Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 370 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava budoucích učitelů Českého jazyka a literatury v oblasti ruské literatury realizovaná v systému Moodle
Berka, Jan ; Konečný, Jakub (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává o možnostech přípravy budoucích učitelů Českého jazyka a literatury v oblasti ruské literatury na příkladu realizace vzdělávacího kurzu v systému Moodle. Teoretická část je věnována současnému stavu výuky ruské literatury v českých školách v návaznosti na kurikulární a jiné závazné dokumenty, přípravě vysokoškolských studentů - budoucích učitelů Českého jazyka a literatury - v oblasti světové (a zvláště ruské) literatury, základním aspektům současné didaktiky literatury a praktickým možnostem, jaké skýtá vzdělávací platforma Moodle. Jádrem praktické části této práce je plně funkční Moodle kurz Ruská literatura pro učitele Českého jazyka a literatury umístění na univerzitním serveru. Vytvořený kurz se snaží budoucím učitelům Českého jazyka a literatury zprostředkovat základní fakta o vývoji, specificích, autorech a dílech ruské literatury a nabídnout jim elementární materiálovou oporu do jejich vlastní výuky. Kromě základní periodizace se tak seznámí také s osmi neopomenutelnými autory, které reflektují katalogy požadavků k maturitní zkoušce, a také s některými díly z pohledu historického vývoje vybraných literárních témat.
Návrh content editoru pro mezinárodní e-learningovou platformu Knowspread
Pavlásek, Michal ; Vrabec, David (oponent) ; Neuwirth, Bernard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na návrh nového content editoru e-learningové platformy Knowspread v nástroji Figma. Návrh řešení vychází z požadavků definovaných na základě konzultace s týmem Knowspread a analýzy konkurenčních platforem pro tvorbu e-learningového obsahu.
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu
Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800 ; Braniš, Martin|orcid:|researcherid:|scopus: ; Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400 ; Jančaříková, Kateřina|orcid:0000-0003-4339-9990|researcherid:H-6002-2011|scopus:56193278900 ; Jančařík, Antonín|orcid:0000-0003-3331-2396|researcherid:H-2048-2011|scopus:6508329988
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru poskytuje základní teoretický i praktický rámec pro využití otevřeného internetového prostoru jako nástroje pro výuku studentů na vysokých školách, která je vedena formou e-learningu nebo blended learningu, je realizována v různých oborech a s rozmanitými výukovými cíli, které jsou ovšem v souladu s principy aktivního a problémově orientovaného učení. Tento typ výuky podporuje rozvoj klíčových kompetencí, které jsou nezbytné jak pro naplnění tradičních cílů vysokoškolské výuky (tvorba díla), tak také z hlediska aplikačního. Kompetence potřebné a pěstované ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) mají do značné míry povahu akčních kompetencí, významně jsou zaměřeny na schopnosti řešení problémů. V problémově orientovaných výukových situacích, jež jsou žádoucí z hladiska VUR, se pak uplatní takové prostředí, jako je Wiki, nazývané též "sociálním webem". Tato konkrétní metodika staví na konceptu rozvíjení "akademické gramotnosti", kde student rozvíjí své dovednosti současně s procesem psaní a prostřednictvím tohoto procesu se také učí. Metoda výuky/učení je úzce spojena s rolí prostředí, ve kterém se student učí - sociálního prostředí akademické komunity. Metodicky popsaná výuka vedená v prostoru otevřeném pro tvůrčí práci studentů v rámci e-learningových kurzů se řídí zásadami sociálního učení a využívá vlastností wiki prostředí. Tyto technické vlastnosti jsou spojeny s konkrétními požadavky na vedení interdisciplinárního dialogu ve VURj. Software Mediawiki použitý v průběhu celého procesu psaní i pro diskuse a vzájemné hodnocení studentských prací byl zvolen ke stimulaci metakognitivních dovedností, organizaci procesu psaní; současně toto prostředí nabízí model akademického prostředí včetně procesu peer review.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metodika týmové spolupráce a tvorby týmů pro vysokoškolské vzdělávání
Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800 ; Činčera, Jan|orcid:|researcherid:|scopus: ; Jančaříková, Kateřina|orcid:0000-0003-4339-9990|researcherid:H-6002-2011|scopus:56193278900 ; Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400
