Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diferenciální funkční diagnostika, indikace pevné zádové opěrky a její vliv na prevenci dekubitů u pacientů po transverzální lézi míšní
Benešová, Barbora ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Tato práce má za cíl zhodnotit důležitost řádné opory zad u pacientů se spinálním poškozením při dlouhodobém sedu na mechanickém vozíku. Předmětem této diplomové práce bylo zanalyzovat českou a zahraniční literaturu a podat co nejpřesnější a zatím stále chybějící informace při volbě a sestavování výběru sedací jednotky mechanického vozíku. Práce popisuje rozdíly mezi správnou a špatnou posturou sedu uživatele mechanického vozíku. Analyzuje dostupné informace k možnostem objektivního posuzování, dále se snaží zdůvodnit důležitost opory trupu na výslednou stabilitu a funkčnost při běžných denních činnostech. Poukazuje na nejčastější sekundární změny i jejich řetězení způsobené špatnou posturou sedu. K posouzení naléhavosti tématu bylo zvoleno subjektivní hodnocení komfortu sedu uživateli mechanických vozíků dotazníkovou formou. Provedeným výzkumem došlo k potvrzení hypotéz z klinické praxe, které jsou do práce zahrnuty. Na základě zjištěných informací může tato práce umožnit ergoterapeutům, fyzioterapeutům a lékařům snadněji a v širších souvislostech určit, zda je indikace pevné zádové opěrky při řešení postury sedu vhodná a žádoucí (potřebná). KLÍČOVÁ SLOVA transverzální léze míšní, pevná zádová opěrka, postura, mechanický vozík
Možnosti ergoterapeutické intervence u onkologicky nemocných
Bejdlová, Dagmar ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Dagmar Bejdlová Vedoucí práce: MUDr. Petra Sládková, Ph.D. Název bakalářské práce: Možnosti ergoterapeutické intervence u onkologicky nemocných Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku onkologicky nemocných a představit možnosti ergoterapeutické intervence v onkologii. V teoretické části bakalářské práce je zpracován přehled nejdůležitějších pojmů z oblasti onkologie. Jsou zde nastíněny jednotlivé typy léčby v onkologii včetně jejich nežádoucích účinků. Také jsou zde uvedeny nejčastější onkologické diagnózy v České republice a ve světě. Dále jsou v práci popsány obecné možnosti rehabilitační péče u osob se zhoubnými nádory. Další část je pak zaměřena přímo na ergoterapeutickou intervenci v onkologii. Praktická část je věnována vytvoření informačního materiálu o možnostech ergoterapie v onkologii. Je primárně určen pro laiky, ale jako prvotní zdroj informací o ergoterapii může dobře sloužit i odborníkům pracujícím v onkologii. Klíčová slova: ergoterapie ergoterapeutická intervence rehabilitace v onkologii ergoterapie v onkologii onkologie zhoubný nádor
Využití Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví a hodnotícího systému InterRAI u soběstačnosti pacientů po poškození mozku
Hrabalová, Eva ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá Mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví, MKF, (International Classification of Functioning Disability and Health, ICF) a hodnotícím systémem InterRAI (International Residential Assessment Instrument). Hlavním cílem práce je představit tyto dva nástroje a prakticky vyzkoušet navržený formulář u pacientů po poškození mozku. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje klasifikaci MKF a hodnotící systém InterRAI, jejich principy, cíle, možnosti využití. Dále shrnuje kanadskou studii, pojednávající o vztahu mezi těmito nástroji a možnostech propojení položek hodnotícího systému InterRAI s kódy MKF. Praktická část je zaměřena na možnosti využití hodnotícího systému InterRAI k praktické aplikaci kódů MKF u hodnocení položek soběstačnosti. Cílem byl návrh formuláře, v němž vybrané položky personálních všedních denních činností z hodnotícího systému InterRAI odpovídají doménám MKF, a který zároveň obsahuje tabulku s bodovým hodnocením, jež by měla napomoci určit hodnotu příslušných kvalifikátorů. Formulář byl prakticky vyzkoušen na 10 pacientech po poškození mozku, po cévní mozkové příhodě a po traumatickém poškození mozku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti ergoterapeutické intervence u onkologicky nemocných
