Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Motivace v horolezectví: analýza motivace a její kontinuita v čase
Jarešová, Tereza ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
: Motivace v horolezectví: Analýza motivace a její kontinuita v čase Cíle: Na základě studia literatury shromáždit poznatky o motivaci (základní definice pojmu, hierarchie potřeb, teorie flow, motivační modely), narativní psychologie, vedení rozhovoru. Hlavním cílem je narativní obsahově kategoriální analýza vývoje motivace v kontinuitě času a interpretace rozhovorů získaných od lezců. Metody: V naší práci byla použita narativní kategoriálně obsahová analýza získaných rozhovorů. Bylo využito polootevřeného rozhovorů trychtýřovitého typu, které byly po transkripci dekódovány a následně interpretovány. Motivace byla sledována ve třech obdobích (první motiv ke sportovnímu lezení, první motiv k horolezení a současný motiv k horolezení). Jednotlivé motivy byly deskriptivně rozděleny do několika zásadních kategorií (motiv: příroda/prostředí, sebepřekonání, výkon, nové zkušenosti, sociální potřeba, vnitřní "tajemná" síla, prožitek, sport/pohyb, dobrodružství). Druhá část analýzy byla vedena spíše teoretickým přístupem. Byla snaha nalézt věty, které potvrzují, že lezci se během svých výstupu pohybují ve stavu plynutí - flow. Po důkladné analýze každého příběhu/rozhovoru zvlášť je provedeno srovnání, které představuje jak společné prvky v motivaci, tak i prvky specifické pro menší skupiny či jednotlivce....
Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti ze 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3
Panušová, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Význam činnosti Domu dětí a mládeže pro děti 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3 Cíle práce: Cílem práce je zjistit, v jaké míře se děti v Praze 3 účastní prázdninových aktivit organizovaných DDM. Zajímá nás, zda mají děti o poskytovaných službách přehled, jestli nabídku dostatečně využívají a co je ovlivňuje při výběru činností. Dále také zjišťujeme, o které činnosti děti mají či nemají zájem. Metody: Získávání dat proběhlo formou strukturovaného dotazníku, jenž byl rozdán žákům 7. tříd vybraných ZŠ v Praze 3. Ke zpracování výsledků jsou užity vhodné statistické metody. Výsledky: Více než polovina dětí má zájem o nabízené prázdninové programy organizované DDM. Děti nejčastěji vědí, že DDM nabízí pravidelné zájmové "kroužky" a pořádá letní tábory, o dalších činnostech už je jejich přehled horší. Při výběru činností mají nejznačnější vliv kamarádi a rodiče. Děti by měly zájem vyzkoušet si hůře dostupné aktivity pojící se s dobrodružstvím v přírodě, jako je paintball, vodní turistika a cykloturistika. Klíčová slova: volný čas, zájmová činnost, DDM, letní prázdniny
Hipoturistika
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název: Hipoturistika Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je provést rešerši literatury o relativně novém způsobu turistiky - o hipoturistice. Přesněji, základem je vysvětlit, co hipoturistika znamená, náhled do historie koní a současnosti, vysvětlit systém a metodiku jezdeckých stezek, význam stanic, osvětlit péči o koně a připomenout, co všechno by měl jezdec zařídit, než vyjede na putování. Rešerše: Pro zpracování rešerše jsem čerpala jak z české, tak zahraniční literatury, využila jsem také internetových stránek. Snažila jsem se načerpat co nejvíce informací o daném tématu a zpracovat je do srozumitelné, navazující a přehledné formy. Závěr: Při sběru informací jsem byla překvapená, jak málo lidí se hipoturistikou zabývá ve svých pracích, a že existuje jen pár autorů a publikací, jež se touto problematikou zabývají. Hipoturistika se i nadále od svého vzniku pomalu, ale úspěšně rozvíjí. Jen v oblasti, kde na Šumavě žiji, je například 17 evidovaných stanic. V Jihočeském kraji je jich již přes 117. Také jsem zjistila, jak velice důležité je cestu dobře naplánovat a znát podrobností péče o koně a jejich vybavení. Český projekt hipoturistiky se inspiroval v cizích zemích, jako například v Rakousku, Německu, Anglii, USA a Austrálii, kde je jezdecká turistika už dávno realizována. Klíčová slova:...
