Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změny postojů k tělesné výchově u žáků 5. a 6. tříd ZŠ při zapojení aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy
Čapková, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Změny postojů k tělesné výchově u žáků 5. a 6. tříd ZŠ při zapojení aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je zjistit, zda lze změnit postoje žáků na základní škole k tělesné výchově zapojením aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy. Metody: Všechny údaje byly získány pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl vytvořen za tímto účelem. Obsahuje uzavřené, otevřené a polouzavřené otázky. Dotazník byl určen pro žáky 5. a 6. tříd základní školy. Také byly provedeny neformální rozhovory - zhodnocení hodin. Získaná data byla vyhodnocena graficky a písemně. Výsledky: Získané výsledky byly porovnány s formulovanými předpoklady. Z výsledků vyplývá, že u části dívčí experimentální skupiny došlo k sourodé změně ve směru negativního zesílení. Jinak u chlapeckých skupin došlo k sourodé změně ve směru pozitivního zesílení postoje k hodinám tělesné výchovy. Klíčová slova: postoje, střední školní věk, tělesná výchova, aktivity v přírodě
Analýza motivačních faktorů u jachtařů v lodní třídě Flying Dutchmen
Pecháčková, Veronika ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Analýza motivačních faktorů u jachtařů v lodní třídě Flying Dutchmen Úvod: Diplomová práce je zaměřena na problematiku analýzu motivačních faktorů jachtařů v lodní třídě Flying Dutchmen. Cílem práce bylo vytvořit náhled na motivační faktory a v závěru porovnat zjištěné fakta v kontextu s podobnými výzkumy v podobné oblasti. Metody: Výzkumný materiál byl vytvořen na základě polostrukturovaný (semistrukturovaného) interview, narativní analýzy, anketního šetření a zúčastněného pozorování. Jako hlavní výzkumnou strategii jsme zvolili kvalitativní přístup. Doplňkově bylo použito kvantitativního přístupu, převážně při vyhodnocení anketního šetření. Ke zpracování výsledků jsme využili statistické zpracování v programu Microsoft Excel. Výsledky šetření jsme interpretovali pomocí grafické komparace pomocí programu Microsoft office Word. Výsledky : Z výsledků práce vyplývá, že zásadními faktory motivace jsou "Kladné prožitky", "Spolupráce" a "Sounáležitost s přírodou". U většiny našich probandů byla prvním motivem k začátkům s jachtingem komunita jachtařů. Všichni se snaží věnovat jachtingu většinu volného času, to znamená, že jachting má v jejich životech důležité zastoupení a můžeme ho označit za jejich životní styl, neznamená pro ně pouhý sport nebo druh zábavy. Klíčová slova: Jachting, Flying...
Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda-li aktivity v přírodě mají vliv na vztahy uvnitř skupiny u mládeže, která žije v podmínkách ústavní výchovy. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu, a to speciální sociometrický dotazník B3-U (Braun, 2006). V experimentální skupině bylo 11 respondentů a byly to děti z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova v Jablonce nad Nisou. V kontrolní skupině bylo 10 respondentů a byly to děti též z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova Semily. Obě skupiny byly ve věkové hranici od 8 do 15 let. Výsledky a závěry: Výsledky měření ukázaly, že nejvíce vyčleněné osoby ze skupiny si po intervenci našli nové vztahy v kolektivu. Výsledky ohledně nejvíce vyčleněné osoby ve skupině byly velmi pozitivní. Po intervenci měla nejméně atraktivní osoba méně, jak o polovinu záporných hlasů. Ve skupinové hierarchii byly odstupy mezi jednotlivými členy menší po intervenci. Pouze u výsledků pocitů přátelství, spolupráce a důvěry ve skupině se ukázalo, že po intervenci jsou nižší. Což je zvláštní k poměru k ostatním výsledků, které byly pozitivní. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, sporty v přírodě, ústavní výchova, skupinová dynamika,...
Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV Cíle práce: Zjistit, jak probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně, respektive které aktivity v přírodě jsou žákům nabízeny a v jaké formě je výuka aktivit v přírodě realizována. Metoda práce: Výzkum této práce byl prováděn kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byly sestaveny dva typy dotazníků, dotazník pro ředitele základních škol a dotazník pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 11 ředitelů a 23 učitelů. Výsledky: Podle zjištěných výsledků probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně ve dvou formách, převažující formou je kurzovní výuka aktivit v přírodě. Z nabídky kurzů aktivit v přírodě (lyžařský, snowboardový, turistický, cyklistický, vodácký, zážitkový) jsou na většině škol realizovány hlavně kurzy lyžařské. Další formou výuky aktivit v přírodě je zařazování některých pohybových činností do hodin tělesné výchovy. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina učitelů tyto činnosti do hodin zařazuje, nejčastěji se jedná o chůzi a běh terénem a pohybové hry. Učitelé tělesné výchovy nahlížejí na aktivity v přírodě pozitivně, většina učitelů vidí aktivity v přírodě jako důležitou součást výuky. Klíčová slova: aktivity v...
