| |
| |
|
Význam zavádění systémového přístupu k řízení kvality v oblasti školství
Havlíčková, Kamila ; Ortová, Hana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Autorka práce se věnuje problematice systémového přístupu k řízení kvality v oblasti vzdělávání. Škola je v současném tržním prostředí organizací, která by měla trvale usilovat o zkvalitňování svých služeb. Jednou z možností je nastolení procesu trvalého zlepšování prostřednictvím aplikace některého ze standardizovaných modelů řízení a hodnocení kvality. Práce je zaměřena na posouzení přínosu aplikace modelu CAF pro sebehodnocení a trvalé zlepšování školy. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření a následná analýza získaných dat - do jaké míry ředitelé škol standardizované modely (CAF, EFQM, ISO) znají, příp. zda některý z uvedených uplatňují v praxi. Využitelnost závěrečné bakalářské práce ve školské praxi: ověření nastavení vize a poslání školy, zvýšení výkonnosti a kvality práce, zpracování akčního plánu zlepšování, sebehodnocení školy, benchmarking.
|
| |
| |
|
Niternost a existence
Olšovský, Jiří ; Funda, Otakar (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent) ; Trojan, Václav (oponent)
Přiblížit se bytnosti existenciálního myšlení dánského filosofa, spisovatele a teologa Serena Kierkegaarda (1813-1855) je úkolem této práce. Znamená to zabývat se základními intencemi, klíčovými motivy a pojmy jeho myšlení (zejména pojmy existence a niternosti). Pokus zmapovat složitost tohoto úkolu s sebou nese nutnost "hluboce se ponořit" do celku Kierkegaardova díla, které čítá více než dvacet objemných knih; k tomu je nezbytné probírat se i Kierkegaardovými poznámkami a deníky, jež často osvětlujícím způsobem dokreslují Kierkegaardovy záměry a jeho životní opravdovost. Tento ohled na celek díla j e nesen přesvědčením, že jedině z pochopení celku Kierkegaardova myšlení lze vystopovat konkrétnost, s níž Kierkegaard chápe své centrální pojmy. Odtud lze zas zpětně pohlédnout na Kierkegaardovo myšlení jako takové. Zvolil jsem takovou přístupovou cestu ke Kierkegaardovu myšlení, že jsem nejprve zevrubně pojednal o třech základních stadiích života v pojetí Kierkegaardově, jimiž podle něho má člověk procházet, nebo v nich může i zůstat. Nejvyšším stadiem, k němuž má člověk spět, je podle Kierkegaarda náboženské stadium. Toto stadium jsem pojednal v kapitole s názvem Pojem paradoxní zbožnosti, neboť z náboženského stadia je pro Kierkegaarda právě paradoxní zbožnost vrcholem tohoto stadia. Powered by TCPDF...
|
| |
| |
| |
| |