Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj jazykových kompetencí jedinců CODA
Dejmková, Štěpánka ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Vývoj jazykových kompetencí jedinců CODA AUTOR: Štěpánka Dejmková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Miroslava Kotvová ABSTRAKT: Bakalářská práce s názvem Vývoj jazykových kompetencí jedinců CODA se zaměřuje na popis vývoje a osvojování jazyka slyšících dětí neslyšících rodičů, a to jak jazyka mluveného, tak znakového. Cílem práce je popsat vývoj jazykových kompetencí jedinců CODA na základě dostupné prostudované literatury a rozhovorů s CODA jedinci. V teoretické části je představen obor surdopedie, kultura a komunita Neslyšících, znakový jazyk, ale především popis osvojování znakového a mluveného jazyka. Praktická část se skládá z případových studií jednotlivých CODA jedinců, které vznikaly na základě polostrukturovaných rozhovorů s jedinci, či jimi a jejich rodiči. Práce poukazuje na problematiku bilingvnosti jedinců vyrůstajících v domácím prostředí se znakovým jazykem s vlivem mluveného jazyka většinové společnosti, ale i obtížnost a důležitost volby komunikačního kódu pro neslyšící rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA: CODA, slyšící, neslyšící, znakový jazyk, mluvený jazyk
Sebepojetí dívky s DMO
Nešporová, Františka ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalárská práce se zabývá sebepojetím dívky s DMO a dále zkoumá, jakým zpusobem se muže odlišovat vytvárení sebepojetí u cloveka s telesným postižením oproti intaktnímu jedinci. Teoretická cást se venuje kapitolám, které se zabývají na obecné úrovni telesným postižením, DMO a sebepojetím. Empirická cást popisuje cíl práce, metodu sberu dat a využívá kvalitativního rozhovoru, který je k dohledání v celém znení v Príloze c. 1. Do samotného textu bakalárské práce je z výzkumné cásti zaclenena pouze kazuistika respondentky. Kazuistika cerpá informace z rozhovoru a po peclivém výberu je také doplnena o vybrané úryvky z celého rozhovoru.
Sledování vlivu výuky AJ na vývoj artikulace dítěte
Tatková, Helena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce nastiňuje problém vlivu výuky anglického jazyka na vývoj artikulace v předškolním věku. V teoretické části se věnuji vývojem řeči a artikulace, dále uvádím srovnání mezi tvorbou českých a anglických hlásek. Třetí kapitola popisuje problematiku poruch artikulace včetně nejčastějších artikulačních obtíží u předškolních dětí. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá výukou anglického jazyka v mateřské škole. Hodnotí klady i zápory této výuky. V rámci výzkumného šetření v praktické části diplomové práce jsem se zaměřila na vyšetření řeči předškolních dětí. Důležitý byl také rozhovor s lektorkou anglického jazyka. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnotit úroveň artikulace u předškolních dětí, navštěvující výuku anglického jazyka. Šetření jsem provedla dvakrát s odstupem půl roku. Výsledky spíše potvrdily mé podezření, že vývoj výslovnosti může být ovlivněn výukou anglického jazyka v předškolním věku.
Úroveň řečových schopností a jazykových dovedností předškolního dítěte
Otiepková, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou úrovně řečových schopností a jazykových dovedností předškolních dětí. Jejím cílem je na základě teoretických poznatků analyzovat a popsat tuto úroveň u předškolních dětí ukončujících předškolní vzdělávání a zjistit vlivy, které se na ni podílejí ze strany rodiny a mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje vymezení základní terminologie, řečové ontogenezi v předškolním věku, a faktorům, které ovlivňují její průběh, a zabývá se poskytováním logopedické intervence (konkrétně preventivní opatření v rodinném prostředí, odborná logopedická péče), rozvojem komunikačních schopností dítě v mateřské škole. V praktické části je popsáno výzkumné šetření a jeho výsledky.
Spiritualita a lidé s mentálním postižením - hledání smyslu života
Štromerová, Markéta ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Předložená diplomová práce uvádí do problematiky spirituality a její úlohy v životě lidí s mentálním postižením. Její podnázev "hledání smyslu života" ukazuje na to, že spiritualita v sobě obsahuje velmi široké pole možností konkrétních činitelů, které vedou k pocitům naplnění, uspokojení, radosti, a to nejen chvilkových, ale především těch, které přetrvávají i přes možné těžkosti přinášené každodenním životem. Jeden z možných příkladů způsobu života představuje komunita Archa, kde společně žijí lidé s mentálním postižením a bez něj. Tito její obyvatelé pak velmi specifickým a přesto prostým způsobem mohou při troše vnímavosti zakoušet jedinečnost a bohatost společného soužití, které může přinášet onen pocit smysluplnosti života. Cílem této práce je tuto specifičnost odhalit, představit tohoto "ducha" komunity, a to zejména ústy samotných jeho obyvatel. Z tohoto důvodu byla zvolena metoda výzkumu participačního, u nás doposud málo uplatňovaná.
Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole
Povolná, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole AUTOR: Kateřina Povolná KATEDRA: Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT Cílem mé práce je ukázat význam logopedické intervence v předškolním věku. V teoretické části, která má tři části, pojednávám obecně o komunikaci a narušené komunikační schopnosti, o vývoji předškolního dítěte, o vývoji řeči a předškolní výchově a dále uvádím nejčastější komunikační poruchy v předškolním věku. V praktické části je na kazuistických studiích, ukázat možnosti a význam logopedické péče v předškolním věku a možné těžkosti spojené s narušenou komunikační schopností po nástupu do 1. třídy. V rámci šetření jsem sledovala logopedickou intervenci u dětí s narušenou komunikační schopností, jejich pokroky a úspěchy, případně neúspěchy ve sledovaném období. Klíčová slova: Komunikace, nerušená komunikační schopnost, logopedická intervence, dítě předškolního věku,
Návrh terapeutických materiálů pro klienty s diagnózou afázie
Maňáková, Kateřina ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce na téma návrh terapeutických materiálů pro klienty s diagnózou afázie přináší podrobnější seznámení se samostatně vyčleněným odvětvím logopedie, které představuje afaziologie. První část práce čtenáře seznamuje s teoretickými podklady k problematice afázie, zabývá se základním vymezením afázie, etiologií, symptomatologií. Přibližuje také možnosti diagnostiky a terapie afázie, v neposlední řadě se věnuje diferenciální diagnostice. Druhá část práce blíže pojednává o Bostonské klasifikaci afázie, seznamuje čtenáře s východisky, o která se opíraly samotné návrhy a tvorba terapeutických materiálů. Podrobně popisuje samotný proces navrhování terapeutických materiálů a poté uvádí konkrétní navržené materiály s možným postupem práce. Přílohy diplomové práce obsahují ukázky námi navržených a vytvořených terapeutických materiálů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.