Bejdlová, Dagmar ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Dagmar Bejdlová Vedoucí práce: MUDr. Petra Sládková, Ph.D. Název bakalářské práce: Možnosti ergoterapeutické intervence u onkologicky nemocných Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku onkologicky nemocných a představit možnosti ergoterapeutické intervence v onkologii. V teoretické části bakalářské práce je zpracován přehled nejdůležitějších pojmů z oblasti onkologie. Jsou zde nastíněny jednotlivé typy léčby v onkologii včetně jejich nežádoucích účinků. Také jsou zde uvedeny nejčastější onkologické diagnózy v České republice a ve světě. Dále jsou v práci popsány obecné možnosti rehabilitační péče u osob se zhoubnými nádory. Další část je pak zaměřena přímo na ergoterapeutickou intervenci v onkologii. Praktická část je věnována vytvoření informačního materiálu o možnostech ergoterapie v onkologii. Je primárně určen pro laiky, ale jako prvotní zdroj informací o ergoterapii může dobře sloužit i odborníkům pracujícím v onkologii. Klíčová slova: ergoterapie ergoterapeutická intervence rehabilitace v onkologii ergoterapie v onkologii onkologie zhoubný nádor
Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie. Podtitul: Srovnání výuky na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad CEU San Pablo
Dvořáčková, Terezie ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Muchová, Renáta (oponent)
Jméno: Terezie Dvořáčková Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Oponent práce: Název bakalářské práce: Koncepce bakalářské výuky fyzioterapie Tato práce porovnává koncepce prvního stupně vzdělávání fyzioterapeutů v České republice a ve Španělsku, konkrétně na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Facultad de Medicina, Universidad San Pablo, Centro de Estudios Universitarios. Identifikace rozdílů probíhá metodou kvantitativní i kvalitativní komparace. Podrobněji je zpracován druhý semestr prvního ročníku studia, celkově je srovnání zaměřeno na praktické dovednosti studenta fyzioterapie. Provedeným výzkumem byl shrnut kontext studia v obou zemích, specifikovány výhody a nevýhody obou zavedených vzdělávacích konceptů. Přínosem této práce je náhled do studia fyzioterapie v zahraničí, který může být impulsem k reevaluaci současného systému vzdělávání fyzioterapeutů v České republice. Klíčová slova: fyzioterapie, vzdělávání, koncepce, bakalářská výuka
Možnosti fyzioterapie u pacientů s vertebrogenním algickým syndromem lumbální páteře s využitím ICF Core Setu
Chmelařová, Anna ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Heřmanová, Ivona (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení autora: Anna Chmelařová Vedoucí práce: MUDr. Petra Sládková, Ph.D. Oponent práce: Název bakalářské práce: Možnosti fyzioterapie u pacientů s vertebrogenním algickým syndromem lumbální páteře s využitím ICF Core Setu Abstrakt: Bakalářská práce pojednává o možnostech fyzioterapie u pacientů s vertebrogenním algickým syndromem lumbální páteře. Dále se zabývá klinickou aplikací Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví (MKF, angl. ICF) prostřednictvím zkrácené verze ICF Core Setu pro bolesti lumbální páteře. Tato práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části jsou zahrnuty různé příčiny vzniku vertebrogenního algického syndromu, základní informace o epidemiologii, etiologii a časovém trvání. Jsou zde uvedeny možnosti fyzioterapie, které byly použity u pacientů vybraných pro tuto práci. Dále se zabývá charakteristikou MKF a popisuje zkrácenou verzi ICF Core Setu pro bolesti lumbální páteře, včetně hodnocení validity ICF Core Setu dvěma vybranými studiemi. Praktická část podává přehled o metodologii práce, tedy o metodách sběru dat, výběru pacientů, cílech a předpokladech práce. Dále obsahuje kazuistiky tří vybraných pacientů včetně zkrácené verze ICF Core Set pro bolesti lumbální páteře. Následuje konečné zhodnocení cílů této...
