Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komiksy ve výuce přírodopisu
Srbová, Kateřina ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je zmapovat otázku učebních stylů žáků a didaktického využití komiksů ve výuce přírodopisu/biologie. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou u vyučujících zjišťovány jejich zkušenosti a návrhy pro zapojení komiksu do výuky, spolu s jejich názory na to, jaké výhody a nevýhody může komiks přinášet. Dále dotazník zkoumá problematiku učebních stylů žáků a přístupu učitelů k vizuálně přijímajícím žákům. Z výsledků odpovědí 253 respondentů je patrné, že by kantoři využili možnosti zpracovaných edukačních komiksů do výuky přírodopisu/biologie. Nejžádanějšími tématy jsou evoluční biologie, ekologie a fotosyntéza. Tvůrčí část pracuje s výsledky části výzkumné, tudíž jsou představeny čtyři výukové komiksy vybrané na základě nejžádanějších témat. Součástí materiálu jsou i pracovními listy obsahující otázky a úkoly související s danou učební látkou. Veškerý didaktický materiál je doprovázen metodickým komentářem pro učitele.
Komunikační dovednosti lidoopů s lidmi
Valterová, Bára ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Tato práce je literární rešerší, zabývající se schopností lidoopů komunikovat nejen uvnitř vlastního druhu, ale především mezidruhově - s lidmi. Jejím cílem je popsat úroveň schopnosti lidoopů komunikovat s lidmi a rovněž představit různé metody, podle kterých jsou lidoopi vedeni ke komunikaci s člověkem. Začátek práce je věnován systematice nadčeledi Hominoidea a charakteristice jejích jednotlivých skupin s důrazem na jejich specifické chování. Další část se týká úrovně vyspělosti jejich vnitrodruhové komunikace a jejich schopnosti logicky přemýšlet. Hlavní část práce představuje podrobné studium jednotlivých experimentálních projektů, zabývajících se schopnostmi lidoopů komunikovat s lidmi. Jedná se o projekty zaměřené na výuku mluvené řeči (např. projekt Gua), zaměřené na výuku uměle vytvořených jazyků (např. projekt Sarah), zaměřené na výuku znakového jazyka (např. projekt Washoe). Studované projekty ukazují, že přinejmenším někteří lidoopi jsou v zajetí schopni pasivně rozumět angličtině a aktivně používat znakový jazyk či jazyk používající grafické symboly. V rámci těchto jazyků jsou schopni ovládnout stovky znaků, pravděpodobně používat jednoduchou gramatiku, tvořit věty s více než třemi slovy, samostatně vytvářet nové pojmy, kategorizovat, používat metafory, vtipy a klam. Z fyziologických i...
Postoje žáků 2. stupně vybrané základní školy k předmětu přírodopis
Mastíková, Lucie ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Jedličková, Tereza (oponent)
Úkolem diplomové práce je zjistit spokojenost žáků 2. stupně vybrané základní školy s výukou předmětu přírodopis, s vybavením učebny přírodopisu, prostředím a biologickými tématy, která daným žákům chybí. Dále jsou zjišťovány možné přání a požadavky žáků ohledně oživení a zpestření výuky přírodopisu, což by mohlo přispět ke zvýšení jejich motivace a zájmu o přírodní vědy. Je mapováno, která biologická témata či pomůcky ve výuce žákům nejvíce chybí. Názory žáků jsou zjišťovány dotazníkovým šetřením, jehož se celkem zúčastnilo 221 respondentů ze Základní školy v Uhlířských Janovicích ve Středočeském kraji. Z výsledků bylo zjištěno, že žáci by do výuky přírodopisu zařadili více terénních prací, přírodovědných vycházek, více exkurzí, skupinových prací, laboratorních prací, přírodovědných dokumentů, více práce s mikroskopem, a také by si přáli zařadit do výuky živé modely živočichů. Část respondentů zvolila možnost, že by ve výuce nic neměnila. Vzhledem ke zjištěným výsledkům výzkumu byl navržen pro vybranou ZŠ celodenní projekt s environmentálním zaměřením, prací v terénu, sběrem přírodnin a jejich zpracováním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.