Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití CHKO Brdy ve výuce přírodopisu a biologie
Valterová, Bára ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Práce se věnuje tématu využití nedávno vzniklé chráněné krajinné oblasti Brdy ve výuce přírodopisu a biologie na základních a středních školách v oblastech s ní bezprostředně sousedících. Teoretická část této diplomové práce je zaměřena na shrnutí poznatků, týkajících se vymezení chráněných krajinných oblastí, blíže čtenáře seznamuje s charakteristikami CHKO Brdy, a to především s jejími přírodovědnými aspekty a specifiky. V krátkosti se práce věnuje metodám výuky a podrobněji pak formě výuky v podobě přírodovědné exkurze a možnostem, jak lze CHKO Brdy pro tento účel využít. Klíčovou součástí této práce je výzkumná část, která formou dotazníkového šetření zjišťuje postoje a dosavadní praxi učitelů, žáků a studentů na základních a středních školách přilehlých k CHKO Brdy k přírodovědným exkurzím a možnostem využít k nim právě tuto chráněnou krajinnou oblast. K tomu byly využity dva různé dotazníky: Jeden koncipovaný pro učitele (16 otázek, 26 respondentů) a druhý pro žáky a studenty (30 otázek, 152 respondentů). Výsledná databáze sestává z téměř 5000 odpovědí, které byly analyzovány. Výsledky šetření ukazují, že zájem o přírodu a její ochranu, jakož i znalosti o CHKO Brdy jsou mezi žáky a studenty velmi vysoké. Zájem o využívání exkurzí ze strany vedení škol a jednotlivých pedagogů je značný, ale...
Komunikační dovednosti lidoopů s lidmi
Valterová, Bára ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Tato práce je literární rešerší, zabývající se schopností lidoopů komunikovat nejen uvnitř vlastního druhu, ale především mezidruhově - s lidmi. Jejím cílem je popsat úroveň schopnosti lidoopů komunikovat s lidmi a rovněž představit různé metody, podle kterých jsou lidoopi vedeni ke komunikaci s člověkem. Začátek práce je věnován systematice nadčeledi Hominoidea a charakteristice jejích jednotlivých skupin s důrazem na jejich specifické chování. Další část se týká úrovně vyspělosti jejich vnitrodruhové komunikace a jejich schopnosti logicky přemýšlet. Hlavní část práce představuje podrobné studium jednotlivých experimentálních projektů, zabývajících se schopnostmi lidoopů komunikovat s lidmi. Jedná se o projekty zaměřené na výuku mluvené řeči (např. projekt Gua), zaměřené na výuku uměle vytvořených jazyků (např. projekt Sarah), zaměřené na výuku znakového jazyka (např. projekt Washoe). Studované projekty ukazují, že přinejmenším někteří lidoopi jsou v zajetí schopni pasivně rozumět angličtině a aktivně používat znakový jazyk či jazyk používající grafické symboly. V rámci těchto jazyků jsou schopni ovládnout stovky znaků, pravděpodobně používat jednoduchou gramatiku, tvořit věty s více než třemi slovy, samostatně vytvářet nové pojmy, kategorizovat, používat metafory, vtipy a klam. Z fyziologických i...

Viz též: podobná jména autorů
2 Valterová, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.