Role ergoterapeuta v paliativní péči
Ludvíčková, Jitka ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Jitka Ludvíčková Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Svěcená, Ph.D. Název bakalářské práce: Role ergoterapeuta v paliativní péči Abstrakt bakalářské práce: Péče o umírající pacienty sahá k počátkům lékařství vůbec, přesto se paliativní medicína označuje za nový obor. Otázka smrti a umírání je tabuizovaným tématem, i když se potřeba této péče stále zvyšuje. Paliativní péče se poskytuje prostřednictvím interprofesního paliativního týmu jehož součástí je i ergoterapeut. Cílem této bakalářské práce je zjistit možnosti intervence ergoterapie v paliativní péči a přispět tak do okruhu literatury věnující se této problematice. V teoretické části práce je vymezen pojem paliativní péče a jsou zde uvedeny její klíčové aspekty. Poté se práce již věnuje rehabilitaci v paliativní péči a ergoterapeutické intervenci včetně konkrétních příkladů intervence u vybraných společných příznaků paliativních pacientů. V praktické části práce je popsán způsob poskytování paliativní péče ve Velké Británii. Následně je pro srovnání uvedena situace v České republice. Pro sběr dat byly využity metody rozhovoru a pozorování. Závěrem této práce je potvrzení, že ergoterapeut má důležité místo v interprofesním paliativním týmu. V České republice bohužel tato profese v paliativní péči nemá své zastoupení. Klíčová...
Pregraduální příprava ergoterapeutů. Zařazení metody Problem Based Learning do výuky studentů ergoterapie.
Uhlířová, Jaromíra ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá v České republice prakticky neznámou metodou Problem- Based Learning (PBL) a jejím využitím v rámci pregraduální přípravy ergoterapeutů. Metoda se hojně využívá v zahraničí zvláště v přípravě budoucích lékařů a dalších zdravotnických pracovníků. V České republice si lékařské fakulty udržují spíše tradiční způsob výuky. Při takovéto výuce se však můžeme setkat s velkým množstvím informací z různých vědních a klinických oborů, které student neumí jednoduše navzájem propojovat v logických souvislostech. Metoda Problem-Based Learning je metodou, která se může tento nedostatek tradiční výuky odstranit. Tato práce nás s touto metodou PBL blíže seznamuje a ukazuje příklady jejího využití ve výuce ergoterapie v zahraničí. Cílem této práce je zjistit faktory, bránící nebo podporující využití metody Problem- Based Learning v České republice v rámci pregraduální přípravy ergoterapeutů, zjistit možnosti využití této metody ve výuce, formulovat doporučení pro zavedení PBL do výuky a vypracovat konkrétní návrh podoby sylabu předmětu využívajícího metodu PBL. Pro naplnění cílů byly využity semistrukturované rozhovory se členy fakulty, kteří se podílejí na výuce ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze, analýza rozhovorů kvalitativní metodou zakotvené teorie, analýza...
Funkční obnova u pacientů po totální endoprotéze loketního kloubu
Turková, Renáta ; Votlučková, Milena (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Název bakalářské práce: Funkční obnova u pacientů po totální endoprotéze loketního kloubu Abstrakt: Předkládaná bakalářská práce představuje problematiku totálních endoprotéz loketního kloubu. Bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část je zpracována formou rešerše a je možno ji rozdělit na část ortopedickou a rehabilitační. Ortopedická část poskytuje souhrnné informace o totálních náhradách loketního kloubu - popisuje jednotlivé typy moderních náhrad, operační přístupy, indikační skupiny a možné perioperační komplikace. Rehabilitační část se zaměřuje převážně na samotnou fyzioterapii. Popisuje faktory, které ji mohou ovlivnit a představuje "guideline", který je nutno dodržovat u polostištěného a nestištěného typu náhrady. Nezapomíná ani na doživotní režimová opatření a doporučení. Teoretická část je zpracována z dostupných českých a zahraničních zdrojů. Praktická část představuje kazuistiky dvou pacientů po implantaci polostištěné totální endoprotézy loketního kloubu a snaží se o aplikaci poznatků získaných v teoretické části do praxe a o zodpovězení základní otázky práce: zda-li můžeme dosáhnout plné funkční obnovy v období 12ti týdnů po implantaci. Klíčová slova: totální endoprotéza loketního kloubu, revmatoidní artritida, osteoartróza, fyzioterapie po totální endoprotéze lokte

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.