Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv předchozí zkušenosti na stresovou odezvu při dobrodružné aktivitě u studentů FTVS
Fantová, Karolína ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Vliv předchozí zkušenosti na stresovou odezvu při dobrodružné aktivitě u studentů FTVS Cíle: Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem předchozí zkušenosti ovlivní stresovou odezvu při dobrodružné aktivitě u studentů FTVS. Metody: Studie se zúčastnilo 100 studentů a studentek FTVS UK studujících bakalářské či magisterské studium. Jejich průměrný věk byl 21 ± 3 roky. Probandi přecházeli překážku - vysokou kládu, v 11 m nad zemí po dobu 4 minut a následně totožnou rychlostí přecházeli stejnou překážku na zemi. Sledovanými parametry stresové odezvy byla srdeční frekvence (SF), spotřeba kyslíku (VO2), dechová frekvence (DF) a ventilace (VE). Pro zjištění zkušeností probandů s danou překážkou jsme využili platformy Google Forms. Výsledky jsme zpracovali pomocí základních statistických metod. Výsledky: U skupiny se zkušeností s překážkou (Z) jsme zjistili oproti skupině bez zkušenosti s překážkou (B) následující rozdíly: SF ↑2,1 tepů.min-1 , VO2 ↓0,2 ml.min-1 .kg-1 , v DF ↓0,8 dechů.min-1 , VE ↓1,6 l.min-1 . Závěry: Studie neprokázala významný vliv předchozí zkušenosti s dobrodružnou aktivitou mezi skupinou probandů se zkušeností a bez zkušenosti na stresovou odezvu v žádném ze sledovaných indikátorů (SF, VO2, DF, VE). Klíčová slova: Fyziologická odezva; lanové překážky; outdoor; výzvové aktivity.
Zapojení her do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice
Černohousová, Monika ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Zapojení her do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice Cíle: Cílem této bakalářské práce je zapojit hry do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice. Metody: Tato bakalářská práce je odbornou prací s didaktickou složkou, kterou je soubor her. Vycházela jsem z odborných publikací v českém i cizím jazyce a zkombinovala teoretické podklady s praktickou částí. Výsledný soubor her je rozdělen na pět částí: rozvíjení silových, vytrvalostních, rychlostních, koordinačních schopností a pohyblivosti. Výsledky: Výsledkem práce je soubor her zaměřený na rozvoj kondičních schopností, systematicky rozdělený podle členění motorických schopností. Každá kategorie obsahuje specifické hry, které podporují jejich rozvoj. Tento soubor přispívá k všestrannému a harmonickému rozvoji dětí, nabízí zábavné hry, které zvyšují radost z tréninku. Trenéři jej mohou využít jako inspiraci a nástroj ke zpestření tréninkového procesu. Závěr: Hry jsou nedílnou součástí života dětí a je nezbytné je zařazovat do sportovního tréninku. Díky nim děti rozvíjí nejen své všestranné pohybové schopnosti, ale také spolupráci, komunikaci a další dovednosti. Proto jsme utvořily soubor her, jehož náplní je rozvoj motorických schopností. Klíčová slova: motorické schopnosti,...
Výuka venku v hodinách tělesné výchovy na základních školách v ČR
Kobr, Vojtěch ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Výuka venku v hodinách tělesné výchovy na základních školách v ČR Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat současný stav výuky venku v hodinách tělesné výchovy ve vybraných základních školách v ČR. Dále pak analyzovat a porovnat výuku v městských a venkovských školách. Metody: V naší práci jsme použili metodu dotazování. Anketní šetření bylo určeno učitelům tělesné výchovy. Bylo využito kvantitativního přístupu k výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo 27 učitelů tělesné výchovy ze 4 městských a 5 venkovských základních škol České republiky. Výsledky: Zjistili jsme, že venkovní výuku tělesné výchovy využívají všichni učitelé, pokud jim to časové rozhraní hodiny a počasí dovolí. Využívají tuto možnost z důvodu většího prostoru, více možností aktivit, a také protože se uplatňují benefity venkovní výuky. Během venkovní výuky tělesné výchovy dochází nejčastěji k aktivitám jako je atletika, míčové sporty a sportovní hry. Aktivity v přírodním prostředí se vyskytují v tělesné výchově v menší míře. Rozdíl ve venkovní výuce tělesné výchovy mezi městskými a vesnickými základními školami je minimální. Závěr: Venkovní výuka se dle zjištěných výsledků vyskytuje na vybraných ZŠ v dostatečné míře. Někteří učitelé TV si jsou vědomi benefitů, které výuka v přírodě nabízí, avšak během venkovní výuky TV převažují...
