Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora vzdělávání v Diagnostických ústavech pomocí ICT
Pokorný, Michal ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na průzkum zájmu o propojení výuky pomocí informačních komunikačních technologií mezi dětským diagnostickým ústavem (dále jen DDÚ) a kmenovou školou žáka, který přišel do DDÚ na dobrovolný diagnostický pobyt. Cílem této práce je zjišťování zájmu o tento projekt u učitelů, jak z DDÚ, tak učitelů ze základních škol, jejichž žáci absolvovali pobyt v DDÚ. Metodou zjišťování výsledků je online dotazníkové šetření mezi pedagogy z DDÚ a pedagogy ze škol mimo dětský diagnostický ústav, kteří mají zkušenosti s těmito dětmi. Výsledky jsou vyhodnoceny zvlášť pro pedagogy z DDÚ a pedagogy z ostatních základních škol, které mají s těmito žáky zkušenosti.
Elektronická agenda a online služby se zaměřením na elektronické testování
Poesová, Marie ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
NÁZEV: Elektronická agenda a online služby se zaměřením na elektronické testování AUTOR: Marie Poesová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje problematice agendy vzdělávání, zejména možnostem procvičování učiva a jeho evaluaci. Popisuje online systémy, které umožňují testování či procvičování na internetu. Dále porovnává systémy, které slouží ke sběru dat. Na základě možností testových otázek a srovnání vybraných systémů byl vybrán jeden z nich, v kterém byly nakonec vytvořeny testy s možností autoevaluace. Vybraným systémem jsou Google Formuláře s doplňkem Flubaroo. KLÍČOVÁ SLOVA: školní agenda, testování, cloud, sběr dat, Google Formuláře, Flubaroo
Školní metodik ICT v mezinárodním kontextu
Blažek, Jiří ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o práci ICT koordinátora v různých zemích. Práce v teoretické části zkoumá roli ICT koordinátora a její dělení na práci metodickou a koordinační a zdůrazňuje důležitost oddělení této role od práce správce sítě. Dále přináší výsledky mezinárodních výzkumů z této oblasti a srovnává je s výzkumem v České republice. Srovnání výsledků přináší poznání, že situace českých ICT koordinátorů se od jejich zahraničních protějšků v zásadních bodech neliší. V rámci této práce jsem provedl vlastní výzkum mezi ICT koordinátory v USA, UK, Austrálii, Estonsku a Finsku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí
Kalinová, Ivana ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí AUTOR: Ivana Kalinová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce "Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí" se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na způsob trávení volného času dětí a mládeže. Práce obsahuje porovnání několika výzkumů zabývajících se touto problematikou. Součástí je též vymezení možného vlivu ICT na vývoj dětí, a to především v souvislosti s hraním počítačových her a zapojením do sociálních sítí. Praktickou část představuje průzkumné šetření provedené na základní škole u dětí ve věku 7-15 let s následnou interpretací výsledků a shrnutím. Závěr práce obsahuje doporučení pro minimalizaci rizik, která pro děti informační a komunikační technologie mohou představovat. KLÍČOVÁ SLOVA: Internet, počítačové hry, vliv technologií na děti, volnočasové aktivity
Video jako nástroj podporující inkluzi na střední škole
Janíček, Pavel ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
V rámci této diplomové práce byl metodou akčního výzkumu sledován vliv využití video tutoriálů v porovnání s textovými návody. Zvoleným vyučovacím obsahem bylo programování, přičemž jako výukové cíle byly využity: program KODU Game Lab s textovými návody a program MINCECRAFT s návody ve formě video tutoriálů. Na závěr každého tématu byly žákům zadány vždy dva úkoly k vypracování, poté vyhodnocena jejich úspěšnost. Vliv video tutoriálů byl sledován u žáků střední školy, se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (žáci se specifickými potřebami učení, dlouhodobě nemocní a aktivní sportovci). Hlavní závěry diplomové práce ukázaly, že pro žáky je video tutoriál preferovanější vyučovací prostředek než textové materiály, a je tedy významným potenciálním nástrojem individualizace výuky. U žáků se SVP vedlo využití video tutoriálů jednoznačně ke zlepšení výsledků vzdělávání a stalo se možným nástrojem pro úspěšnou inkluzi těchto žáků.
Podcast jako didaktický prostředek učitele
Khas, Miloslav ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Podcast jako didaktický prostředek učitele AUTOR: Bc. Miloslav Khas KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Klíčovým a zásadním tématem této práce je využití podcastu jako výukového prostředku. Diplomová práce se zabývá historií a vývojem tohoto fenoménu a ukazuje možnosti využití na základní škole. Cílem této práce je ukázat nejen výhody a přínos podcastu pro žáka a učitele, ale poukázat i na možné problémy při jeho používání a zavádění. Teoretická část se dotkne aspektů využívání podcastu ve školách a nabídne přehled existujících výzkumů. Další část se zaměří na přehled existujících řešení a příkladů dobré praxe u nás i ve světě. Stěžejní částí je popis experimentu s vlastním řešením podcastu na Základní škole ve Staňkově. Práce může posloužit i jako průvodce podcastem pro případné další zájemce snažící se o podobné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA: Podcast, iPod, informační a komunikační technologie, MP3, zvuk, video, audio nahrávky, vzdělávání, kompetence, školní rádio.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.