Zmapování hry Geocaching s příkladem oblasti Divoká Šárka
Štěpánková, Michaela ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název: Zmapování hry Geocaching s příkladem oblasti Divoká Šárka Cíl práce: Cílem bakalářské práce je provést rešerši literatury o hře Geocaching, podat základní informace začínajícím i pokročilým hráčům z dostupných zdrojů v české i zahraniční literatuře. Dále pak přiblížit Geocaching na příkladu oblasti Divoká Šárka. Výsledky: Výsledkem zpracovávání informací je rešeršní práce, shluk velkého množství údajů o hře Geocaching. Česká i zahraniční literatura mi poskytla potřebné informace, k vysvětlení slova Geocaching, vypátrání historických pramenů a poučení se pravidly této hry. Dále získání důležitých záznamů o přírodní rezervaci Divoká Šárka a výskytu keší na tomto území. Nejdůležitějším výsledkem bylo hledání vybrané keše v oblasti Divoká Šárka a přesné popsání postupu. Klíčová slova: Geocaching, hra, GPS, keš, typy keší, Divoká Šárka
Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce je zmapovat aktivity v přírodě v ústavní výchově v Libereckém kraji. Zjistit druhy aktivit a dobu strávenou aktivitami v přírodě. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu. Respondenti dostali dotazníky s otevřenými a uzavřeným otázkami k danému tématu. Data byla zpracována kvantitativně a byla zanesena do koláčového grafu. Výsledky: V dotazníku jsem zjistila, že vychovatelé se domnívají, že aktivity v přírodě jsou vhodné pro děti z ústavní výchovy, a to nejen jako prostředek navazování nových kontaktů, ale především jako prostředek zvýšení odpovědnosti a sebepoznání. Nejčastěji AP využívají v podobě procházek či her v přírodě. Mezi aktivity, které jsou nejméně přístupné, patří lezení a plavání. Nejčastější aktivitou dětí je hraní na počítači a procházky s přáteli. Hraní her v přírodě a sbírání plodů je pro děti nejzábavnější. Aktivity v přírodě přinášejí dětem hlavně radost, zábavu a nové zážitky. Myslí si, že během aktivit v přírodě poznají něco nového o svých přátelích a získají větší důvěru ve vzájemných vztazích. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, volný čas, sporty v přírodě, ústavní výchova, ochranná výchova
Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II.stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji
Ledvinová, Zuzana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název práce: Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je popsat, přiblížit a zhodnotit současnou nabídku sportovních kurzů oblasti výchovy a aktivit v přírodě ve výuce na základních školách v Libereckém kraji. Metoda: Veškeré údaje uvedené v praktické části této práce byly získány metodou dotazování. Pro získání informací bylo využito dotazníků a řízených rozhovorů. Dotazníky byly určeny pro žáky 8. a 9. ročníku vybraných základních škol a sestávaly z šesti uzavřených otázek. Řízený rozhovor byl proveden s řediteli všech vybraných základních škol. Byl sestaven z dvanácti převážně otevřených otázek. Získaná data byla po té statisticky zpracována a graficky a slovně prezentována. Výsledky: Informace získané prostřednictvím řízených rozhovorů s řediteli základních škol a dotazníků pro žáky osmé a deváté třídy potvrdily původní očekávání. Rozdíl mezi oběma zkoumanými školami je z hlediska sportovních kurzů velký, zejména pak vzhledem k jejich nabídce. To se také projevuje na spokojenosti žáků obou škol. Klíčová slova: tělesná výchova, sportovní kurzy, Projekt GO!, RVP ZV, Vzdělávací program Základní škola, oblast výchovy a aktivit v přírodě
Motivace ve skialpinismu