Cílem metodiky je poskytnout základní teoretický a především praktický rámec pro vysokoškolské učitele, kteří se snaží o zvýšení podílu samostatné práce studentů v procesu učení a využívají aktivní metody výuky a metodické postupy pro kolaborativní práci studentů. Využití těchto metod výuky/učení podporuje rozvoj důležitých dovedností, jako je např. schopnost řešení problémů v teorii i praxi, rozvíjí kritické myšlení a interpersonální komunikaci; může také zvýšit aktivní zapojení studentů i jejich vzájemnou interakci, což jsou všechno dovednosti velmi důležité pro příští úspěšné uplatnění v mezioborové oblasti životního prostředí a udržitelného rozvoje. Ve vysokoškolském studiu v České republice jsou tyto metody využívány prozatím spíše intuitivně - předložená metodika tak má poskytnout přehled základních pedagogických poznatků a zkušeností, které mohou pomoci jejímu zařazení do výuky ve všech oborech studia. Metodika se zabývá teorií spolupráce ve skupinách: procesy, vztahy, skupinovou dynamikou, možnými bariérami a riziky, které se s tímto způsobem výuky pojí. Jsou popsány možnosti výběru členů týmu, sociální předpoklady skupinové práce, způsoby budování důvěry a metody facilitace skupinových procesů. Stručně jsou rozebrány zásady pro plánování projektu týmové spolupráce, možnosti hodnocení jeho výsledků; jsou ukázána specifika e-learningového prostředí. Ve výuce formou e-learningu přibližuje využití metody týmové spolupráce on-line prostředí potřebám praxe. V týmové práci, kde je úkolem pedagoga podporovat nejen procesy individuálního učení, ale lze též vytvořit podmínky pro tzv. učení sociální, se utváří sociální prostředí, jež pak vstupuje do procesu učení jako jeden z jeho podstatných faktorů. Vzniká typ kooperativního a kolaborativního učení, který má transformativní povahu a je využíván všude tam, kde je cílem navodit změnu nejen v oblasti kognitivní, ale působit i na sociální dovednosti studentů a jejich prostřednictvím podpořit změny ve společnosti.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Creation and Implementation of E-learning simulations
Šilon, Ľubomír ; Pekárková, Lucie (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Bachelor thesis presents a proposal of the electronic simulations for the e-learning courses. The basic principles and standards of e-learning and its comparison with classic style of teaching is explained in this thesis. This thesis describes how to create a simulation using Captivate and the possibility of its implementation in the internal learning company system.
E-learning specifických částí diferenciálního počtu pro studenty fakulty ekonomického charakteru s podporou software Maple
Anýž, Jaroslav ; Hřebíček, Jiří (oponent) ; Chvátalová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vytvoření komplexního informačního systému určeného pro výuku vybraných oblastí diferenciálního počtu určeného posluchačům fakulty ekonomického charakteru. Systém detailně zpracovává jednotlivé tématické okruhy, pro které jsou prostřednictvím software Maple automaticky generovány testové otázky na základě vstupních parametrů zadaných administrátorem. Takto vytvořené příklady jsou následně vkládány do databáze, z níţ jsou automaticky pouţity v internetové prezentaci pro koncového uţivatele systému, kterým je student fakulty ekonomického charakteru.
Projekt rozšíření služeb výukového centra autoškoly
Ilavský, Ľubomír ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je naplánovať projekt zavedenia e-learningu do vyučovacieho procesu výukového centra autoškoly, za pomoci aplikácie MS Project. V práci je rozobratá problematika elektronického vzdelávania, so zameraním na tvorbu e-learningových aplikácií. Ďalej sa zaoberá problematikou projektového riadenia a jej programovej podpory ,so zameraním na aplikáciu MS Project. Následne sa vykonáva analýza prostredia autoškoly, aby sa navrhla e-learningová aplikácia efektívne pre toto prostredie. Je vykonaný návrh aplikácie, za pomoci ktorej sa vykoná naplánovanie projektu v prostredí MS Project. Ako posledné sa navrhnú zostavy projektu pre jednotlivých členov týmu.
Model vzdělávání uživatelů v oblasti IT
Drdlová, Světlana ; Havelka, Radek (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
V této diplomové práci je provedena analýza vstupních znalostí zaměstnanců a analýza obchodní společnosti, která působí v oblasti vzdělávání IT. Na základě této analýzy je vytvořen model vzdělávání, který má zvýšit efektivitu výuky a současně zlepšit využívání moderních informačních technologií v dané firmě a také pomoci v osobnostním rozvoji zaměstnanců a tím i zvýšit jejich spokojenost a loajalitu vůči obchodní společnosti, v níž pracují.
Implementace e-learningového systému v organizaci
Kašpárek, David ; Chrást, Aleš (oponent) ; Neuwirth, Bernard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výběr, konfiguraci a implementaci e-learningového systému s ohledem na jeho výkon, spolehlivost a funkce, což vede ke zjednodušení a zkvalitnění procesu učení a vzdělávání v organizaci oproti tradičnímu vzdělávacímu procesu. Výsledkem by měl být e-learningový systém šetřící nejen pěněžní, ale i lidské zdroje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 370 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.