Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lokální integrační politiky vůči imigrantům: příklad Prahy a Barcelony
Holinková, Barbora ; Seidlová, Markéta (vedoucí práce) ; Leontiyeva, Yana (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je komparace přístupů k integraci cizinců na lokální úrovni v Praze a v Barceloně. Autorka chce dále zjistit, zda jsou politiky aplikované Barcelonou přenositelné do českého prostředí. Práce vychází z vybraných konceptů zaměřených na integraci cizinců do hostitelské společnosti (klasická typologie národních integračních modelů nebo integrační modely založené na psychologických aspektech dle Berryho) a její součástí jsou také definice migrační a integrační politiky (Baršová, Barša 2005; Penninx 2016; Bosswick, Heckman 2006 a další). Vzhledem k charakteru práce byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu skládající se z analýzy sekundárních zdrojů (odborné studie, výroční zprávy, koncepční materiály vlád a municipalit, statisticky zaměřené zdroje). Vedle toho byly realizovány polo-strukturované rozhovory se zástupci místních samospráv v Praze a v Barceloně. Lokální integrační politiky vznikají ve specifickém kontextu daného státu, součástí práce je i nástin migrační historie Česka a Španělska, institucionální zabezpečení migračních a integračních politik na jednotlivých administrativních úrovních (národní, regionální, lokální) a jejich vývoj. Bylo zjištěno, že město Barcelona má v decentralizovaném systému vládnutí silnou pozici a významně promlouvá do postavení cizinců na svém...
Dopravní obslužnost v Barceloně
Bláhová, Markéta ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šeredová, Eliška (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zanalyzovat dopravní obslužnost v Barceloně. Teoretická část je věnována základním pojmům z oblasti městské hromadné dopravy a příměstské dopravy. Dále je zaměřena především na kolejovou dopravu, protože kolejová doprava je páteří veřejné dopravy právě v Barceloně a jejím okolí. V další kapitole představuji Španělsko, autonomní oblast Katalánsko a Barcelonu. V praktické části nejprve informuji o integrovaném dopravním systému a o jízdních dokladech. Nadále se věnuji barcelonskému přístavu a letišti El Prat. Poté analyzuji dopravní prostředky městské hromadné dopravy a dopravy příměstské v mnou popisované oblasti, jejich důležité linky, cyklistickou dopravu a taxislužbu. Poslední kapitola je věnována přizpůsobení se dopravy trendům moderní doby a plánům do budoucna.
Ekonomika Katalánska a možné důsledky případného nabytí nezávislosti na Španělsku
Polák, Milan ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Cílem této práce je analyzovat důležité aspekty separatismu Katalánska. Práce je rozčleněna do tří kapitol a závěru. První kapitola se zabývá historickým původem separatistických snah, právní a politickou problematikou a objasní aktuální situaci v autonomním společenství. Druhá kapitola rozebírá ekonomickou stránku věci. Řeší především hospodářství Španělska, Katalánska a fiskální vztah mezi nimi. Třetí kapitola se zabývá relevantními faktory, které mohou hrát při případné secesi důležitou roli. Jde především o způsob osamostatnění, fungování nové katalánské ekonomiky a možné scénáře vztahu mezi Katalánskem, Španělskem a Evropskou unií. V závěru autor shrne problematiku a poskytne východiska.
Physical-spatial and social configuration at neighborhood level, the Raval (Barcelona), an urban evaluation according with the Compact City Model
Azofeifa Valverde, Edwin Javier ; Křížová, Markéta (vedoucí práce) ; Janáč, Jiří (oponent) ; Erdösi, Péter (oponent)
Physical-spatial and social configuration at neighborhood level, the Raval (Barcelona), an urban evaluation according with the Compact City Model Edwin Javier Azofeifa Valverde ABSTRAKT Hospodářský rozvoj měst a zlepšování kvality života jejich obyvatel, přestože by teoreticky měly přispívat k dalšímu pozitivnímu rozvoji měst, namísto toho často zhoršují procesy jejich fyzické a sociální fragmentarizace. Tato diplomová práce popisuje a hodnotí fyzické a sociálně-prostorové konfigurace ve čtvrti Raval v Barceloně, se zvláštním důrazem na konfiguraci přistěhovalecké populace. Snaží se identifikovat ty procesy, v nichž se projevuje nárůst sociální nerovnosti a nedostatečný přístup k některým službám a zařízením. Aby bylo možné tyto skutečnosti představit a analyzovat konfiguraci Ravalu, byla shromážděna data o populaci a informace týkající se služeb, zařízení a "městského mobiliáře". Koncept kompaktního rozvoje měst (compact city model) byl využit s cílem interpretovat potenciální slabiny této čtvrti, které snižují její funkčnost. Jako hlavní problémy byla identifikována koncentrace přistěhovalců v některých oblastech, což snižuje možnosti jejich integrace. Nízká diverzita využití pozemků a především veřejných prostor, skutečnost, že charakter veřejných prostor neumožňuje sociální komunikaci, a konečně...
