| |
|
Rám závodního automobilu kategorie E2
Šikuta, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosného rámu sportovního vozu kategorie E2 z hliníkového sendviče, návrhem trubkového bezpečnostního rámu a zároveň koncepčním řešením zavěšení motoru. V textu jsou obsaženy MKP analýzy torzní tuhosti rámu a pevnostních vlastností bezpečnostního rámu.
|
|
Multibody model vozidla - hodnocení jízdního komfortu
Friedl, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou jazdného komfortu. Využíva simulačný MBS software, konkrétne program MSC Adams, najmä jeho modul Car. Sú v nej vytvorené simulácie prejazdu automobilu po úseku cesty s nerovnosťami tak, aby reprezentovali podmienky vyskytujúce sa v premávke na bežných cestných komunikáciách. Skúmané je predovšetkým celkové zrýchlenie pôsobiace na vodiča a spolujazdca v závislosti na konkrétnom nastavení prvkov priamo súvisiacich s jazdným komfortom.
|
|
Návrh řízení vozidla Formule Student
Pospíšil, Jaromír ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje jednotlivé části řízení, jejich nejběžněji používané typy a hodnotí jejich výhody a nevýhody. Tyto poznatky přenáší do návrhu mechanismu řízení Formule student. Dále je zde uveden postup určení zatížení řízení, které je zohledněno při návrhu řízení. Výsledná podoba mechanismu řízení je posléze podrobena analýze tuhosti.
|
|
Návrh stabilizátoru automobilu
Krasula, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh stabilizátorů pro vůz formule student. Začátek práce je věnován seznámení s funkcí stabilizátoru a vysvětlení jeho vlivu na vozidlo včetně rozboru různých konstrukcí. Druhá část osvětluje soutěž formule student. Východiskem pro návrh je analýza stabilizátoru formule Ford. V části zabývající se návrhem stabilizátorů je navrženo několik konstrukčních variant, provedena analýza napjatosti součástí a pro finální řešení jsou vytvořeny multibody modely mechanismů stabilizátorů pro další analýzy jízdních vlastností vozidla.
|
| |
| |
| |
|
Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru
Drozdek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru“ je zaměřena na prvotní návrh možnosti použití silikonového tlumiče torzních kmitů pro výše zmiňovaný motor určený pro traktory a další průmyslové aplikace. Cílem práce je vypočítat kmitání klikové hřídele pomocí vhodného dynamického modelu a následně navrhnout takové základní parametry silikonového tlumiče torzních kmitů, který torzní výchylky klikové hřídele utlumí na přijatelnou hodnotu. Další částí je návrh konstrukčního provedení samotného upevnění silikonového tlumiče na volném konci klikové hřídele motoru. Posledním krokem diplomové práce je porovnání a zhodnocení kmitání klikové hřídele bez tlumiče a s nově navrženým silikonovým tlumičem torzních kmitů.
|
|
Analýza vyvrtávacího procesu automatické horizontální vyvrtávačky
Šohajek, Jiří ; Roubíček, Jiří (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je provést analýzu vyvrtávacího procesu automatické horizontální vyvrtávačky SVD2, pro vrtání ložiskových otvorů. Problém, který byl důvodem pro zadání diplomové práce, jsou vibrace při vrtání doprovázené nadměrným hlukem. Proto bylo nutné provést analýzu chvění, rozbor obráběcího procesu a proměření dynamiky a statiky stroje. Výsledky měření porovnat s matematickými modely a po jejich vyhodnocení navrhnout konstrukční a jiná řešení. Stroj SVD2 byl navržen na základě předchozího typu SVD, jehož přestavba na nový typ spočívala v přidání 6vřeten. Tím to zvýšením počtu vrtaných těl z jednoho na čtyři, došlo k čtyřnásobnému zvýšení výkonu. Proto byl původní záměr provést přestavbu i na ostatních 2řetenových strojích. Ponechání základní části stroje bez jakýchkoliv úprav (tj. zesílení soklu a přizpůsobení větší rozteči bočního lineárního vedení vřeten a příčného lineárního vedení stojanu upínačů) nebylo vhodným řešením, což bylo také potvrzeno měřením a následnou analýzou.
|