Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 301 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Okolo všeho, co mám
Moštěk, Richard ; Chomová, Juliána (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Ústředním motivem mé bakalářské práce je rozšíření fiktivního univerza za pomoci posunutí hranice vnímání objektu jako obrazu při vstupu do prostoru. Pokouším se nalézt hranu vnímání obrazu, jako dokumentace fiktivních příběhů na plátně, oproti artefaktu navzdory identickému použití materiálu a technickému procesu. Zkoumám při tom meze plátna napnutého na rámu a přístupy k „mnohopohledovosti“, jejímž prostřednictvím lze dílo sledovat. Stylizace malby je ovlivněna estetikou prvních celovečerních digitálně animovanych filmů a videoher z devadesátych a nultych let. Vychozím spojujícím bodem pro jednotlivá díla je vztah mezi dřevěnym rámem, bavlněnym plátnem a olejovou barvou. Pomyslny bod nula. Bezčasy narativ zrcadlí signifikantní rysy a vzorce jednání lidské společnosti, včetně mého nevyhnutelně subjektivního pohledu. Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor olejomaleb s nadsázkou reflektující civilizační neochotu vyzrát k dlouhodobé udržitelnosti. Závěrečnym vystupem mého projektu je instalace maleb/objektů vytvářející scénu pro samotného diváka – třetí osobu.
Hlas jemný, tichý
Krutsche, Karin ; Mladějovský, Josef (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá průnik křesťanských témat s každodenním životem a čerpá inspiraci přímo z Bible. Autorka se zaměřuje na svůj subjektivní výklad víry a zamýšlí se nad nečekanými způsoby, jakými se může projevovat Boží přítomnost. Prostřednictvím svých uměleckých děl tato témata vizuálně zobrazuje, přičemž zdůrazňuje symboliku světla jako reprezentaci Boží transcendence.
Wonder&Wander
Porubský, Aleš ; Zapletal,, Aleš (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
V bakalárskej práci s názvom Wonder&Wander pracujem s témami alterega, eskapizmu, sebamytologizácie a introspekcie. Práca pojednáva o imaginatívnom svete, v ktorom pracujem s postavami, ktoré sú hrdinami a sprievodcami zároveň. Wonder&Wander sleduje hrdinov a sprievodcov v rôznych situáciách, prostrediach a náladách, ktoré sú reflexiou mojej reality a osobných prežitkov. Obrazy tohto cyklu sú tématicky o prchavosti, melanchólií, opúšťaní, hľadaní, blúdení, ohmatávaní si sveta a vnútorných zmenách. Dôležitou témou tejto série je motív cesty, ktorý má pre mňa viac významov: cesta ako riešenie problémov, cesta ako hľadanie, cesta ako príprava, cesta ako prostredie pre zmeny... Práca Wonder&Wander je rozdelená na dve časti z dôvodu vytvorenia určitej duality čítania tém, ktoré sú v motívoch obrazov prítomné. V prvej časti som sa zameral na krajinu a motív cesty ako takej, zatiaľ čo v druhej časti, ktorá sa skladá z portrétov, sa snažím umocniť pocit naliehavosti zmienených tém.
Kubistická domácnost. Umělecký sloh očima rodinných účastníků edukace.
Švecová, Klára ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na kubismus jako umělecký směr, ale neplní kunsthistorický záměr. Zabývá se základy kubismu a navrhuje výsledný vzdělávací program pro žáky základních škol a nižších gymnázií. Cílem práce je představit tento umělecký sloh prostřednictvím edukačního programu, který zahrnuje procházku "kubistickou architektonickou" Prahou, návštěvu expozice Českého kubismu v Domě U Černé Matky Boží a praktické cvičení s pracovními listy tak, aby účastníci edukace získali znalosti, které u nich dlouhodobě přetrvají. Klíčová slova: edukace, kubismus, kubistická domácnost, nábytek, umění, socha, obraz, architektura, architektonický kubismus
Krajina vzpomínek
Gorbušinová, Anna ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem domova a krajinomalby z pohledu vnímání vzpomínek na dětství. V teoretické části jsou analyzovány pojmy jako identita, emocionální vztah k místu či genius loci s odkazem na významné teoretiky Christiana Norberga-Schulze a Gestona Bachelarda. V teoretické části práce je rovněž zkoumán vývoj krajinomalby a blíže tematizováno období 19. až 20. století, kdy umělci začali zkoumat zobrazení pocitů a vnitřních emocí. Autorka v této části práce autorsky uchopuje téma domova z období dětství a jehovliv na její současnou tvorbu. Praktická část tvoří těžiště bakalářské práce - je věnována malířskému cyklu nostalgické krajiny vzpomínek z dětství. Představuje vlastní hledání výtvarného jazyka a zkoušení výtvarných technik. Zmiňuje zahraniční i české malíře a malířky, jejichž náměty a výtvarný jazyk sloužily jako inspirace. Výsledkem je malířský soubor maleb Krajiny vzpomínek, reflexe jeho tvorby a výtvarného zpracování. V didaktické části autorka popisuje krajinomalbu ve školním prostředí a vývoj vnímání krajiny skrz různé věkové kategorie. V návrzích výuky vychází autorka práce z vlastních zkušeností a jejich kritické reflexe, přičemž tyto nově nabyté a zreflektované zkušenosti propojuje s tématem, kterému se ve své tvorbě věnuje. KLÍČOVÁ SLOVA krajina, krajinomalba, příroda,...
