích systémů pro elektromobily
Rodionov, Vladislav ; Mastný, Petr (oponent) ; Drápela, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podporou DS NN řízením výkonu nabíjecích systémů pro EV a bateriové úložiště. Práce obsahuje přehled o DS České republiky, prostředcích pro regulaci napětí a o existujícím legislativním stavu při připojení nabíjecích systému. V prací jsou popsány způsoby řízení činného a jalového výkonu v závislosti na napětí a frekvenci. Praktická část je zaměřena na simulaci podpory sítě při různých úrovních penetrace BESS a EVC v prostředí MATLAB Simulink a ověření funkce podpory na laboratorním systému. V poslední části práce jsou vymezeny způsoby implementace řídícího systému pro BESS a EVC fungujících v soustavě NN.
Design zahradního rideru s elektrickým pohonem
Krulová, Karolína ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design zahradního rideru s elektrickým pohonem. Hlavním cílem bylo navrhnout inovativní zahradní techniku, která bude brát ohled na požadavky soukromého uživatele tohoto typu zařízení. V rámci práce byl důkladně prozkoumán současný stav poznání a bylo provedeno dotazníkové šetření. Na základě výsledků tohoto šetření došlo ke zmenšení celkových rozměrů rideru, zjednodušení a odlehčení konstrukce žacího ústrojí, navržení sedadla, které by bylo více prodyšné a komfortní v letních měsících a nahrazení spalovacího motoru za elektrický. Výsledný produkt najde své uplatnění u soukromých vlastníků středně velkých a členitých zahrad s rozlohou do 1500 m2.
Energetická účinnost využití vodíku v dopravě
Mikulenka, Karel ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou soudobých možností využití vodíku v dopravě. Vodík je vědeckou obcí považován za možnou odpověď na stále se zvyšující emise z dopravy a jejich negativní dopad na životní prostředí. V práci jsou uvedeny nejvýznamnější výhody používání vodíku jakožto paliva pro dopravní prostředky ve srovnání s jeho hlavními protějšky: konvenčními spalovacími motory a bateriovými elektromobily. Práce popisuje oba možné způsoby získávání energie z vodíku přímo ve vozidle, kterými jsou spalování a palivové články a dále analyzuje současné možnosti konečného potenciálního zákazníka v oblastech dostupnosti vozidel a čerpacích stanic. Závěrem popisuje obecně problematiku zavedení vodíkové dopravy v České republice – její energetickou náročnost a zejména účinnost, a to v kontextu kompletního vodíkového hospodářství.
Elektrická vozidla jako akumulační prvek pro elektrické sítě
Novák, Martin ; Minařík,, Daniel (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi akumulace elektrické energie pomocí elektrických vozidel a jejich využití k regulačním potřebám elektrické sítě. V úvodu této práce je popsán současný stav elektromobility ve světě spolu s popisem situace v České republice. Dále jsou v úvodní části shrnuty hlavní výhody a nevýhody širokého nasazení elektrických vozidel v dopravě. V druhé části diplomové práce je provedeno rozdělení vozidel do tří hlavních skupin. V třetí části diplomové práce jsou uvedeny používané systémy na akumulaci a generaci energie ve vozidlech. V této části práce jsou jednotlivé parametry akumulačních systémů přehledně porovnány. Další kapitola obsahuje seznam dnešních bateriových elektrických vozidel s jejich důležitými technickými parametry. Pátá kapitola shrnuje možnosti využití elektromobilů pro potřeby elektrické sítě při využití systému Vehicle-to-grid. Podrobněji jsou v této kapitole rozebrány podpůrné služby elektrické sítě v České republice. V poslední části této diplomové práce je vypočten ekonomický potenciál elektrických vozidel při poskytování služeb primární a sekundární regulace.
Modelování energetických toků v obci s bateriovými systémy
Řehořek, Tomáš ; Krátký,, Milan (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá bateriovými systémy a možnostmi jejich využití hlavně ve spojení s FVE pro domácí účely, částečně pak pro síťové účely. Dále se práce zabývá dopady zvýšeného počtu BEV na zatížení. Cílem práce je nasimulovat a zkoumat výkonové toky, v rámci vybrané sítě při zvýšeném počtu FVE ve spojení s bateriovými systémy. Výpočet výkonových toků je prováděn v programu OpenDSS a vstupní data pro simulace jsou vytvářena v programu Matlab. Teoretická část práce popisuje technologie bateriových systémů a způsob jejich provozu. Částečně se dotýká i využití bateriových systémů pro síťové využití. V praktické části je provedeno vyhodnocení simulací zkoumající možnosti bateriových systémů limitovat špičky přebytků generované energie. Zároveň je zkoumán dopad zvýšeného zatížení způsobeného dobíjením BEV a možnosti bateriových systémů na snížení tohoto zatížení.
Bateriové systémy pro distribuční sítě
Filip, Robin ; Radil, Lukáš (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou bateriových úložišť v distribučních sítích. V práci jsou představeny způsoby akumulace elektrické energie s důrazem na technologie bateriových systémů. Následně jsou nastíněny možnosti využití těchto systému v síti. Práce také obsahuje přehled současných a plánovaných projektů a popis legislativního prostředí dané oblasti v České republice. Praktická část se věnuje návrhu kapacity bateriového úložiště s ohledem na vývoj spotřeby elektrické energie, elektromobility a rozšíření fotovoltaických elektráren.
Infrastruktura pro elektromobilitu
Smutková, Karolína ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou nabíjení elektromobilů, do níž spadá množství dílčích otázek. Poskytuje přehled o současných technických řešeních nabíjecích stanic, konektorů, komunikace vozidlo – nabíječka v průběhu nabíjení a s tím související finanční náročnosti nabíjení. Přitom zohledňuje potřebu velkých množství elektrické energie z majoritně obnovitelných zdrojů, což v této práci reflektují bateriová uložiště. Posledním bodem je porovnání současných elektrovozidel zejména dle kapacity baterie, ceny a dojezdu. Celá práce je primárně vztažena na území České republiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.