Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání televizní reklamy adolescenty
Lepková, Klára ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce s názvem Vnímání televizní reklamy adolescenty analyzuje, jaký vztah existuje mezi reklamními sděleními prezentovanými na televizní obrazovce a mezi zvolenou cílovou skupinou, tedy adolescenty ve věku 17 - 20 let. Práce zkoumá, nakolik televizní reklama přispívá k formování představ cílového segmentu o světě a zda je reklamní tlak, který je na jeho příslušníky zaměřen, účinný, nebo zda mají dospívající svůj vlastní názor a úsudek, který jim napomáhá v kritickém nahlížení televizní reklamy. Předkládaná diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou, která vychází především z poznatků nabytých z tematicky relevantní literatury, a na analytickou, která prezentuje průběh a výsledky vlastního kvantitativního výzkumu. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké jsou postoje adolescentů ve věku 17 - 20 let k televizní reklamě a zda důvěřují v ní prezentovaným obrazům. Za účelem naplnění stanoveného cíle byla sledována skupina 105 studentů posledních dvou ročníků Církevního gymnázia v Plzni, u kterých se prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovalo, jak prožívají a hodnotí reklamní sdělení, která denně vídají na televizních obrazovkách. Výzkum obsahoval čtyři základní výzkumné otázky a s nimi korespondující hypotézy. Výzkumné otázky zněly: VO1) Jak je televizní reklama...
Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
Seidlová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.
Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi
Novotná, Petra ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi" zkoumá, jednak zda americký tisk, zastoupený deníkem The New York Times, ovlivňuje podobu zpravodajství o prezidentských kandidátech v českém tisku, zastoupeném Mladou frontou DNES a Hospodářskými novinami, na příkladu zpravodajství o prezidentské volbě v roce 2008 ve Spojených státech. Tedy zda se v českém tisku projevuje efekt intermediálního nastolování agendy. Dále také zkoumá, zda se v českém zpravodajském tisku projevuje tzv. honeymoon efekt na příkladu referování o americkém prezidentovi Baracku Obamovi v jeho prvním funkčním období. Pomocí kvantitativní analýzy z šetření vyplynulo, že český tisk opravdu vykazuje v některých aspektech podobné rysy ve způsobu referování o prezidentských volbách, jaké bylo možné sledovat u amerického tisku. Stejně tak se ukázalo, že český tisk hodnotí prezidenta Baracka Obamu pozitivně na počátku jeho funkčního období, přičemž toto pozitivní hodnocení následujícího roku znatelně kleslo.
Mediální obraz papeže Františka v českých denících
Malá, Tereza ; Provecho López, Juan Ignacio (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Papež František, který byl zvolen do funkce 13. března 2013 po nečekané rezignaci papeže Benedikta XVI., se během krátké doby díky svému chování a vystupování stal jednou z nejoblíbenějších světových osobností vůbec. K tomuto faktu značně přispěla i světová masová média, pro něž se stal velmi výraznou osobností, přičemž sám k této mediální komunikaci intenzivně přispívá. Pokračuje tak ve šlépějích svých předchůdců, kdy ke své prezentaci hojně využívá všech komunikačních kanálů této doby a již od svého nástupu spolupracuje se strategických týmem mediálních odborníků, kteří mu významně pomáhají. Tato diplomová práce s názvem "Mediální obraz papeže Františka v českých denících" se snaží zachytit osobu papeže Františka i důvody jeho úspěchu a všeobecné oblíbenosti a zároveň nastínit, jakým způsobem je medializován i v naší republice, která se řadí mezi sekulární státy. Stěžejní část textu proto tvoří kvantitativní obsahová analýza, jejímž cílem je obsáhnout papežovu medializaci ve čtyřech nejčtenějších českých denících (MF Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny a deník Právo) a zkusit tak interpretovat jeho mediální obraz, který je těmito médii v české společnosti nastaven.