Hráči karet jako námět ve výtvarném umění
HROMÁDKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je ve formě teoreticko-praktické. Předmětem zájmu je výtvarná skupina Osma a jejich výtvarná díla z let 1907-1909 s námětem hráčů karet. Počáteční kapitola seznamuje čtenáře se skupinou Osma, přibližuje její společný námět hráčů karet. Daná část se také věnuje společensko-historickému kontextu období, ve kterém skupina tvořila. Předkládá čtenáři vhled do problematiky komunikace skupiny s jejím okolím. Druhá kapitola přináší informace o jednotlivých umělcích výtvarné skupiny. Bakalářská práce se dále věnuje rozboru vybraných děl s tématem hráčů karet po stránce obrazové, ale i technologické. V teoretické části nechybí bohatá obrazová příloha. Praktická část výtvarná zpracovává poznatky z části teoretické a reflektuje díla skupiny Osma s námětem hráčů karet. Výsledkem jsou studie a finální kresby na papírové podložce. Celý průběh tvorby je zachycen fotografickou dokumentací.
Stíny
Králová, Balbína ; Kovář, Petr (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Výstupem mé diplomové práce je soubor maleb suchým pastelem na plátně. Skrze záměrnou deformaci postav, kterou využívám jako výtvarný výrazový prostředek, se snažím zachytit křehkou povahu lidské existence, charakterizovanou nestabilitou a pomíjivostí. Náměty vzniklých maleb jsou portréty, které zobrazují mé sestry a mě.
Kdo najde malíře/malířku, najde poklad
Dvořák, Jakub ; Klyuykov, Alexey (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje autorskou spolupráci malíře a malířky – Jakuba Dvořáka a Michaely Novákové. Programově se věnují společnému malování jednotlivých obrazů, přičemž výsledek vychází z několika rovin: samotného vizuálního obsahu, ve kterém se prolínají malířské rukopisy obou autorů, i pro diváka neviditelný, nicméně neméně podstatný proces neustálé vzájemné komunikace, hledající společný konsenzus během procesu tvorby - od samotného výběru námětu po rozdělování malířsky pojednávaných ploch. Společně vytvářené obrazy tématicky zobrazují výjevy z prostředí (pří)městské krajiny maloměsta na Vysočině, což se vztahuje ke skutečnosti, že se oba autoři v tomto prostoru pravidelně pohybují. Z technického hlediska se bude jednat o olejomalby v různých formátech. Cílem je vytvořit cyklus olejomaleb provedených autorskou dvojicí. Kromě tématu spolupráce, které bude prostupovat každým obrazem, je neméně podstatná samotná spojující tématika vybraných námětů – cílem je tedy nejen forma vzniklá prolínáním rukopisů obou malířů, ale i obsah.
Substance
Zadražilová, Lenka ; Písaříková, Jana (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Diplomová práce je součástí dlouhodobého projektu, ve kterém se zaměřuji na prach. Okruh tohoto materiálu je ovšem zúžen a v práci nastává moment, kdy se orientace upíná jen na jeden druh prachové substance – na dřevní prach, piliny, potažmo na dřevo obecně. Série obrazových děl s motivem dřeva, který je nanášen dřevěnými pilinami na dřevěné desky, netématizuje pouze určitou formu prachu, ale také určitou lingvistickou kategorii a zkušenosti se dřevem, či zkušenosti s jeho opracováváním, jenž vznikají už od dětství v důsledku žití v truhlářské rodině. Diplomová práce obsahuje kombinaci malířských a konceptuálních východisek, při čemž vychází a získává ze zkušeností z dřívější umělecké tvorby na prašném projektu.
Mentální alchymie
Nováková, Bára ; Vaňous,, Petr (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá z několika přístupů k samotnému procesu tvorby vizuálního obrazu. Přístupy se mění na základě čtyř rozdílných zkušeností, s žitou skutečností. Každá ze čtyř fází má svá pravidla pro přístup k obrazu. Každý přístup obsahuje rozdílné zacházení s formáty a technikami. Celkově diplomová práce zahrnuje tato média: malba olejem na plátno, kresba tužkou, pastelkou, uhlem a pastelem na papír a grafika (suchá jehla) na papír. Formáty se pohybují v rozmezí cca od 15 × 21 cm do 250 × 200 cm. Hlavním cílem diplomové práce je ukázat rozdílné přístupy a energie, které vedou k rozdílným východiskům pro tvorbu vizuálního obrazu. Práce je tedy osobním hledáním a detektivním pátráním po tom, co by měl být ideální obraz. Jakou podobu má obraz mít? Jakou energii do obrazu vnášet? Co přesně v obrazech zrcadlíme?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 301 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.