Posouzení osobnostních rysů u studentů UK FTVS
Outrata, Ondřej ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Posouzení osobnostních rysů u studentů UK FTVS Cíle: Cílem této práce bylo posoudit osobnostní rysy studentů UK FTVS. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 108 studentů FTVS UK (60 mužů, 48 žen, průměrný věk 21±2 let), studující různé obory a specializace: Tělesné výchova a sport se specializací Výchova v přírodě (VP) (n=30), Tělesná výchova a sport s jinou specializací (TVS) (n=19) a Management sportu (MNG) (n=59). Účastnící vyplnili dva dotazníky vztahující se k jejich osobnostním rysům: BFI-44 (Big Five Inventory-44) a NGSE (New General Self-efficacy scale). Výsledky byly následně zpracovány a analyzovány pomocí programu excel a byly porovnány mezi jednotlivými skupinami. Výsledky: V NGSE dosáhla skupina VP 30,29±6,17, skupina TVS 30,05±7,12. Skupina MNG 30,16±7,32. V dimenzi extraverze dosáhla skupina VP 33,36±7,42. Skupina TVS,36±8,56. Skupina MNG 33,23±8,57. V dimenzi přívětivost dosáhla skupina VP 29,3±7,46. Skupina TVS 29±7,6. Skupina MNG 27,25±8,7. V dimenzi svědomitost dosáhla skupina VP 28,7±7,17. Skupina TVS 30,78±8,21. Skupina MNG 30,4±8,34. V dimenzi neuroticismus dosáhla skupina VP 23,76±7,18. Skupina TVS 22,52±6,82. Skupina MNG 21,62±8,23. V dimenzi otevřenost dosáhla skupina VP 35,43±9,18. Skupina TVS 32,73±8,82. Skupina MNG 33,52±9,04. Rozdíly mezi skupinami byly statisticky...
Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií
Dudek, Petr ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název práce: Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií Cíl: Cílem této práce bylo vytvořit a zrealizovat neformální vzdělávací program pro žáky devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, který by sloužil k doplnění výuky dějepisu za použití prvků zkušenostního učení. Dílčím cílem bylo zhodnotit program samotnými účastníky ankety. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 54 žáků devátých tříd základní školy a čtvrtého ročníku osmiletého gymnázia. Sběr dat byl proveden pomocí ankety, která obsahovala šest uzavřených otázek a jednu otázku otevřenou. Data byla vyhodnocena pomocí grafů a popisné statistiky. Výsledky: Výsledky ankety ukazují, že 53,7 % probandů podobný edukativní program nikdy předtím nezažilo. Celková organizace i náročnost programu byla vnímána 65 % probandy pozitivně. 55,5 % probandů uvedlo jako hlavní přínos osvojení nových schopností a faktických informací týkajících se tématu edukativního programu, pro který byl vytvořen. Pouze 13 % probandů kriticky zhodnotilo přínos programu pro aplikaci nově nabytých schopností a vědomostí ve škole či mimo ní. Z odpovědí vyplývá, že přes 30 % probandů ocenilo pobyt venku. Závěr: Diplomová práce se zabývala vytvořením a realizací neformálního...
Volný čas a aktivity v přírodě u studentů gymnázia na Praze 3
Brožová, Monika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Volný čas a aktivity v přírodě u studentů gymnázia na Praze 3. Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké aktivity zařazují studenti ve svém volném čase a zda se věnují i aktivitám v přírodě. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 84 středoškoláků ve věku 17 - 19 let z šestiletého gymnázia v Praze. K získání potřebných informací byl sestaven dotazník, který byl určen studentům pátých a šestých ročníků. Dotazník tvořilo 17 otázek a rozeslala jsem ho, prostřednictvím elektronické komunikace. Získaná data byla analyzována pomocí základních statistických metod a následně interpretována prostřednictvím grafů. Výsledky: Zjistila jsem, že studenti se ve volném čase nejčastěji věnují setkání s kamarády (96 %), následuje procházka či výlet (93 %), dále pak volný čas využívají pro sociální sítě (89 %) či sport (86 %). Čas v přírodě tráví nejvíce pěší turistikou (50 %). Následují aktivity jako běh (15%), cykloturistika (14 %) či táboření (10 %). Organizovanou formu aktivit ve volném čase využívá (45 %). Se svým volným časem a jeho náplní je spokojeno (82%) studentů, (45 %) necítí žádné omezení ve způsobu výběru aktivit pro svůj volný čas. Závěr: Studenti se během volného času nejčastěji setkávají s kamarády. V přírodě se studenti nejvíce věnují pěší turistice, umějí se orientovat v přírodě pomocí...
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách v okrese Nymburk
Plecitá, Gabriela ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách v okrese Nymburk Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Nymbursku. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 7 středních škol (5 státních, 2 soukromé) v okrese Nymburk. Byla využita metoda dotazníku, který byl vytvořen v programu Google Forms a rozeslán prostřednictvím elektronické pošty. Dotazník byl tvořen 17 otázkami s uzavřenými odpověďmi a získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod v programu Microsoft Excel. Výsledky byly interpretovány pomocí grafů. Výsledky: Bylo zjištěno, že všechny školy, které se zapojily do dotazníkového šetření, nabízejí pro své studenty alespoň dva kurzy během jejich studia. Nejvíce kurzů aktivit a sportů v přírodě nabízejí školy soukromých zřizovatelů - 6 a 4 kurzy. Nejčastěji nabízeným je kurz lyžařský, který organizují všechny dotazované školy. Druhým nejčastěji nabízeným je kurz adaptační (85,7 %) a 57,1 % dotazovaných škol nabízí i kurz vodácký. Nejžádanějším kurzem mezi studenty je kurz lyžařský (85,7 %). Personálně jsou kurzy zajišťovány prostřednictvím učitelů tělesné výchovy nebo pedagogů dané...
