Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Once Upon a Time
Medvetska, Anna ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Drawing on my personal experience of a war refugee, in my diploma project I want to explore collage as a creative medium for putting fractured pieces of my life back together and creating a new story out of the traces of the past, new things in my life today, and emerging plans for the future. Because of the war, my life has changed dramatically: I do not work in an architecture studio in Ukraine anymore, I cannot see my father and friends, I am scared that my home might cease to exist. I face an urgent need to adapt to new environment and make new plans. My own values became simpler and more human, like they came from the pages of a children’s fairytale. For my diploma project, I propose to use collage as a creative method, a coping mechanism, and a fitting metaphor for reassembling life shattered by the war. I plan to use it to reimagine my own story and to create stories with others. Storytelling can be an effective method to cope with psychological issues like PTSD, depression and anxiety, which are spreading between Ukrainians now. To this end, I would like to use it in a semi-autobiographical book combining text, collages, and illustrations. Additionally, I plan to organize collage workshops for small groups of Ukrainian children. During the workshops, I will create stories with my young participants: we will develop a character together, think of the obstacles this character needs to overcome in order to achieve its goal, and figure out a way how it could be done. Through workshops, I aim to create broader context for my book in which I hope to capture my own hopes, fears, and desires as well as to document the experience of others who, like me, face the challenges of life overturned by the war.
Multilogues on the Now. Vzťahy ne/spôsobilosti a rodu v súčasnom feministickom kurátorstve
Jakalová, Zuzana ; Štefková, Zuzana (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
Dizertačná práca Multilogues on the Now. Vzťahy ne/spôsobilosti a rodu v súčasnom feministickom kurátorstve ponúka reflexiu a teoretické rámcovanie kurátorských východísk a metód vyvíjaných a uplatňovaných v priebehu výstavného projektu Multilogues on the Now (2017 - 2022) realizovaného v pražkom Display – sdružení pro výzkum a kolektivní praxi. Prostredníctvom série výstav, diskusií, premietaní, kurátorskej a produkčnej podpory vzniku nových autorských diel, publikácií, zdieľaných jedál a workshopov sa projekt na kurátorskej, inštitucionálnej, umeleckej i diváckej úrovni pokúšal komplexne formulovať otázky spojené s telesnou autonómiou, emancipačnou potrebou sebaurčenia, spoločenskými rámcami a nuancami ne/spôsobilosti a “postihnutia”, vylúčením a diskrimináciou na ich základe, či fyzickou a materiálnou povahou nenormatívnej žitej skúsenosti. Dizertačná práca projekt ukotvuje v kontexte súčasných debát o kurátorskom výskume, intersekcionálnom feministickom kurátorstve a kritických štúdiách postihnutia, a prízvukuje tiež dôležitosť autoteoretických a vtelených (embodied) perspektív na život s chorobou či “postihnutím“ v kurátorskej praxi.
No hard feelings
Venturová, Adéla ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Práce analyzuje problematiku nápisů triček fast fashion řetězců z pohledu vyprázdňování obsahu sloganů vlivem rozdílných kulturních, životních a ekonomických podmínek v místě vzniku trička a v místě jeho nošení.
Za hranicí zájmu - geneze tvořivosti
Chmelíková, Alžběta ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Umělecká práce je do značné míry nahlížena holisticky - recipient vnímá celek díla, hledá jeho smysl, pokouší se o interpretace. Konečné znění je odtrženo tlustou černou linkou od své geneze. Ale právě pozorování vývoje myšlenky, konceptu, zpracování, případně metoda sama je povětšinou mnohem komplexnější zážitek než hotové dílo. Průběh mého studia, který je provázán třemi ateliéry, představující makroklimata svébytného uvažování o uměleckém postoji, smyslu i významu, mě motivoval k obratu pozornosti od díla k průběhu tvorby. Práci je možné chápat jako metakritický pohled na tvůrčí procesy, obalující dílo samotné, mezi kterými vzniká struktura podobnosti a jinakosti, kterou se budu snažit postihnout skrze textovou podobu ve formě gamebooku.
Doba X
Němec, Jakub ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Bakalárska práca Doba X je autorský sci-fi príbeh o dokonalej spoločnosti nedefinovanej budúcnosti, ktorá je vybudovaná na nevyhnutnej globálnej genocíde v prospech existencie života na planéte. V práci analyticky skúmam vznik a vývoj novej spoločnosti, globálne ekologické zmeny, etický kodex a pozíciu umenia v tomto systéme. Na teoretickú platformu aplikujem vizuálnu identitu fiktívnej spoločnosti.