Emocionalita komunikace ve veřejném prostoru
Henzlová, Markéta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato práce se zaměřuje na internet jako na veřejný prostor a zároveň zkoumá, do jaké míry je tento prostor emocionalizovaný. Současně se zabývá tím, jak může emocionalita souviset s komercionalizací. V teoretické části práce získá čtenář orientaci v problematice, která se skládá hned z několika tematických oblastí, aby mohl posléze porozumět výsledkům výzkumu. Poměrně podrobně je teoreticky vymezena veřejná sféra, a to zejména v souvislosti se změnami, kterými prošla po nástupu internetu a sociálních sítí. Teoreticky je vymezeno i téma komunikace na internetu a významný tematický blok tvoří část zabývající se identifikací emocí v mediální komunikaci. V praktické části je analyzováno, do jaké míry na svých facebookových profilech využívají prostředky expresivity vybraná média, přičemž byla záměrně zvolena média komerční i média veřejné služby, jejichž úlohou je mimo jiné podporovat soudržnost společnosti a kultivovat jazykový projev. Součástí zkoumaného vzorku jsou tedy komerční TV Nova a komerční Rádio Impuls a média veřejné služby, mezi která v České republice řadíme Českou televizi a Český rozhlas. Výsledky práce přináší hlubší vhled do problematiky a současně poukazují na nelehké postavení médií veřejné služby na sociálních sítích.
Luxusní lifestylové přílohy deníků v České republice
Tesařová, Valentina ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce mapuje fenomén českých deníkových příloh luxusního charakteru. Suplementy ZEN, City Life, Esprit a Proč ne?! vycházejí společně s deníky E15, MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny. V teoretické části práce je nejdříve nastíněn vývoj, kterým si prošly lifestylové časopisy a klasické deníkové přílohy, protože studované suplementy představují jakousi kombinaci právě těchto dvou mediálních produktů. Další kapitola práce se věnuje obsahu médií z hlediska politické ekonomie komunikace, podle níž jsou média skrytě ovlivňována politickými a ekonomickými elitami, které prostřednictvím inzerce a public relations zasahují do redakčního obsahu médií. Formují tak veřejné mínění dle potřeb svých zájmů. Teoretická část se tedy ve svém závěru soustředí i na definici reklamy a public relations. Praktická část práce zkoumá metodou sémiotické analýzy, jakým způsobem je čtenářům prezentována ideologie úspěchu - všeobecně přisuzovaného právě politickým a ekonomickým elitám, které dle politické ekonomie komunikace mediální produkty tajně ovládají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální heroizace slavných po smrti
Masarčíková, Jana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
(abstrakt) Magisterská diplomová práce se zabývá tématem mediální heroizace / ikonizace slavných po smrti. V úvodu se zaměřuje na vysvětlení pojmu ikonizace a jeho výklad v některých oborech a teoretických konceptech, například v kontextu sémiotiky či sociologie. Samostatnou kapitolu věnuje roli médií v procesu ikonizace. Pokouší se odhalit vliv médií na tento proces. Věnuje se tady teorii mediální konstrukce reality a vzniku kulturního průmyslu. Vysvětluje také fenomén celebritizace, který je vzhledem k užitému příkladu mrtvých slavných, stěžejní. Na základě konkrétních analýz se pokouší odhalit trendy, které se projevují v mediálním zobrazení posmrtného života celebrit, a tyto dále zasadit do širšího kontextu. Cílem magisterské diplomové práce je zjistit, jaké trendy se projevují v mediálním zobrazování celebrit po jejich smrti, jakým způsobem se média podílejí na udržování posmrtného života celebrit, a jaká jsou specifika tohoto "života". Metodou kvantitativní obsahové analýzy byl zjišťován rozsah a charakter mediálního pokrytí. Metodou sémiotické analýzy potom, které mýty se konstruují kolem mrtvých slavných.
