Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mikromobilita v městě Brně
Honl, Tomáš ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Hlavním zaměřením bakalářské práce je osobní přeprava a s tím spojená mikromobilita. Zejména ve velkých městech je možné využívat tzv. Sdílenou dopravu, tedy takovou, kde je dopravní prostředek zapůjčen pouze na dobu potřebnou k přepravě, načež je okamžitě k dispozici dalším uživatelům. Proto bude první část věnována právě představení jednotlivých prostředků, ať už konvenčního, tak i sdíleného charakteru. Souběžně s tím budou také nastíněny některé výhody a úskalí jednotlivých dopravních metod. Ve druhé části se nechají zástupci každé kategorie podrobit testu na předem stanovených tratích, na kterých se ukáže, jestli a jak může být jejich využití výhodné. Porovnávání bude zahrnovat zejména cenu a rychlost přepravy. Výsledkem pak bude zhodnocení jednotlivých dopravních prostředků.
Datové sběrnice v automobilovém průmyslu
Kohout, Robin ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na porovnání používaných datových sběrnic v automobilovém průmyslu z hlediska vhodnosti použití a cenové náročnosti. Po úvodní části, která představuje historii a technické parametry datových sběrnic, následuje popis sběrnic CAN, LIN, MOST, FlexRay a Ethernet, který obsahuje základní informace, režim komunikace, způsob propojení, průběh přenosu a vhodnost aplikace dané sběrnice. V závěru práce je vytvořena tabulka, jež umožňuje čtenáři získat přehled o vlastnostech jednotlivých sběrnic a poskytuje mu užitečné informace pro správnou volbu sběrnice v závislosti na konkrétních potřebách a požadavcích aplikace.
Baterie moderních motorových vozidel
Komárek, Radim ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V reakci na tlak Evropské unie na snížení emisí se zvyšují požadavky na výrobce automobilů, čímž se otevírá cesta k přechodu od tradičních spalovacích motorů k elektrickým pohonům s energií uloženou v bateriových akumulátorech. Samotná baterie je složena z modulů, ve kterých jsou uloženy bateriové články. Pro správné výstupní hodnoty napětí je zapotřebí bateriové moduly a články v nich zapojit, kdy nejvhodnější je paralelní zapojení článků se sériovým zapojení modulů. Nejčastěji využívané články jsou cylindrické a články prismatického provedení, které se dále dělí na prismatické články a sáčky. Cylindrická provedení jsou vhodná pro aplikace, kde vyžadujeme maximální výkonost, zatímco prismatická provedení jsou lepší v oblasti energetické účinnosti. Pro udržení baterií v úzkém teplotním okně je velice důležitý tepelný management. Využívá se přednostně kapalinové chlazení, které má řádově vyšší účinnost. Tato práce se zaměřuje na rozbor těchto technologií a jejich vliv na efektivitu a životnost bateriových systémů v automobilovém průmyslu.
Konstrukční návrh vozíku pro nabíjení akumulátoru
Silvester, Róbert ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá konštrukčným návrhom a zhotovením malého vozíku, ktorý slúži na prepravu a nabíjanie lítiového akumulátoru pre tím TU Brno racing. V tejto práci bude v úvode prebraná príručka ktorá zahŕňa kritéria pre konštrukciu vozíku. Následne je venovaný priestor predchádzajúcim riešeniam vozíku. V ďalšej fáze je opis vypracovaných konceptov vozíku. Následne je opísané vytváranie konečného návrhu vozíku po jeho jednotlivých častiach. Posledná časť je venovaná kontrolným výpočtom kritických častí vozíku.
Vizualizace rychlostního pole za chladicím ventilátorem osobního automobilu
Vrubel, Vít ; Vondruš, Jan (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o vývoji programu a metodiky pro měření vektorového pole rychlostí za ventilátorem osobního automobilu pomocí obrazové analýzy a zaznamenávání pohybu bavlnek. V teoretické části jsou stručně popsány další metody pro měření vektorového pole v proudu plynů při nízkých rychlostech. Dále práce obsahuj výběr technických článků, které se věnují podobné problematice. V dalších kapitolách je obecný popis využívaného vybavení. Poslední část práce se zabývá návrhem měřícího stavu a vývoji programu pro samotné vyhodnocení. Na závěr proběhne zhodnocení metody a možný vývoj do budoucna.
