Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 182 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání postavení novináře v americké a české audiovizuální popkultuře
Svoboda, Martin ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Cílem této diplomové práce je porovnat užití novináře coby postavy v české a americké audiovizi, primárně kinematografii. Práce podle očekávání zjišťuje jednak, že česká kinematografie se nemůže svým objemem srovnávat s tou americkou. A jednak, že odlišná historie vedla ke zcela odlišné pozici novináře v kultuře a populární kultuře v českých zemích. Práce se snaží představit oba systémy a hledat důvody absence novinářské postavy v české kinematografii. Také zkoumá způsob, jímž kinematografie vůbec dokáže komunikovat a jaké nároky na ni při kladení naší výzkumné otázky klást. Práce se obšírněji věnuje proměně novinářské profese v žánr a archetyp v americké mainstreamové kinematografii. Ambicí práce, jež porovnává v mnoha ohledech přítomnost s absencí, je popsat prostor, v němž se sledovaná přítomnost i nepřítomnost odehrává.
Komparativní analýza obrazové složky magazínu Reportér a projektu Echo24
Weingartová, Michaela ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat obrazový obsah v projektech Echo 24 a Reportér a pomocí analýzy zjistit, jak s fotografiemi pracují. Projekty Echo24 a magazín Reportér vznikly v roce 2014 jako reakce na dramatickou proměnu vlastnictví na českém mediálním trhu. Tato proměna měla dopad i na fotožurnalisty, protože noví majitelé mají tendence na fotografiích spíše šetřit. I proto jsem se rozhodla vyzkoumat, jak s fotografií zacházejí nově vzniklé tituly. Abych problematiku zasadila do širšího kontextu, věnuji se v první části žurnalistické fotografii a popisuji český mediální trh a jeho proměny od roku 1989. V práci se také krátce věnuji vzniku podobných projektů, jako jsou Echo24 a Reportér. V druhé sekci pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťuji, jaké typy fotografie tyto projekty ve svých tištěných verzích nejčastěji používají a v jaké míře spolupracují s fotožurnalisty. Získaná data doplňuji o dotazníkové šetření se členy redakce a s fotožurnalisty. V diplomové práci jsem zjistila, že projekty Echo24 a Reportér reprezentují dva odlišné přístupy k zacházení s novinářskou fotografií. Echo24 má spíše manažerské chování a na fotografiích šetří. Magazín Reportér by se dal naopak definovat jako ochránce novinářských a fotožurnalistických hodnot. I přes vznik nových titulů tlak na...
Mediální obraz manželek českých a československých prezidentů na archivních fotografických snímcích ČTK
Bártová, Petra ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz manželek českých a československých prezidentů na archivních fotografických snímcích ČTK poskytuje vhled do životů prvních dam Československé a České republiky, jejichž mediální obrazy zkoumá pomocí reportážních fotografických snímků z let 1918-2019. Práce využívá výhradně fotografie z fotobanky ČTK, které podrobuje obsahové obrazové analýze. První část práce poskytuje základní přehled v teorii fotožurnalistiky a nastiňuje životní osudy manželek všech prezidentů, kteří se na našem území vystřídali za posledních sto let. Analytická část mapuje vývoj a hledá rozdíly ve způsobu zachycování prvních dam na fotografických snímcích z agenturní produkce ČTK. Výsledky výzkumu poskytují komparaci zkoumaných mediálních výstupů s ohledem na historický, kulturní a celospolečenský vývoj.
Vizuální propaganda Kim Čong-una
Zangová, Clara ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Práce je zaměřená na obrazovou obsahovou analýzu fotografií severokorejského vůdce Kim Čong-una. Cílem je pojmenovat prostředky vizuální propagandy, které Kim Čong-un používá, popsat, jak je prostřednictvím fotografií prezentována KLDR, a pokusit se o komparaci těchto nástrojů s propagandou a politickou komunikací velkých diktátorů 20. století - Leninem, Hitlerem, Stalinem a Mao Ce-Tungem. Obsahem práce je stručný výklad moderní severokorejské historie a popis aktuální situace v zemi i specifik zdejší propagandy. Následuje ukotvení propagandy jako takové na základě několika teorií a popis propagandistických prostředků zmíněných vůdců. Stěžejní je pak samotná obsahová analýza fotografií Kim Čong- una od června 2018 do února 2019, v mezidobí dvou summitů s Donaldem Trumpem. Analytická část je doplněna o výklad osobnostního profilu vůdce.
Pohled na současnou techno scénu prostřednictvím fotografického dokumentu
Fialová, Karolína ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
praktické části bakalářské práce představuji prostřednictvím dokumentární fotografie současnou techno scénu v Praze. Tento žánr elektronické taneční hudby zde zažil v letech vlnu popularity, aniž by však do hry vstoupili zavedení promotéři. Techno akce pořádá Praze množství kolektivů, z nichž každý funguje pod konkrétním jménem; jednotlivé skupiny většinou tvoří několik převážně mladých lidí. Fotokniha zahrnuje události organizované třemi kolektivy s rozsáhlejším zaměřením na jeden z fotografie záměrně nejsou seřazeny chronologicky nebo podle typu události. Snímky zachycují jak samotné akce, tak zákulisní dění - ukazují euforii noci, ranní únavu i to, co nejméně dvanáctihodinovému maratonu předchází. přiložené fotoknize jsem se zaměřila především na kolektiv s techno akce pravidelně pořádá. Organizátoři Cukru využívají pro konání parties originální lokality, které přispívají k vizuální atraktivitě. Pořádání akcí na místech jako jsou kostely, divadla, opuštěné nebo sklady však s a může dojít k přesouvání události těsně před plánovaným konáním. teoretické části představuji fotografy, kteří se věnovali dokumentování nočního života, a popisuji specifika jejich práce. Dále zasazuji kontextu, popisuji historii žánru a současnou situaci. Porovnávám také pražské techno se Berlíně nebo Londýně. Vysvětluji, že...
Dokumentární fotografie: Jeden rok v kapele Branko's Bridge
Verner, Jonáš ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Cílem této práce je představení života studentské kapely neotřelým pohledem. Kostru její praktické části tvoří fotografický dokument o 55 snímcích, který kapelu zabírá z perspektivy jejího člena - její pevné součásti, dává nahlédnout do zákulisí celého projektu a ukazuje klíčové okamžiky, nesnáze i radosti, se kterými se kapela setkává. Popisuje situace od každodenních úkonů po ty, které k roli amatérského hudebníka přidružila až současnost. Teoretická část práce nastiňuje dokumentární fotografii jako žánr a blíže přibližuje hudební fotografii. Součástí teoretické části práce je i rozhovor s Ondřejem Bezrem, autorem knihy Fotografie, které hrají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 182 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.