Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní a současné české umění v systémuprimárního vzdělávání
Kalousová, Ivana ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Ústředním tématem práce je moderní a současné české umění, jeho projevy a možnosti využití ve výuce výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ. Potenciálu současného umění je využito jako hnacího motoru pro rozvoj klíčových kompetencí, průřezových témat i různých oblastí gramotností, které jsou v práci vedle vzdělávacích dokumentů také řešeny. Umělecko historická část práce je rozdělená do několika kapitol, z nichž konkrétní umělce i díla sdružuje vždy ústřední myšlenka, například matematický princip v umění či netradiční techniky. Závěr každé z kapitol je poté věnován konkrétnímu didaktickému využití zmiňovaných principů. Ve všech projektech je kladen důraz především na rozvoj mediální, počítačové, čtenářské a samozřejmě vizuální gramotnosti. Poslední kapitola se soustřeďuje na nabídky galerií a edukačních programů pro školy.
Animovaný film na prvním stupni ZŠ
Žaloudková, Radka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
a klíčová slova ŽALOUDKOVÁ, R.: Animovaný film na 1. stupni ZŠ. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 124 s. (Přílohy: DVD s animovanými filmy žáků 1. stupně ZŠ, fotodokumentace) Diplomová práce je zaměřená na tvorbu animovaných filmů s žáky 1. stupně ZŠ a má charakter průzkumné sondy. Prostředkem zkoumání je dotazníkové šetření, na jehož podkladě jsou následně vypracovány přípravy na hodiny výtvarné výchovy. Přípravy jsou zrealizované, reflektované a zdokumentované. Výsledkem a přínosem práce je a) didaktický materiál usnadňující zařadit tvorbu animovaných filmů do výuky b) dětské animované filmy, které potvrzují propojení výtvarné tvorby a filmové/audiovizuální výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA: Animovaný film, 1. stupeň ZŠ, stop-motion animace, animační techniky, umění a kultura, filmová/audiovizuální výchova, náměty, přípravy na hodiny VV, didaktika, tvorba
Cesty po vodě
Nadrchalová, Dana ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
: Bakalářská práce je vypracována jako celoroční výtvarný projekt určený pro žáky 6 až 13 let na Základní umělecké škole. Její téma Cesty po vodě zahrnuje cestu šumavského dřeva po Vltavě v době, kdy po řece pluly vory. Má za cíl upevnit v žácích vztah k přírodě a probudit zájem o umění a kulturně-historické dědictví. Je koncipována jako příběh, který s ohledem na roční období provází dřevo od pramenů řeky až k do historické Prahy a ve volně navazující výtvarné řadě pokračuje v cestě do moře na Velikonoční ostrov. Vrcholí návštěvou výstavy Jakuba Schikanedera a společnou výstavou v pobočce Městské knihovny na Pohořelci v Praze 1.
Pexeso - inspirace pro využití (nejen) ve výtvarné výchově
Skuhrovcová, Helena Jordana ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název: Pexeso - inspirace pro využití (nejen) ve výtvarné výchově Autor: Helena Jordana Skuhrovcová Katedra: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) Vedoucí práce: ak. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D. Abstrakt: V bakalářské práci, kterou předkládám, jsem zmapovala současnost i historii karetní hry Pexeso. Pokusila jsem se vyabstrahovat základní principy související s touto karetní hrou a od nich odvodit inspirační potenciál pro využití ve výtvarné výchově. Těžištěm mé práce je především praktické využití pexesa v pedagogické činnosti a různé příklady použití této hry. Klíčová slova: karetní hra, dvojice, rub, líc, souvislosti, hledání, varianty, forma, princip, aplikace
Hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků prvního stupně ZŠ - empirická výzkumná sonda
Švehlová, Lucie ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Teoretická část práce obsahuje informace o hodnocení a o specifickém způsobu hodnocení ve výtvarné výchově. Výzkumná část je rozdělena na předvýzkum a tři další etapy - rozhovor, pozorování a dotazník, vlastní experiment a následné dotazování. V těchto etapách výzkumu zjišťuji informace o zkušenostech a postojích žáků k hodnocení ve výtvarné výchově, ale také celkově k předmětu výtvarné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno v jedné třídě běžné základní školy na malém městě v Jihočeském kraji. Práce přináší zajímavé informace o současném pohledu žáků a jejich vyučující na výtvarnou výchovu a její hodnocení. Zjištěné výsledky naznačují potřebu žáků být hodnoceni, především klasifikováni a na schopnost žáků používat kritéria hodnocení. Výzkumné nálezy mohou přispět k diskuzi týkající se hodnocení ve výtvarné výchově. Jsou také využitelné pro přípravu vzdělávání učitelů primárního vzdělávání, zkvalitnění výuky a mohou být i východiskem pro rozsáhlejší výzkumná šetření.
Vývarná výchova a fotografie v mateřské škole
Smolenová, Yveta ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce pojednává o možnostech výtvarných činností v mateřské škole prostřednictvím výtvarných médií, digitální fotografie. Hlavním záměrem práce je nabídnout dětem digitální fotografii jako alternativu ke klasickým výtvarným technikám a přinést sondu do možností setkávání se dětí s výtvarným jazykem od předškolního věku. Cílem je smysluplná aplikace nových metod výchovně-vzdělávacího procesu prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. V rámci výzkumu vznikly výtvarné projekty zaměřené na digitální fotografii, které potvrdily, že výtvarný projekt zaměřený na digitální fotografii lze zrealizovat a a zařadit do programové nabídky mateřské školy.
Biologicky aktivní metabolity rostlin IV. Alkaloidy Chelidonium majus L. a jejich neurotropní a antioxidační aktivita
Novotná, Magdalena ; Cahlíková, Lucie (vedoucí práce) ; Siatka, Tomáš (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmaceutické botaniky a ekologie Kandidát: Novotná Magdalena, Mgr. Konzultant: Cahlíková Lucie, Ing., Ph.D. Název rigorózní práce: Biologicky aktivní metabolity rostlin IV. Alkaloidy Chelidonium majus L. a jejich neurotropní a antioxidační aktivita Předmětem této rigorózní práce, která navazuje na diplomovou práci, bylo zpracovat druhou polovinu alkaloidního výtřepku z Chelidonium majus, chloridů nerozpustných v chloroformu, za účelem izolace zbývajících alkaloidů v čisté formě, otestovat jejich biologickou aktivitu vůči lidským cholinesterázám (HuAChE, HuBuChE) a stanovit jejich antioxidační aktivitu. Po rozdělení pomocí sloupcové chromatografie byly oba alkaloidy přečištěny pomocí preparativní chromatografie. Na základě strukturní analýzy (NMR, MS) a porovnání dat v literatuře byly látky identifikovány jako chelidonin a homochelidonin. U obou alkaloidů byla stanovena jejich aktivita vůči lidským cholinesterázám (HuAChE, HuBuChE). Získané hodnoty IC50 byly porovnány se standardy, které se používají v terapii Alzheimerovy choroby (galantamin a huperzin A). Zajímavé hodnoty IC50 vůči HuAChE a HuBuChE byly získány u chelidoninu (IC50 26,8±1,2 µM pro HuAChE a 31,9±1,4 µM pro HuBuChE), a to především v případě inhibice HuBuChE....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.