|
Fenomén favela
Kudlička, Jan ; Mrva, Kamil (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Koncepce řešení palčivé mezinárodní problematiky chudinských čtvrtí v kontextu jihoamerických favel. Urbanizace / suburbanizace s důrazem na konkrétní architektonický detail.
|
|
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Kůs, Martin ; Gale, Roman (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Hlavní otázkou dané lokality je nyní její budoucnost. Návrh uzavírá nároží ulic Bratislavská a Stará, kde historicky vždy byla zástavba. Uzavírá ho pouze do výše parteru, což je přirozené pro běžného chodce a dotváří tak uliční čáru z obou směrů. Objekt plynule ustupuje v ulici Bratislavské směrem dozadu. Vytváří tak malý, ale velmi důležitý veřejný pobytový prostor. Vytvoření pocitu opravdové ulice je velmi podstatné, pro další rozvoj území. Návrh reaguje na zdejší prostředí. Většina vnitrobloků je nefunkčních z hlediska lidského i estetického. Návrh vytváří samostatný svět - ráj - uvnitř bloku.
|
|
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Duga, Libor ; Hrabec, Josef (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Polyfunkční dům na okraji historického jádra s konceptem hybridní struktury umožňující kvalitní bydlení v “ukryté vesnici někde navrchu” na fungujícím organismu městského domu mezi dvěma rušnými silnicemi a zároveň mezi dvěma městskými tradicemi a to: městským tradičním bydlením v centru a sociálním bydlením na panelovém sídlišti.
|
|
Viniční majer v Jaroslavicích
Hudec, Adam ; Kolcunová, Pavlína (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Koncept návrhu je stavba infiltrovaná s prostredím. Priestor je definovaný okolitou krajinou a topografiou miesta. Dynamika priestoru je odkazom na napätie a nestailitu miesta, ktoré sú dôsledkom geologického zlomu v podloží a zásahu človeka (bývalý hlinený lom) do tak citlivého rozhrania v krajine. Stavba toto miesto dotvára, nedefinuje. Podtrhuje jeho prirodzené vlastnosti.
|
| |
|
Obnova poutní tradice v českém kontextu
Madro, Tomáš ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Zapojení České Republiky do celoevropské sítě poutních tras vedoucích do Santiaga de Compostela. Navázání na tradici putování krajinou fyzickou i mentální. Forma cesty a její význam jako části celku, ale i jako samostatné trasy s počátkem i cílem. Prezentace jedinečné krajiny a lidských hodnot a jejich vzájemného prolínání a ovlivňování se v průběhu historie.
|
| |
| |
| |
| |