Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje učitelů ke kurikulární reformě
Tůmová, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů ke změnám ve školství a ke kurikulární reformě regionálního školství v České republice. Kurikulární reforma je významnou změnou pro celou vzdělávací politiku a postoje učitelů jsou zásadní zejména ve fázi implementace reformy. Metodologie práce je postavena na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Teoretická východiska práce jsou teorie zabývající se přesvědčeními a postoji učitelů a systém přesvědčení podle Paula A. Sabatiera. Přístup učitelů k reformě je v práci chápán jako míra jejich souhlasu s reformou a míra jejich aktivity v reformě. Souhlas učitelů s reformou je formulován ve dvou dimenzích, první z nich představuje souhlas učitelů s cíli reformy, druhou dimenzí je souhlas učitelů s nově definovanou rolí učitele jako spolutvůrce kurikula. Postoje učitelů se ukázaly jako problematické zejména v druhé kategorii, důsledkem toho je značný formalismus reformy. Jako hlavní důvody nesouhlasu učitelů s reformou byly identifikovány problémy ve fázi implementace reformy, ideový nesouhlas učitelů s reformou, nedostatečné vysvětlení smyslu reformy centrálními orgány, čehož důsledkem je nepochopení cílů reformy ze strany učitelů, a způsob zavádění reformy jako změny "shora". Proměnné, které se ukázaly jako významné v přístupu učitelů k reformě, jsou...
Kompetence řídících pracovníků ve školství
Trojan, Václav ; Slavíková, Lenka (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent) ; Obdržálek, Zdeněk (oponent)
Disertační práce se zabývá analýzou vývoje a komparací kompetencí řídících pracovníků ve školství. Shrnuje různé úhly pohledu z hlediska školství i ziskového sektoru, dokladuje konkrétní příklady literatury teorie managementu. Přínosem práce je nejen analýza současného stavu, ale i stanovení kompetencí řídících pracovníků ve školství a projekt možného měření kompetencí a jeho využití ve školské praxi Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Otevřený model školy, Možnosti spolupráce škol s dalšími subjekty
Chalupecká, Miloslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kroláková, Dagmar (oponent)
Závěrečná práce se zabývá otevřeným (participačním) modelem výchovného systému školy v oblasti výchovných aktivit, možnostmi osvědčené i netradiční spolupráce škol a školských zařízení se školskými i jinými subjekty. Vychází jednak z poznatků odborné literatury a jednání mezinárodních organizací, které věnují výchově dětí a jejich činnostem ve volném čase značnou pozornost, jednak z výzkumu na sto pěti školách a školských zařízení. Vzhledem k tomu, že studie i ankety o budoucí podobě školy předpokládají, že škola zůstane i vnejbližších 1 5 - 2 0 letech nenahraditelnou společenskou institucí, bude patřit mezi důležité úkoly manažerů škol hledat a získávat vhodné partnery pro volnočasové aktivity dětí. Tato práce jim nabízí možnosti spolupráce škol a školských zařízení s nejrůznějšími partnery na základě odborné literatury i výsledků výzkumu. Shrnuje také zkušenosti oslovených účastníků výzkumu.
Osmiletá gymnázia - únik nebo příležitost?
Vágnerová, Alena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Osmiletá gymnázia - únik nebo příležitost" pojednává o velmi diskutované součásti českého vzdělávacího systému. Osmiletá gymnázia mají v českých zemích dlouhou tradici, byla zavedena již v roce 1849 a s přerušením v letech 1948 - 1990 jsou součástí vzdělávací nabídky až dodnes. Pro jejich obnovení byly uváděny zejména dva důvody návrat k historické tradici a potřeba odděleného kvalitnějšího vzdělávání pro budoucí elitu národa. Při bližším prozkoumání však tyto argumenty neobstojí. Víceletá gymnázia se velmi liší od těch za první republiky a výsledky řady výzkumů nepotvrzují výhodnost odděleného vzdělávání pro jednotlivé skupiny ani pro společnost jako celek. Přístup ministerstva školství k této instituci prošel řadou změn, jeho nekonzistentnost se projevila i tím, že nabídka víceletých gymnázií se liší v jednotlivých krajích a městech, co do rozsahu i struktury. Což vyvolává otázku rovnosti příležitostí v přístupu k nim a spravedlnosti takového uspořádání. Nejvíce míst nabízí osmiletá gymnázia v Praze, kde je také největší poptávka po tomto typu studia. Motivace uchazečů v Praze se však také liší a řada z nich hledá spíše než příležitost ke kvalitnějšímu vzdělání únik z neuspokojivé situace na základní škole.
Development of population quality and reproduction of human capital in Kazakhstan
Narkulov, Murat ; Kalous, Jaroslav (oponent) ; Pavlík, Zdeněk (vedoucí práce)
Development of population quality and reproduction of human capital in Kazakhstan Murat Narkulov Abstract This paper is intended to provide reader with basic information about phenomena of population quality and human capital as scientific terms and necessary factors in the life of society and state, as well as, with basic information about development of human capital and population quality of Kazakhstan from the end of the XIXth and the beginning of the XXI century. In this paper author will try to research the reproductional model of human capital and population quality in conjunction with institutional factors in transition, such as socio-demographic changes, development and the current level of human capital and population quality of Kazakhstan (the shaping factors, parameters and criteria). Paper will concentrate on description of the specificity of human capital and population quality in Kazakhstan (stages of development, becoming history, current state, prospects for future development), identification of key factors shaping, forming and developing of human capital and population quality in the society, especially in Kazakhstan, definition the role of society and other social institutions in the building of human capital and population quality, analyzing the policy and strategy for human...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.