Přítomnost
Kolářová, Vendula ; Aikens, MA Nick (oponent) ; Jakalová, Zuzana (vedoucí práce)
Magisterská práce se zabývá posunem od vizuálního k multisenzorickému vnímání. V tomto kontextu pracuje s pojmem komfort, který aplikuje jak na fyzické, tak psychické aspekty zkušenosti návštěvníků uměleckých institucí. Vytvoření pocitu komfortu není důležité jen na konci procesu – tedy vyvolání tohoto pocitu u návštěvníků –, ale také v procesu tvorby. Práce využívá prostředí wellness (spa) resortů a vychází ze vzrůstající popularity relaxačních zařízení. Využívá nejrůznější klišé, která jsou s tímto prostředím spojena. Galerie i spa resorty jsou volnočasovou aktivitou. Obě prostředí nabízí péči, i když každé jiným způsobem. Ve wellness resortech jiní pečují o naše tělo. V muzeu či galerii pečují spíše o duševní stránku, i tak ale máme pocit, že musíme vyvinout určité úsilí, aby o nás mohlo být tímto způsobem pečováno. Diplomová práce je skutečným, vytvořeným prostorem, kterého základní dispozice a vybavení jsou inspirovány saunou. Všechny předměty v prostoru, ale také jeho další „vrstvy“ působící na smysly návštěvníků slouží k tomu, aby se i v prostředí, které je v jistém smyslu nehostinné, lidé cítili komfortně. Saunové lavice vyzívají k usazení, uložené župany nabízí pocit luxusu a instantně dostupné péče, jaký známe z wellness resortů. Prostor je naplněn vůní uvolňovanou z difuzéru. Poslední složkou prostoru je „meditační“ audio, které návštěvníky provází jak reálným prostorem, ve kterém se nachází, tak i abstraktním prostorem vůně.
Multilogues on the Now. Vzťahy ne/spôsobilosti a rodu v súčasnom feministickom kurátorstve
Jakalová, Zuzana ; Štefková, Zuzana (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
Dizertačná práca Multilogues on the Now. Vzťahy ne/spôsobilosti a rodu v súčasnom feministickom kurátorstve ponúka reflexiu a teoretické rámcovanie kurátorských východísk a metód vyvíjaných a uplatňovaných v priebehu výstavného projektu Multilogues on the Now (2017 - 2022) realizovaného v pražkom Display – sdružení pro výzkum a kolektivní praxi. Prostredníctvom série výstav, diskusií, premietaní, kurátorskej a produkčnej podpory vzniku nových autorských diel, publikácií, zdieľaných jedál a workshopov sa projekt na kurátorskej, inštitucionálnej, umeleckej i diváckej úrovni pokúšal komplexne formulovať otázky spojené s telesnou autonómiou, emancipačnou potrebou sebaurčenia, spoločenskými rámcami a nuancami ne/spôsobilosti a “postihnutia”, vylúčením a diskrimináciou na ich základe, či fyzickou a materiálnou povahou nenormatívnej žitej skúsenosti. Dizertačná práca projekt ukotvuje v kontexte súčasných debát o kurátorskom výskume, intersekcionálnom feministickom kurátorstve a kritických štúdiách postihnutia, a prízvukuje tiež dôležitosť autoteoretických a vtelených (embodied) perspektív na život s chorobou či “postihnutím“ v kurátorskej praxi.
Přítomnost
Kolářová, Vendula ; Aikens, MA Nick (oponent) ; Jakalová, Zuzana (vedoucí práce)
Magisterská práce se zabývá posunem od vizuálního k multisenzorickému vnímání. V tomto kontextu pracuje s pojmem komfort, který aplikuje jak na fyzické, tak psychické aspekty zkušenosti návštěvníků uměleckých institucí. Vytvoření pocitu komfortu není důležité jen na konci procesu – tedy vyvolání tohoto pocitu u návštěvníků –, ale také v procesu tvorby. Práce využívá prostředí wellness (spa) resortů a vychází ze vzrůstající popularity relaxačních zařízení. Využívá nejrůznější klišé, která jsou s tímto prostředím spojena. Galerie i spa resorty jsou volnočasovou aktivitou. Obě prostředí nabízí péči, i když každé jiným způsobem. Ve wellness resortech jiní pečují o naše tělo. V muzeu či galerii pečují spíše o duševní stránku, i tak ale máme pocit, že musíme vyvinout určité úsilí, aby o nás mohlo být tímto způsobem pečováno. Diplomová práce je skutečným, vytvořeným prostorem, kterého základní dispozice a vybavení jsou inspirovány saunou. Všechny předměty v prostoru, ale také jeho další „vrstvy“ působící na smysly návštěvníků slouží k tomu, aby se i v prostředí, které je v jistém smyslu nehostinné, lidé cítili komfortně. Saunové lavice vyzívají k usazení, uložené župany nabízí pocit luxusu a instantně dostupné péče, jaký známe z wellness resortů. Prostor je naplněn vůní uvolňovanou z difuzéru. Poslední složkou prostoru je „meditační“ audio, které návštěvníky provází jak reálným prostorem, ve kterém se nachází, tak i abstraktním prostorem vůně.
No hard feelings
Venturová, Adéla ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Práce analyzuje problematiku nápisů triček fast fashion řetězců z pohledu vyprázdňování obsahu sloganů vlivem rozdílných kulturních, životních a ekonomických podmínek v místě vzniku trička a v místě jeho nošení.
Za hranicí zájmu - geneze tvořivosti
Chmelíková, Alžběta ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Umělecká práce je do značné míry nahlížena holisticky - recipient vnímá celek díla, hledá jeho smysl, pokouší se o interpretace. Konečné znění je odtrženo tlustou černou linkou od své geneze. Ale právě pozorování vývoje myšlenky, konceptu, zpracování, případně metoda sama je povětšinou mnohem komplexnější zážitek než hotové dílo. Průběh mého studia, který je provázán třemi ateliéry, představující makroklimata svébytného uvažování o uměleckém postoji, smyslu i významu, mě motivoval k obratu pozornosti od díla k průběhu tvorby. Práci je možné chápat jako metakritický pohled na tvůrčí procesy, obalující dílo samotné, mezi kterými vzniká struktura podobnosti a jinakosti, kterou se budu snažit postihnout skrze textovou podobu ve formě gamebooku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.