Reklama ve školních učebnicích aneb nový mediatyp?
Mikulka, Jan ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Reklama ve školních učebnicích aneb nový mediatyp? se zabývá dosud nezmapovanou oblastí učebnic pro základní a střední školy a odborná učiliště. Cílem práce je analýza reklamního prostředí školních učebnic a mediálních obsahů, které se v nich vyskytují. Práce si zároveň klade za cíl odpovědět na otázku, zdali jsou reklamní sdělení v učebnicích v souladu se zákonem o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání (tzv. školský zákon). Práce se věnuje oblasti mediálního trhu, která nepodléhá dostatečné regulaci ze strany zákonů České republiky. Nastíněny jsou i právní regulace ochrany proti reklamě směrem na děti z jiných zemí. Součástí práce je také vyjádření zástupců jednotlivých nakladatelství školních učebnic a zaměstnankyně Ministerstva školství a jejich pohled na problematiku reklamního diskurzu ve školním prostředí. Součástí výzkumu je deskriptivní analýza nalezených reklamních sdělení ve školních učebnicích, práce dále zkoumá charakter těchto sdělení a jaký je jejich vztah k vzdělávacímu obsahu učebnic. Práce se také zabývá schvalovací doložkou Ministerstva školství, která je udělována učebnicím, které jsou zpracovány v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
Metanolová aféra v českých médiích
Kolátorová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce se zabývá medializací veřejné zdraví ohrožujících událostí spojených s metylalkoholovou aférou, která vznikla na českém území v září roku 2012. Zkoumány jsou způsoby, jakými čtyři vybrané celostátní deníky o kauze informovaly veřejnost. V teoretické části jsou představeny koncepty, prostřednictvím kterých je možné nahlížet na fungování médií - jejich roli ve společnosti, nároky na ně, zákonitosti a rutinní způsoby mediální produkce, úlohu v případě nenadálých událostí a krizí. Analytická část práce nejprve nastiňuje metodologická východiska a následně představuje výstupy kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Část kvantitativní popisuje především, jaký prostor byl ve zkoumaných denících aféře poskytován, jaká dílčí témata byla v souvislosti s ní nejvíce akcentována, jaká důležitost byla v průběhu času kauze přisuzována, jaké motivy byly zobrazovány v publikovaných fotografiích, do jaké míry byla zachována zpravodajská neutralita uveřejňovaných titulků. Kvalitativní část výzkumu se zaměřuje na jazykové prostředky používané v článcích z hlediska neutrality, na neverbální výrazové prostředky a podrobněji ilustruje, jakým způsobem jednotlivé zkoumané deníky referovaly o konkrétních událostech spjatých s metylalkoholovou aférou.
Historický vývoj mediální didaktiky a její rozsah v České republice
Huspeková, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zachytit vývoj a rozsah mediální didaktiky v České republice. Výchozími autory jsou PhDr. Jan Mašek, Ph.D. a Mgr. Zdeněk Sloboda, kteří se zabývají mediální pedagogikou v českém prostředí. Předmětem práce je objasnění pojmu mediální didaktika. To slouží jako syžet pro utvoření systematizovaného přehledu historického vývoje užívání médií ve výuce a upozornění na důležitost médií ve výuce a výuky za pomocí médií. V neposlední řadě se práce snaží zjistit vliv a rozsah jednoho konkrétního média v prostředí českého školství, a to tabletu. Metodou výzkumu je dotazníkové šetření, v rámci kterého bylo zkoumáno 200 učitelů základních, středních (odborných) škol a gymnázií. Na základě získaných dat pak bylo možné odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky, které zněly: Jak je rozšířené využití tabletů ve vyučování? Jaký postoj zaujímají učitelé základních, středních (odborných) škol a gymnázií k využití tabletů ve vyučování? Má podle učitelů základních, středních (odborných) škol a gymnázií využití tabletů ve vyučování vliv na jeho efektivitu?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.