Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané p-prvky v učivu chemie na střední škole
Valášková, Veronika ; Urbanová, Klára (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je praktické zpracování tématu p-prvky 13., 14. a 15. skupiny formou prezentací, zpracovaných v programu Microsoft PowerPoint. Tyto prezentace jsou určeny pro přímé využití v praxi při výuce chemie na středních školách. Součástí práce je též analýza kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic a doplňkové komentáře pro učitele. Diplomová práce je zpracována v souladu s RVP G.
Chemické a environmentální vzdělávání na střední škole - téma: Suroviny a jejich využití
Pacáková, Hana ; Pisková, Dana (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
V této diplomové práci bylo zpracováno téma Suroviny a jejich využití. Byla provedena rešerše kurikulárních dokumentů, středoškolských učebnic a diplomových prací týkajících se d-prvků. Na základě provedených rešerší byla zpracována transformace odborného textu na učební text, který je možné využít při výuce chemie nebo environmentální výchovy, vyhledány a provedeny experimenty vhodné pro středoškolskou výuku a zhotoven návrh laboratorního protokolu pro vyšší i nižší ročníky gymnázia.
Učebnice chemie - historický vývoj a současnost
Petriláková, Monika ; Matoušková, Šárka (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce je věnována především historickému vývoji učebnic chemie a evaluaci vybraných učebnic. Na počátku práce je uveden stručný nástin vývoje oboru chemie, neboť právě obsah oboru chemie je určující pro obsah učiva v učebnicích chemie. Dále se práce stručně zabývá jedněmi z prvních učebnic chemie vůbec a detailněji vývojem učebnic chemie na našem území. Následně jsou uvedena kritéria pro hodnocení učebnic a nakonec je provedena evaluace vybraných učebnic. Snahou bylo provést jakousi retrospektivu do historie psaní učebnic, která by mohla být i inspirací autorům učebnic chemie. Prezentovaná hlediska, evaluace učebnic a závěrečné shrnutí analyzovaných učebnic mohou také pomoci učitelům při výběru učebnic ze široké škály nabídky na trhu.
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Teplý, Pavel (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Ve své bakalářské práci jsem se zabývala mezioborovými vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání na gymnaziální úrovni. Vyhledala jsem výskyt tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a provedla rešerši středoškolských učebnic chemie a geologie. Vybrala jsem několik běžných minerálů a hornin vhodného chemického složení a vypsala o nich informace z chemického i geologického hlediska. Vyhledala jsem také pokusy s těmito látkami, upravila je a vyzkoušela v praxi.
Obecná chemie na středních školách v experimentálních úlohách
Voborská, Dana ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Název Obecná chemie na středních školách v experimentálních úlohách Abstrakt Tato práce zpracovává téma chemické rovnováhy v rámci učiva obecné chemie v chemickém vzdělávání na středních školách. Vychází z analýzy vzdělávacích systémů a uvedeného tématu učiva ve vybraných zemích Evropy (Velká Británie, Švýcarsko, Německo, Rakousko, Slovensko, Slovinsko) a v České republice. Hlavním cílem je návrh učebního materiálu pro téma chemické rovnováhy na úrovni středoškolské výuky ve formě pracovních listů, jejichž součástí jsou učební úlohy a chemické experimenty. Experimenty jsou určeny především pro práci v domácí laboratoři, některé pokusy jsou využitelné i pro žáky základních škol.
Praktická a experimentální výuka v kontextu současného chemického vzdělávání
Mokrejšová, Olga ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Pečivová, Markéta (oponent)
Shrnutí azávěr Praktické aktivity, vlrodné pro efektivní v1iuku chemie, uvedené v tétopráci j sou: - ýuka vědecké metody práce - způsoby analýzy odborného dokumentu - vyuŽltí grafických organizérťr . twy úloh k rozvoji kritického myšlení - demonstračnía žákovsképokusy - praktické problémovéúlohy a projekty - qýuka skupinové práce a rnýuka týmových dovedností Týo aktivity jsou zpracovány na základě teoretického studia a praktickýclr zkušeností, získaných během dlouholetéiro pťlsoberríve školsťví.Všechny byly postupně připraverry, použiťyve qÍuce a dále upraveny tak, aby co nejvíce přispěly k dosaženízanrýšiených cílů. V práci jsou zptacovány metody tvorby a vyLrŽití jednotlivých aktivit a doloželry příloharni. Dále jsou zpracovány metody praktické a laboratorní výuky a do1oženy přiloŽenou publikací. V publikaci Praktická a laboratorní qiuka clremie jsou uvedeny přehledné návody pro motivační,demonstraění i Žákovské pokusy a je navíc doplněna i návody a postupy pro práci s dokr-rmentem, která u nás zatím není (alespoň v nehumanitních předrněteclr) přílišběžná. Uvedené praktické postupy a metody práce, jsou-li vhodně použity, vedou k zachlvání rovnováhy mezi teoretickýnr a praktichým poznánínr. Ze všech těchto důvodůse domnívánr , žepráce splnila svťrj stanovený cíl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.