Výpočtové modelování pohonné jednotky Formule student
Krmíček, Antonín ; Ušiak, Michal (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaobírá problematikou systémového modelování pohonné jednotky Formule Student. Systémové modely umožňují sledovat interakce mezi jednotlivými částmi pohonného ústrojí a díky tomu je možné optimalizovat komponenty pro požadovaný jízdní cyklus. Na základě naměřených dat nebo výpočtů parametrů komponent je sestaven systémový model pohonné jednotky. Ten dokáže předpovídat limitující faktory, jako je např. maximální dostupný moment motoru, teploty komponent nebo vybití baterie. Model je validován vůči testovací jízdě na trati. Dále je model upraven s ohledem na změny očekávané v následující generaci monopostu. Předpokládá se budoucí využití modelu nejen pro návrh a optimalizaci komponent pohonu, ale také pro simulace času na kolo jako součást virtuálního modelu vozidla.
Analýza variability snímačů polohy klikového a vačkového hřídele
Riečica, Samuel ; Repka, Martin (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá pracovnými charakteristikami snímačov polohy kľukového a vačkového hriadeľa využívaných v pohonnej jednotke pre zabezpečenie správneho vstrekovania paliva a zapaľovania palivovej zmesi. Experimentálnym porovnaním charakteristík snímačov bola zisťovaná ich variabilita. V prvej fáze bola vykonaná rešerš používaných typov a prevedení senzorov. Následne bolo navrhnuté a skonštruované meracie zariadenie, ktoré predstavovalo zjednodušený model hriadeľa pre snímanie charakteristík. Experiment bol zrealizovaný na štatistickej vzorke 100 kusov snímačov využívajúcich Hallov efekt. Charakteristiky senzorov boli zaznamenávané a vyhodnocované pomocou osciloskopu s príslušným digitálnym softvérom. V závere práce bolo vykonané štatistické spracovanie nameraných dát. Z výsledkov vyplýva, že variabilita snímačov polohy kľukového a vačkového hriadeľa môže mať vplyv na výkonové charakteristiky motora a produkované emisie výfukových plynov.
Vyvažování řadových a vidlicových motorů
Dvořáček, Milan ; Šebela, Kamil (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem problematiky nevyváženosti klikového mechanismu spalovacích motorů. V teoretické části práce jsou nejprve popsány příčiny nevyváženosti a mechanismy, které nevyváženost kompenzují. Detailněji je popsána také nevyváženost některých konkrétních typů řadových a vidlicových motorů s důrazem na posuvné setrvačné síly. V praktické části práce je ověřen způsob vyvážení řadového tříválcového motoru pomocí simulací v simulačním nástroji GT Suite.
Display pro závodní automobil
Listoň, Martin ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou displeje pro závodní automobily. Součástí je shrnutí a stručné porovnání různých druhů displejů a také aktuální nabídky dostupných panelů komerčních značek. Následující část práce je věnována realizaci tvorby vlastního displej panelu, která je složena z primárního scanování, testování a následné laboratorní simulace, dále z tvorby návrhu DPS pro interface displeje ze sběrnice CAN bus vozidla, sestavení finálního kódu v prostředí software Arduino IDE, vytvoření GUI (grafické uživatelské prostředí) v programu Nextion Editor a také konstrukčního návrhu přístrojového panelu včetně tisku a montáže. Závěrem práce je ověření funkčnosti vytvořeného komplexního zařízení a zhodnocení výsledků. Hlavní cílem diplomové práce je vytvoření funkčního komplexního zařízení, které je cenově dostupnější než momentálně nabízená zařízení na trhu.
Návrh předního křídla vozu Formule Student
Vrubel, Vít ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením návrhu předního křídla na voze Formule Student. Práce je rozdělena do tří části. V první je provedena rešerše používaných křídel v soutěži Formule Student. Druhá část je věnována experimentu a poslední část se věnuje CFD výpočtům a porovnání s naměřenými hodnotami. Výpočtové zdroje na provedení simulací byly poskytnuty projektem e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) financovaných z programu MŠMT. Projekty velkých infrastruktur pro VaVaI a projektem ELIXIR-CZ (LM2015047), částí mezinárodní infrastruktury ELIXIR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.