|
Návrh strategie pro stavební firmu Kaláb, s.r.o.
Mládková, Šárka
Mládková, Š. Návrh strategie pro společnost Kaláb - stavební firma, spol. s.r.o. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Bakalářská práce se zaměřuje na návrh vhodné strategie pro společnost Kaláb - stavební firma, spol. s.r.o. Tato práce je rozdělena do dvou částí. První část, literární rešerše, je zaměřena na definování základních pojmů, které jsou následně prakticky využity v druhé části bakalářské práce. Pro vyhodnocení vhodné strategie byla provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí, doplněná analýzou zájmových skupin. K posouzení faktorů vnějšího prostředí byla využita analýza PESTE a Porterův model pěti konkurenčních sil. Faktory vnitřního prostředí byly posouzeny situační analýzou vnitřního prostředí a prostřednictvím finanční analýzy. Výsledkem provedených analýz je identifikování příležitostí, hrozeb, silných a slabých stránek podniku. Pomocí SWOT analýzy byla navržena výsledná strategie.
|
|
Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Kristianová, Barbora ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Černý, Jan (oponent)
Tato předkládaná diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod Competitive Intelligence (dále CI) pro malé a střední podniky. Jejím cílem je především analyzovat možnosti, jakým způsobem může konkrétní podnik z oblasti malých a středních podniků využívat metody CI. První část práce poskytuje ucelený přehled teoretických informací, které jsou nutné k identifikaci pojmu CI. Na počátku jsou uvedeny definice CI a dále dochází postupně k podrobnějšímu popisování oboru. Dalším krokem je charakteristika malých a středních podniků, možnosti využití CI v těchto podnicích a nakonec jsou podrobně specifikovány jednotlivé analytické metody, kterými jsou SLEPT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a další. Praktická část práce se zabývá nejen popisem konkrétního podniku z oblasti stavebního projektování a architektury, ale její stěžejní částí je především zmapování externího prostředí firmy pomocí uvedených analytických metod a návrh využití informačních zdrojů dle potřeb společnosti. Poslední kapitola se zabývá návrhem vhodného způsobu aplikace CI v oblasti architektury a stavebnictví, kde jsou shrnuty návrhy jak pro konkrétní podnik, tak obecně pro danou oblast.
|
|
Možnosti rozvoje společnosti na základě analýzy konkurentů
SLAVÍKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zaměřuje na možnosti rozvoje společnosti na základě analýzy společnosti OfficeCare na českém trhu. V literárním přehledu byla popsána problematika týkající se situační analýzy, konkurence, analýzy konkurence, SWOT analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. V praktické části byl vypracován seznam konkurentů, SW analýza s bodovým ohodnocením, vytipování klíčových silných a slabých stránek a následné celkové vyhodnocení.
|
|
Využití metod Competitive Intelligence v rodinném podniku
Špírek, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Tato práce je primárně zaměřena na využití konkurenčního zpravodajství (Competitive Intelligence -- CI) v praxi. Jejím cílem je především využití metod CI v malém rodinném podniku za účelem zvýšení jeho konkurenceschopnosti. K tomuto účelu jsou v práci využity metody pro analýzu získaných informací a to zejména Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Tyto dvě metody umožňují analyzovat jak okolní prostředí podniku, tak i vyhodnocení jeho současné pozice a vymezení vůči konkurenci. Za účelem zvýšení konkurenceschopnosti je v práci také provedena analýza webových stránek firmy a jejích konkurentů, dle předem definovaných kritérií, vycházejících převážně z obecně uznávané metodiky WCAG 2.0. Přínosem této práce v obecné rovině je praktická ukázka možnosti využití metod CI v malém rodinném podniku. V konkrétní rovině je to pak především vyhodnocení jednotlivých provedených analýz, jejich závěry a doporučení, které z nich byly vyvozeny a dále "Návrh strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy". To vše s cílem zlepšit postavení firmy na trhu, zvýšit její konkurenceschopnost a zlepšit její strategické plánování. Vzhledem k tomu, že CI je po teoretické stránce v dnešní době již poměrně známé a dopodrobna popsané v mnoha odborných publikacích a článcích, je zde popsáno a definováno jen velmi stručně ve druhé kapitole. Hlavní část práce je věnována sběru a analýze informací o odvětví a konkurenci a jejich následnému vyhodnocení a tvorbě doporučení. Předposlední kapitola je pak věnována vytvoření návrhu strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
|
|
Komparativní analýza konkurenčních dodavatelů elektrické energie domácnostem
Hančl, Matyáš ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Pavlas, Luboš (oponent)
V teoretické části této diplomové práce vysvětlím základní pojmy klíčové pro pochopení celé práce. Rád bych zde vysvětlil teorii související s trhem elektrické energie v České republice a strategickou analýzou vnějšího prostředí. Zároveň zde budou nastíněny a uvedeny základní energetické pojmy, složení ceny elektrické energie, historie otevírání trhu s elektrickou energií, působnost Energetického regulačního úřadu a detaily cenového kalkulátoru. Dále se zaměřím na popsání jednotlivých nástrojů strategické analýzy vnějšího prostředí. V praktické části charakterizuji celé odvětví, provedu externí strategickou analýzu a srovnám konkrétní dodavatele elektrické energie domácnostem.
|
| |
|
Analýza konkurence
ŘEŘÁBEK, Tomáš
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu konkurence společnosti Zeelandia na českém trhu. V literárním přehledu je uvedena problematika týkající se situační analýzy, konkurence, analýzy konkurence, SWOT analýzy, SW analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. V praktické části je vypracován seznam konkurentů, srovnání finančních ukazatelů, stanovení tržních podílů, SW analýza s bodovým ohodnocením, vytipování klíčových silných a slabých stránek a následné celkové vyhodnocení.
|
|
Strategická analýza podniku
Kubátová, Petra ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Cílem práce je zpracovat strategickou analýzu minulého vývoje a současné strategické pozice firmy a následně formulovat její závěr. Práce je zaměřena na zpracování analýzy vnitřního a vnějšího prostředí firmy a jejich vývoje v čase, odhalení silných a slabých stránek podniku, příležitostí a hrozeb okolí, posouzení dosažení stanoveného cíle a návrh vhodné strategie dalšího vývoje společnosti.
|
| |
|
Strategická analýza podniku
Návarová, Ivana Bc. ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Korčák, Jan (oponent)
Nejdříve teoreticky popisuji proces strategického managementu a jednotlivé interní a externí strategické analýzy. Ve druhé části této práce popisuji podnik, kde spracovávám diplomovou práci. V poslední části aplikuji teoretické poznatky přímo na podnik JIP Papírny Větřní, a.s. . Z výsledku těchto základních analýz navrhuji konkrétní strategii a porovnávám ji se současnou strategií podniku. V závěru své práce se pokusím celkově zhodnotit postavení podniku na trhu a nově zvolenou strategii podniku.
|