Autotelické prožívání při překovánání lanových překážek
Kverka, Václav ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Autotelické prožívání při překonávání lanových překážek. Cíle: Cílem studie bylo zjistit zda a v jaké míře lidé prožívají stav plynutí při překonávání lanových překážek a jakým způsobem jejich prožívání ovlivňují jejich předchozí zkušenosti z jiných sportů. Metody: Dotazování se zúčastnilo sto padesát respondentů, kteří byli běžnými návštěvníky lanového parku. Dotazování bylo uskutečněno bezprostředně po překonání lanových překážek pomocí dotazníku Flow-Kurzskala (FKS). Získaná data byla rozdělena do jednotlivých souborů v závislosti na položených hypotézách. U všech souborů bylo pomocí Studentova rozdělení určeno zda se jedná o statisticky významný rozdíl středních hodnot jednotlivých souborů a následně přijata související hypotéza. Výsledky: Provedené testování ukázalo statisticky významný rozdíl v prožívání flow v lanovém parku u skupiny adolescentů a dospělých. Dále se projevil rozdíl mezi sportovci, kteří se v běžném životě věnují kompetičním sportům a sportům orientovaným na výkon, na rozdíl od sportovců věnujících se skupinovým sportům a sportům jednotlivců, kde se statisticky významný rozdíl středních hodnot neprokázal. Předpoklad dosažení rozdílných hodnot flow mužů a žen nebyl prokázán, stejně jako vliv předchozích zkušeností z podobných aktivit. Závěry: Z uvedených výsledků...
Vliv zadavatelů na podobu kurzů outdoor management training
Kastner, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Vliv zadavatelů na podobu kurzů outdoor management training Cíle práce: Porovnat podobu outdoor management training popsanou v odborné literatuře s představami personalistů. Definovat, do jaké míry personalisté ovlivňují podobu kurzů outdoor management training. Metodologie: V rámci přípravy naší práce jsme využili kvalitativní metodu výzkumu, a to konkrétně rešerši literatury. Z kvantitativních metod výzkumu jsme se rozhodli začlenit dotazníkové šetření. Dotazník jsme vytvořili konkrétně pro naše účely a rozšířili mezi náhodný vzorek personalistů v tištěné i elektronické podobě. Výsledky dotazníkového šetření jsme porovnávali s fakty nalezenými v odborné literatuře. Výsledky: Výsledky práce slouží k dokreslení představy o podobě kurzů outdoor management training v České republice a vlivech, které na ně působí. Zjistili jsme, že požadavky zadavatelů kurzů outdoor management training nejsou v souladu s principy tohoto nástroje firemního vzdělávání. Současně jsme dospěli k závěru, že vliv personalistů je natolik silný, aby mohl změnit podobu kurzů. Klíčová slova: outdoor management training, učení prožitkem a zkušeností, prožitek, zkušenost, zpětná vazba, outdoorový kurz
Motivace k jezdectví
Hrášková, Anna ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Motivace k jezdectví Cíle práce: Cílem této práce bylo hlubší poznání motivace lidí, kteří praktikují jízdu na koni. Pokusili jsme se zjistit, jací lidé a z jakého důvodu se věnují jezdectví, co je k této aktivitě přivedlo, co je u ní stále drží a proč se pro ně stala doslova životní filozofií. Co je motivuje k tomu, že se téměř denně vrací do stáje proto, aby se zde věnovali psychicky i fyzicky náročné aktivitě s velmi nejistým výsledkem. Metody zpracování dat: Práce je založena na empirických metodách vědeckého výzkumu a na obsahové analýze příslušné literatury a oficiálních internetových stránek. Pro svou práci jsem zvolila metodu dotazníkového šetření v kombinaci s rozhovorem. Výsledky byly statisticky zpracovány v programu Excel. Klíčová slova: Motivace, jezdectví, zájmy, potřeby, mezidruhový vztah Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že pro většinu jezdců, kteří se účastnili šetření, je nejdůležitějším motivem vztah s koněm, tedy se zástupcem jiného živočišného druhu. Další významnou motivační komponentou je pro ně pocit radosti, kterou jim tato pohybová aktivita přináší a pocity zodpovědnosti, lásky a partnerství, které jsou generovány interakcí s koněm. Silným motivačním prvkem je pobyt v přírodě. Méně významné se v jezdectví ukázaly sociální vazby a potřeba výjimečnosti či...
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku
Adamec, Michal ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zmapovat a zjistit zkušenost s aktivitami v přírodě a případný zájem o ně u žáků vybraných středních škol na Mostecku. Metoda: Výzkum byl proveden formou dotazníků. Dotazníky byly rozneseny na vybrané střední školy na Mostecku. Z vyplněných dotazníků jsme mohli určit, jakou mají žáci zkušenost s aktivitami v přírodě a také v jaké míře, popřípadě o jaké aktivity konkrétně mají žáci zájem. Získaná data byla statisticky zpracována v programech Microsoft Excel a Microsoft Word a interpretována v grafické i slovní formě. Výsledky: Zjistili jsme, že žáci mají obecně vysoký zájem o aktivity v přírodě. Aktivitou o kterou mají žáci největší zájem je paintball. Žáci ve škole získávají zkušenost s aktivitami v přírodě především na kurzech, a to hlavně v tradičních aktivitách jakou jsou různé druhy turistiky, sjezdové lyžování a táboření. Po předchozí zkušenosti mají žáci zájem opakovat nejvíce jízdu na kole, táboření, sjezdové lyžování. Bez předchozí zkušenosti chtějí žáci vyzkoušet nejčastěji zorbing (aquazorbing), paintball a jízdu na čtyřkolkách. Pozitivním zjištěním byla také skutečnost, že žáci jsou oproti předpokladům ochotni zvoleným aktivitám věnovat jak svůj volný čas, tak i...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.