Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Program efektivního učení jako součást rozvoje učebních kompetencí
Svobodová, Lenka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit návrh programu pro rozvoj efektivního učení. Po zmapování teorie jsme dospěli k závěru, že vhodnou pomoc v problematice rozvoje učebních kompetencí by mohla poskytnout určitá nabídka postupu ovlivňování učebních strategií žáka. Jako konkrétní podobu jsme zvolili dvoudenní trénink, který byl ověřen v sedmých třídách na ZŠ Praha Klánovice. Pro trénink byla stěžejní následující východiska: 1) pedagogicko psychologická diagnostika - zjednodušená forma vhodná pro práci učitele 2) úvod do psychologie učení - dětem byl poskytnut vhled (přiměřený jejich věku) do základů psychologie učení 3) plánování jako předpoklad efektivního učení - vhodné dovednosti 4) náprava nedostatků - pojmenování nevhodných učebních strategií a následné utváření nových,efektivnějších Dvoudenní trénink považujeme za přínosný ve smyslu vytvoření připravenosti žáka na další vědomé ovlivňování jeho učebních postupů.
Předškolní vzdělávání Vietnamců v České republice
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tento text je určen všem zájemcům z řad široké veřejnosti, především však jako vzdělávací materiál pro učitelky mateřských škol. Práce zahrnuje multikulturní výchovu v českých mateřských školách. V této práci se snažím popsat problémy týkající se začleňování vietnamských dětí do českých mateřských škol. V teoretické části se zabývám pojmy, které souvisejí s multikulturní výchovou. Dále podrobněji popisuji vietnamské zvyky, tradice a další odlišnosti mezi vietnamskou a českou kulturou. Klíčová slova: Kultura, výchova, předškolní vzdělávání, multikulturní výchova
Možnosti studia osob s postižením na vybraných vysokých školách
Voženílková, Pavlína ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi studia osob s postižením na vybraných vysokých školách v České republice a s tím souvisejícími problémy a tématy. První část práce je zaměřena na vhled do výše zmíněné problematiky. Čtenář se seznámí s terminologií a charakteristikou jednotlivých zdravotních postižení studentů, kteří studují na vysokých školách. Jedná se zejména o tato zdravotní postižení: zrakové postižení, sluchové postižení, tělesné postižení a specifické poruchy učení. Další částí této práce je věnována legislativě, která se zabývá touto oblastí nejen v České republice, ale i na mezinárodní úrovni. Stěžejní část popisuje činnost nejen organizací zřízených při vysokých školách na pomoc studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Uvedené organizace nabízejí své služby nejen studentům daných vysokých škol, ale i ostatním lidem se zdravotním postižením. Poslední část je věnována jednotlivým příběhům studentů, kteří mají osobní zkušenost se studiem na některých vysokých školách.
Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
Fořtová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
FOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
Specifika volby tanečního povolání ve srovnání s jinými typy škol
Schubertová, Erika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem této práce je vymezit možná specifika volby tanečního povolání ve srovnání s volbou povolání na jiných typech středních škol. Ke zjištění hlavního stimulu pro výběr studia na taneční konzervatoři byla zvolena motivace jakožto rozhodující faktor pro výběr profese (určitého typu střední školy). Výsledkem této rigorózní práce by mělo být stanovení specifik volby tanečního povolání - tedy, proč začínají děti studovat na taneční konzervatoři, do jaké míry průběh studia posiluje jejich původní motivaci a jestli po absolvování konzervatoře chtějí pracovat ve vystudovaném oboru. Zaměřujeme se právě na takto úzce specializovanou školu, protože se domníváme, že právě oblast vzdělávání na konzervatořích nebyla dosud předmětem zájmu pedagogických výzkumů. Aby měl náš problém skutečně výpovědní hodnotu, realizovali jsme výzkum jednak na taneční konzervatoři a jednak na dalších typech středních škol. Touto prací bychom chtěli přispět jednak ke zmapování důvodů, proč dítě začíná studovat právě na té určité škole a rovněž k tomu, kolik studentů chce po ukončení vybrané školy pracovat ve vystudovaném oboru. Fyzické nároky na studium taneční konzervatoře se dají plně srovnat s nároky vrcholového sportu. Tím se jistě významně liší od jiných typů středních škol. Nicméně liší se od nich ještě něčím jiným? Má volba...