Motivační aspekty k pouti do Santiaga de Compostela
Neumannová, Adéla ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Motivační aspekty k pouti do Santiaga de Compostela. Cíle: Cílem práce bylo zjistit motivační aspekty poutníků z České republiky k cestě do Santiaga de Compostela. Metody: Ke sběru dat bylo využito metody dotazníkového šetření, který byl vypracován v programu Google Forms. Dotazník vyplnilo 287 respondentů z České republiky, z toho 218 žen a 69 mužů. Následně proběhlo vyhodnocení dat pomocí základních statistických metod a výsledky byly interpretovány pomocí grafů a tabulek, jež byly zpracovány v programu Microsoft Excel. Výsledky: Nejčetnějším hlavním motivačním aspektem k pouti do Santiaga de Compostela je spirituální motivace s 33,5 %, druhým nejčetnějším motivačním aspektem je únik od rutiny s 20,2 % a třetím je kulturně-turistická motivace s 12,9 %. Náboženská motivace naopak zaujímá pouhých 7 %. Nejčetnějšími vedlejšími motivačními aspekty jsou: kulturně-turistická motivace se 17,5 %, únik od rutiny se 17,3 %, nabytí nových zkušeností se 17,1 % a sportovní motivace se 16,9 %. Dále bylo zjištěno že motivace k pouti do Santiaga de Compostela se liší podle pohlaví. Nejčetnějším motivačním aspektem u mužů i u žen je motivace spirituální, avšak druhá nejčetnější motivace je u žen únik od rutiny, a u mužů kulturně-turistická motivace. Bylo zjištěno, v průběhu pouti se změnila motivace 20 %...
Vztah osobnostních rysů s akutní stresovou odezvou při výzvové aktivitě
Přibylová, Anežka ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Vztah osobnostních rysů s akutní stresovou odezvou při výzvové aktivitě Cíle: Cílem této práce bylo posoudit vztah mezi osobnostními rysy a akutní stresovou odezvou při překonávání vysoké překážky. Metody: Studie se zúčastnilo 27 studentů FTVS UK bakalářského i magisterského studia v průměrném věku 23 let, kteří absolvovali 4 minutový přechod překážky v 10 m nad zemí. Osobnostní rysy byly zjišťovány pomocí dotazníku Big Five Inventory-44. Sledovanými indikátory akutní stresové odezvy byly srdeční frekvence, spotřeba kyslíku a dechová frekvence. Výsledky byly zpracovány pomocí programu Jamovi 2. 3. 26 solid. Pro zjištění vztahu mezi osobnostními rysy a akutní stresovou odezvou byl využit Spearmanův korelační koeficient. Výsledky: Byl prokázán středně silný vztah mezi neuroticismem a srdeční frekvencí (r = 0,53; p = 0,042) a extraverzí a dechovou frekvencí (r = 0,526; p = 0,044) u ženského vzorku. Mužský vzorek neprojevil žádnou signifikantní statistickou významnost mezi jednotlivými osobnostními rysy a indikátory stresové odezvy. Závěry: V naší studii bylo zjištěno, že osobnostní rysy mohou mít vliv na akutní stresovou odezvu při překonávání překážky ve výšce a to především u žen se sklony k neuroticismu a extraverzi. U mužů se žádný vztah neprokázal. Klíčová slova: výzvové aktivity, stres,...
Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum
Koubek, Vít ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Tvorba programu adaptačního kurzu pro zdravotnické lyceum Cíle: Naším cílem práce je připravit program adaptačního kurzu na základě rešerše literatury teoretické části a praktických zkušeností instruktorů dle specifik třídy. Na tento program získat zpětnou vazbu studentů a vyhodnotit jeho úspěšnost. Metody: Na základě teoretických poznatků z rešeršní práce jsme vytvořili program adaptačního kurzu. Výsledky práce kurzu a jsme vyhodnotili pomocí ankety, kterou vyplnili žáci zdravotního lycea (účastníci kurzu) Výsledky: Výsledkem je program adaptačního kurzu, který využívá získaných poznatků a programů z praxe instruktorů. Práci lze využít jako příručku, jak vytvořit adaptační kurz pro adolescentní věkovou kategorii. Z hodnocení studentů jsme na program získali převážně pozitivní zpětnou vazbu. Závěry: Náš hlavní cíl bakalářské práce pro zdravotnické lyceum Trutnov jsme naplnili. Adaptační kurz jsme dle teoretické části připravili a následně realizovali. Na základě vyhodnocení dílčích cílů ohledně ZV žáků na programy jsme splnili a dospěli k závěru, že bychom dva programy realizovaného kurzu modifikovali či změnili úplně. Klíčová slova: Dramaturgie, reflexe, cíle, adolescence, adaptace, třídní kolektiv

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.