B + B BARCELONA
Fabián, Ondřej ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh školy do místa jako je čtvrť Poblenou je velké dobrodružství. Bloky plánu Cerda uv sobě uzavírají dramatickou historii industriální éry, kdy se ještě Barceloně říkalo Katalánský Manchester. A tady si pokládám otázku. Co znamená slovo krajina v tomto prostředí ? Jak se aplikuje na staré haly a komíny představa archetypu KRAJINY ? Jsou to snad právě tyto prvky, jež kdysi živily takřka celou Katalunii ? Mohou se střechy dnes již nevyužívaných průmyslových hal stát něčím jiným ? Novou fasádou ? Krajinou ?
B + B BARCELONA
Špániková, Katarína ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
The concept of design of secondary school in Barcelona responds to an existing build - up area, topography, to what was here, but sthe school system is different. The diversity of the environment I translate into surrounding of school, in every corner is taking place a different activity, a different movement.
B + B BARCELONA
Zatloukal, Štěpán ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
řeším školu jako posloupnost objemů podél ulice spojené společným komunikačním prostorem
B + B BARCELONA
Růžička, Tomáš ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
B+B Barcelona – Gymnázium Barcelona – Vallcarca Vallcarca je čtvrť s velmi specifickým charakterem, členitou topografií, sociální strukturou, zástavbou dvojího měřítka, důležitým pěším tahem a místem, před kterým jsou velké změny. Kromě gymnázia je třeba na pozemku vytvořit kvalitní veřejný prostor pro studenty i pro Vallcarcu a pokud možno využít budovu staré školy. Tento plácek je obklopen budovami gymnázia přístupnými veřejností, vede na něj nový veřejný průchod v logice spojení parku Güell s dalšími velkými parky. Škola je navržena jako spojení 4 pavilonů s nestejnou výškou, propojených vnitřními dvory nebo uličkou. Studenti oživují svým nutným pohybem veřejnou plochu. Nástupní místo je naproti budovy staré školy, jedná se o venkovní vestibul, ovšem krytý pergolou. Výška budov reaguje na charakter terénu a velikost okolní zástavby. Pavilony jsou dvojtraktem s dvojicí schodišť a pavlačí v kontaktu s dvorem. V každém pavilonu je vnitřní přestávková hala pro studenty. V zadní části je součástí haly stávající lom. Druhé straně ulice je stará škola využita jako jídelna s přístavbou příslušenství. Z jihu plácek vymezuje novostavba knihovny a vedení školy, na severní straně je hřiště. Měřítkem, konstrukcí a materiály budova odkazuje na přítomnost lomu. Je to skelet, s pohledovým betonem na fasádě, s povrchovou úpravou, která zdůrazňuje vrstvený charakter okolí.
B + B BARCELONA
Látalová, Lucie ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Čtyřleté a osmileté gymnázium se nachází v centru spanělského města Barcelony v místě velmi dobře přístupném městskou dopravou. Gymnázium je v přímé návaznosti na důležitou dopravní a kulturní tepnu města-barcelonskou diagonálu, ke které se obrací a váže jak místně tak i koncepčně a otvírá k ní prostor hlavního vstupu a veřejného vnitřního nádvoří. Rozpínající se nová zástavba s administrativním využitím stojí v konkurenci stávajícímu industriánímu charakteru s množstvím výrobních objektů a vytváří v místě jisté napětí. Stavba nového gymnazia výrazně ovlivní dané místo a přinese tak do této industriální čtvrti novou funkci. Celá čtvrt prochází obnovou a novostavba gymnázia ji výrazně podpoří. ARCHITEKTONICKÉ ŘEŠENÍ Stavba půdorysně kopíruje historickou zástavbu v plánu „cerda“, snaží se reagovat na chaos uvnitř bloků a rozpínající se moderní svět a tvarově ji tak očistit a zjednodušit. Tak jako jednotlivé bloky tvoří mozaiku plánu cerda tak i škola jako celek skýtá řadu aktivit s bohatou strukturou uvnitř a funguje tak na podobném principu. Vztah „celku a části“ , tvarové osvobození a důraz na sílu jedné hmoty aniž by byla narušena návaznost na celek, město, je konceptem, na kterém je tento projekt založen.
B + B BARCELONA
Boleloucká, Alice ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Tématem projektu je stavba nového gymnázia v Barceloně, v místě, které je typické svými pravidelnými bloky navrženými architektem Cerdou. Stavbu jsem navrhla s respektem k tvaru parcely. Mým cílem bylo, nevytvořit jen vzdělávací budovu pro studenty, ale také kulturní a společenské centrum pro lidi z okolí. Urbanisticky je parcela koncipovaná jako město samo o sobě, které zve kolemjdoucí k návštěvě. Zůstalo příjemné měřítko pro život.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.