Vztahy k rodině u homosexuálů a lesbiček
Škoulová, Monika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Resumé/Anotace Tato práce vychází z individuálních polostandardizovaných rozhovorů s gay a lesbičkami, jež byli do této práce získáni především metodou sněhové koule a oslovením na webových portálech. Rodinné historie a biografie gayů a lesbiček byly zaznamenány na diktafon a následně doslovně přepsány. Hlavní cíle této práce jsou dva a dotýkají se rodiny. Jedná se o: "zmapování vztahů homosexuálů a lesbiček v rodinném prostředí (primární rodina)" a "vztahy lesbiček a homosexuálů ke své prokreační (sekundární) rodině". Autorka získává individuální pohled samotných gayů a lesbiček na danou problematiku. Rozhovor poskytla i jedna bisexuálka, která dlouho žila lesbický život a současně je již několik let vdaná.
Připravenost učitelek mateřských škol pro práci s vietnamskými dětmi
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Předložený text se pokouší připravit experty - učitelky mateřských škol pro kvalitní práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem - konkrétně s vietnamskými dětmi. V teoretické části popisuji důležité informace od problematiky sociokulturních specifik vietnamské minority, až po téma zabývající se osvojováním českého jazyka. Teoretická část je rovněž věnována tématu individuálního rozvoje učitelek mateřských škol, multikulturní výchově a problematikou integrace vietnamských dětí do českých škol. Praktická část popisuje hlavní problémy, s kterými se setkávají učitelky českých mateřských škol při práci s vietnamskými dětmi. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, multikulturní výchova, děti s odlišným mateřským jazykem, vietnamské děti, problémy s integrací, komunikační bariéra.
Připravenost dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí na zahájení povinné školní docházky
Marková, Jitka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce zpracovává problematiku dětí ze socio-kulturně znevýhodňujícího prostředí před zahájením školní docházky ze sociálně pedagogického hlediska. Popisuje vliv prostředí, ve kterém dítě žije, jeho rodinu, komunitu a životní podmínky ovlivňující jeho připravenost na vstup do základní školy. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. Teoretická část se zabývá pojmy socializace, rodina, sociokulturní znevýhodnění, Romové, školní připravenost a jejich vzájemným vztahem. Popisuje současné metody používané pro posouzení školní zralosti a připravenosti na zahájení povinné školní docházky dětí v ČR. Srovnává nejčastější institucionální formy přípravy na primární vzdělávání, tj. mateřské školy a přípravné třídy základní školy, které jsou zejména pro děti ze socio-kulturně znevýhodňujícího prostředí určeny. V praktické části využívá kvalitativních výzkumných metod a formou analýzy dokumentů, pozorování a rozhovorů získává informace pro zpracování 3 případových studií, ve kterých detailně charakterizuje rodinné prostředí a životní styl socio-kulturně znevýhodněných rodin. Zjišťuje tak míru zkušeností dětí s pojmy, situacemi a činnostmi, jejichž znalost je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí vstupu do primárního vzdělávání. Sleduje výsledky zápisu do základní školy, vývoj dětí během docházky do...
Využití e-learningu ve výuce se zaměřením na předmět "Obchodní korespondence"
Sivák, Vojtěch ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tématu e-learningu a možnosti jeho využití při vyučování předmětu "Obchodní korespondence". Jejím cílem je představit projekt elektronické učebnice, jíž připravuji pro své žáky, a ukázat, že takový počin je za současných společensko politických podmínek možné realizovat naprosto svobodně, zcela nezávisle na stavu legislativy či samotného školství a bez nutnosti vynaložení vysokých finančních investic. Celý text je pomyslně rozdělen do dvou částí. Teoretická část obsahuje ve svém úvodu analýzu okolností vzniku a vývoje informační společnosti včetně jejího odrazu v pedagogice. Dále rozebírá pojem informačních a komunikačních technologií, jenž následně uvádí do souvislosti s pedagogickým prostředím a lidským učením. Nabízí pohled na varianty e-learningu a definuje jej pro účely této práce. Druhá část se věnuje užití zjištěných teoretických poznatků v praxi při vytváření elektronického učebního textu. Vysvětluje důvody vzniku myšlenky projektu, charakterizuje jej z hlediska zavedených pojmů a specifikuje jeho technické i personální nároky. Těžištěm této části je ukázka dvou kompletně zpracovaných kapitol z výše zmíněné učebnice. Závěrem jsou shrnuty zkušenosti s jejím zavedením do vyučování, jež jsou transformovány do několika zásad pro její další využití.
Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000
Majerová, Markéta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Za prvé je zde popsán proces, jímž se média podílí na konstruování reality a utváření diskursu o současném učiteli. Druhým cílem je stručně nastínit aktuální stav učitelské profese a popsat akademický diskurs, který o učiteli předkládá pedagogika. Dále jsou zde prezentovány vybrané české filmy, které konstruují mediální obraz učitele, jež jsou v empirické části podrobeny kritické diskursivní analýze a v závěru popsány jednotlivé diskursy, které tyto filmy o učiteli předkládají. Klíčová slova média, učitel, sociální konstrukce reality, film, diskurzivní analýza, diskurs

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.