Název:
Vizualizace rychlostního pole za chladicím ventilátorem osobního automobilu
Překlad názvu:
Visualisation of the velocity field behind the cooling fan of a passenger car
Autoři:
Vrubel, Vít ; Vondruš, Jan (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce pojednává o vývoji programu a metodiky pro měření vektorového pole rychlostí za ventilátorem osobního automobilu pomocí obrazové analýzy a zaznamenávání pohybu bavlnek. V teoretické části jsou stručně popsány další metody pro měření vektorového pole v proudu plynů při nízkých rychlostech. Dále práce obsahuj výběr technických článků, které se věnují podobné problematice. V dalších kapitolách je obecný popis využívaného vybavení. Poslední část práce se zabývá návrhem měřícího stavu a vývoji programu pro samotné vyhodnocení. Na závěr proběhne zhodnocení metody a možný vývoj do budoucna.
This thesis discusses the development of a program and methodology for measuring the velocity vector field behind the fan of a passenger car using image analysis and recording the movement of the tufts. The theoretical part briefly describes other methods for measuring the vector field in the gas stream at low speeds. Furthermore, the work contains a selection of technical papers dealing with similar issues is also presented. In the following chapters a general description of the equipment used is given. The last part of the thesis is devoted to the design of the measurement condition and the development of the program for the actual evaluation. Finally, an evaluation of the method and possible future developments are discussed.
Klíčová slova:
měření pomocí bavlnek; obrazová analýza; vektorové pole rychlosti; vizualizace proudění; flow visualization; image analysis; tuft method; velocity vector field
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/248616