Sottnerová, Kateřina ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Motivace ke skialpinismu Cíle: Cílem této práce bylo přispět k hlubšímu poznání motivace skialpinistů ke skialpinismu v horách, zmapovat, jací lidé se mu věnují, zjistit motivy, které je k této aktivitě vedou a jejich angažovanost v tomto sportu. Dále jsme se snažili zjistit a interpretovat případné rozdíly mezi jednotlivými skupinami skialpinistů podle různých hledisek. Metody: V naší práci jsme zvolili metodu anketního šetření (dotazník). Výsledky byly zpracovány v programu Open Office. Výsledky: Zjistili jsme, že nejčastějším motivem je "pobyt v přírodě", který uvedli všichni dotazovaní. Dalšími hlavními motivy k této aktivitě jsou "radost", kterou tento sport přináší a "volnost a svoboda". Většina respondentů je motivována ještě "setkáním s přáteli", "únikem od běžného života", "sportovním výkonem", "objevováním něčeho nového", "výzvou" a "adrenalinem a vzrušením". Dále jsme zjistili, že v českých horách, do kterých se za skialpinismem vydává 95,2% respondentů, tráví téměř polovina dotazovaných (45,1%) více než 10 dní v sezóně. V zahraničních horách, kam se za skialpinismem vydává 77, 1% respondentů, tráví více než 10 dní v sezóně 21,9% dotazovaných. Zjistili jsme také několik rozdílů v motivaci mužů a žen. Klíčová slova: Skialpinismus, motivace 5
Motivace k lezecké a horolezecké činnosti
Louková, Tereza ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Motivace k lezecké a horolezecké činnosti Název v anglickém jazyce: �e Motivation to Climbing and Mountaineering Cíl práce: Našim cílem bylo přispět k hlubšímu poznání motivace lezců a horolezců k provádění lezecké a horolezecké činnosti. Pokusit se o její kategorizaci a srovnat naše výsledky s výsledky výzkumu konaného ve Velké Británii. Dále jsme se snažili zjistit a interpretovat případné rozdíly v motivaci mezi horolezeckými disciplínami. Metody: V naší práci jsme zvolili metodu anketního šetření. Výsledky byly statisticky zpracovány v programu Excel a SPSS. Výsledky: Zjistili jsme, že motivace lezců a horolezců kolísá mezi vnitřními pohnutkami a vnějšími incentivami. V našem výzkumu patří mezi nejvýznamnější kategorie v motivaci k lezení a horolezectví "příroda" ("prostředí"), "socializace" ("přátelé") a "výzva" ("překonávání vlastních hranic"). Při srovnání s výzkumem z Velké Británie jsou výsledky srovnatelné, pouze v některých kategoriích dochází k odlišnostem. Zjistili jsme několik vý- znamných rozdílů mezi jednotlivými lezeckými disciplínami v intrinsické a extrinsické motivaci. Klíčová slova: lezení, horolezectví, intrinsická a extrinsická motivace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Socio-demografická analýza vzorku lezecké populace navštěvující umělé lezecké stěny v Praze
Holetová, Lenka ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Socio - demografická analýza vzorku lezecké populace navštěvující umělé lezecké stěny v Praze Socio - demographic analysis of the climbing sample visiting selected artificial climbing walls in Prague Cíle práce: Socio - demografickým šetřením zjistit u lezců na umělých stěnách v Praze jejich vztah k lezení jako takovému (umělé stěny, skály) spolu s vybranými demografickými charakteristikami. Zjistit jejich návyky spojené s cestami za lezením, porovnat různé geografické charakteristiky spojené s cestou za lezením (délka cesty, časová dostupnost vybraných lezeckých center, migrace lezců za skalním lezením....), demografické charakteristiky (věk, vzdělání, příjmy...) a tím zpracovat ucelený náhled na danou problematiku. Metodologie: V práci jsou použity kvalitativní a kvantitativní metody výzkumu. V rámci terénního šetření je použito dotazníku vytvořeného univerzitou v Bayreuthu, který se již osvědčil při výzkumu v Německu a Itálii. Výsledky: Výsledky práce budou použity jako podklad k širšímu výzkumu. Dále pak je možné použít práce k zlepšení a zkvalitnění služeb pro lezce, dostupnost lezeckých stěn.. . Klíčová slova: volnočasové aktivity, lezení na umělých stěnách, lezení, dojížďka za lezením, demografie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.