| |
|
Člověk jako faktor kvality vzduchu
Kops, Tomáš ; Uher, Pavel (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zjistit pomocí měření produkci oxidu uhličitého, kterou člověk vyprodukuje při různých typech fyzické aktivity. S využitím daného modelu je cílem simulovat reálnou produkci oxidu uhličitého pro typový objekt a dále navrhnout způsob automatické regulace, přívodu a odvodu vzduchu pro získání kvalitnějších vlastností vnitřního prostředí (reprezentovanou koncentrací oxidu uhličitého).
|
|
Řízení dopravníkového systému pro zkušebnu
Lorenc, Michal ; Pásek, Jan (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá programováním dopravníkového systému, ovládaného pomocí PLC. První částí je rozbor řízené technologie a popis požadované funkce. Následuje seznámení s programovacím prostředím, PLC, čidly, akčními členy a ovládacími prvky. V druhé části je návrh řešení funkce dopravníkového systému a jeho implementace. Poté je celý systém odzkoušen, zhodnocen a jsou podány návrhy na zdokonalení.
|
|
Řízení pohonů pomocí PLC s využitím sběrnice CAN
Polach, Tomáš ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a aplikací řídícího algoritmu všesměrového autonomního robotu. Robot je řízen pomocí PLC řady X20 společnosti Bernecker&Rainer. Pohon je realizován třemi integrovanými regulačními pohony IclA D065, společnosti SIG Positec, komunikujících po sběrnici CAN. Robot dále využívá čidla snímání polohy podvozku z důvodu prokluzu kol na povrchu se sníženou adhezí. Toto čidlo využívá pro komunikaci s automatem sběrnici RS 232. Díky všem výše uvedeným vlastnostem a napájení z baterie je výsledkem plně autonomní zařízení.
|
|
Analýza rizik spojených se samočinně řízenými vozidly
Weigel, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
{Cílem práce bylo navrhnout a implementovat systém pro analýzu rizik v samočinně řízených vozidlech. Práce se zaměřila návrh a implementaci systému pro řešení analýzy rizik založené na modelech. Požadavkem na systém byla jeho flexibilita a robustnost. Návrh analýzy rizik byl nejprve předveden v teoretické rovině a poté implementován v modelech systémů ABS a ESP v prostředí UPPAAL. Systém byl dále podroben různým experimentům a testům pro ověření jeho funkcionality. Na implementovaném systému byly vykonané experimenty. Experimenty byly přínosné a systém pro analýzu rizik korektně vyhodnocoval scénáře selhání a adekvátně na vzrůstající riziko reagoval. Výsledky experimentů byly prezentovány na grafech s komentářem daných scénářů selhání.
|
|
Bezkontaktní měření teplot
Kužel, Kristián ; Nykodým, Libor (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje dosavadní poznatky o bezkontaktním měření teplot v průmyslových aplikacích, věnuje se jednotlivým druhům měřicích přístrojů a obsahuje přehled trhu. Zaměřuje se především na stacionární přístroje používané v průmyslu. V závěru se věnuje výběru bezkontaktních pyrometrů a cenové stránce věci. Rozebírá rovněž problémy související s bezkontaktním měřením a možnostem, jak jim zabránit.
|
|
Analýza rizik spojených se samočinně řízenými vozidly
Weigel, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
{Cílem práce bylo navrhnout a implementovat systém pro analýzu rizik v samočinně řízených vozidlech. Práce se zaměřila návrh a implementaci systému pro řešení analýzy rizik založené na modelech. Požadavkem na systém byla jeho flexibilita a robustnost. Návrh analýzy rizik byl nejprve předveden v teoretické rovině a poté implementován v modelech systémů ABS a ESP v prostředí UPPAAL. Systém byl dále podroben různým experimentům a testům pro ověření jeho funkcionality. Na implementovaném systému byly vykonané experimenty. Experimenty byly přínosné a systém pro analýzu rizik korektně vyhodnocoval scénáře selhání a adekvátně na vzrůstající riziko reagoval. Výsledky experimentů byly prezentovány na grafech s komentářem daných scénářů selhání.
|
|
Optimalizace dopravních křižovatek pomocí metod strojoveho učení
Hlaváček, Jakub ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Götthans, Jakub (vedoucí práce)
Práce se věnuje oblasti problematiky řízení dopravy, konkrétně světelnému řízení křižovatek, zejména technologiím řízení na základě získaných dat o provozu. Hlavním cílem práce je návrh a následná implementace reálné křižovatky Anenská a kpt. Jaroše, Pardubice v podobě modelu. Práce se dále zabývá úkázkou využívaných signálních programů řízení křižovatek skrze vytvořený model. Model je sestaven ze dřevěné základny a menší součásti vyhotoveny 3-D tiskem. Celek je řízen mikropočítačem Arduino. Při tvorbě této práce se mi podařilo porozumět komplexnímu řízení dopravy v dnešních městech, která si aktuální dopravní situace žádá.
|
|
Řízení dopravníkového systému pro zkušebnu
Lorenc, Michal ; Pásek, Jan (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá programováním dopravníkového systému, ovládaného pomocí PLC. První částí je rozbor řízené technologie a popis požadované funkce. Následuje seznámení s programovacím prostředím, PLC, čidly, akčními členy a ovládacími prvky. V druhé části je návrh řešení funkce dopravníkového systému a jeho implementace. Poté je celý systém odzkoušen, zhodnocen a jsou podány návrhy na zdokonalení.
|
|
Řízení dopravníkového systému pro zkušebnu
Lorenc, Michal ; Pásek, Jan (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá programováním dopravníkového systému, ovládaného pomocí PLC. První částí je rozbor řízené technologie a popis požadované funkce. Následuje seznámení s programovacím prostředím, PLC, čidly, akčními členy a ovládacími prvky. V druhé části je návrh řešení funkce dopravníkového systému a jeho implementace. Poté je celý systém odzkoušen, zhodnocen a jsou podány návrhy na zdokonalení.
|