Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Děti cizinců v českých základních školách
Černá, Marcela ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce " Děti cizinců v českých základních školách" se zabývá tématikou malých cizinců v prostředí české školy. Tato studie se věnuje především začlenění těchto dětí do třídního kolektivu a jejich sociokulturnímu handicapu.
Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka
Černá, Martina ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je popsáno teoretické zázemí dramatické výchovy a komunikativně zaměřeného vyučování cizích jazyků. Je zde také charakterizován vztah Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání k dramatu i k výuce cizího jazyka. Hlavní část práce obsahuje návrh na začlenění metod dramatické výchovy do výuky němčiny a sborník dramaticky orientovaných cvičení. Dále je tu popsán průběh a výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prověřit, jaký vliv mají metody dramatické výchovy na rozvoj komunikativní kompetence žáků v německém jazyce. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, komunikativní kompetence, výuka cizích jazyků
Parental Involvement in the Education of Children with Intellectual disabilities with Regards to the Implementation of Inclusive Education in Primary Schools in Prague
Nabeta Igeme, Alice ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
This research focused on parents' involvement in the education of children with intellectual disabilities in mainstream primary schools. The subjects were parents of children with intellectual disabilities in mainstream primary schools in Prague. Five parents and seven teachers of children with intellectual disabilities were selected for this study. After the selection process, the subjects' views were collected through a semistructured questionnaire. Seven teachers of children with intellectual disabilities whose parents responded to the questionnaire were interviewed by use of a semi- structured interview. The main purpose of the interview was to validate parents' responses to the questionnaire. Data was mainly qualitatively analyzed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Školní knihovny ve Španělsku a ve vybraných zemích Latinské Ameriky: analýza a porovnání se školními knihovnami v ČR
Bjačková, Dana ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce analyzuje současný stav školních knihoven ve Španělsku a podává nástin situace i v Latinské Americe. K hlavním cílům patří zejména porovnání se stavem školních knihoven v České republice. Zabývá se trendy v oblasti školních knihoven, legislativou na národní i mezinárodní úrovni a možným způsobem evaluace činnosti práce školních knihoven. Práce obsahuje šest kapitol a přílohu. Stěžejní částí práce jsou kapitoly třetí, čtvrtá a pátá, které detailněji popisují školní knihovny ve Španělsku podle nejnovějších studií z této oblasti, a porovnávají s Českou republikou. V závěru jsou vysvětleny použité zkratky. Přílohu diplomové práce tvoří ukázka projektu jedné školní knihovny ve Španělsku a popis elektronického adresáře španělských školních knihoven.
Formulace oligoesterových nanočástic
Černá, Marcela ; Dittrich, Milan (vedoucí práce) ; Šnejdrová, Eva (oponent)
Název práce: Formulace oligoesterových nanočástic Autor: Marcela Černá Abstrakt: Tato práce se zabývá přípravou biodegradabilních oligoesterových nanočástic se zabudovaným léčivem. Cílem bylo rozšířit dosavadní poznatky o možnostech laboratorní přípravy nanočástic se zaměřením na charakteristické parametry, které souvisí s jejich farmakoterapeutickým působením a jejich stabilitou, tedy na jejich velikost a na hodnotu elektokinetického potenciálu. K přípravě byla zvolena metoda dispergace emulze typu olej ve vodě za použití dichlormethanu jako rozpouštědla. Pro přípravu nanočástic byly zvoleny čtyři typy emulgátorů v několika binárních směsích, čtyři typy polymerních nosičů s různým stupněm větvení a jako modelové léčivo byl použit terbinafin v různých koncentracích. Vzniklé nanočástice byly proměřovány pomocí zařízení Zetasizer (Malvern Instruments), které vyhodnocuje jejich velikost a elektrokinetický potenciál. V experimentech bylo prokázáno, že lze navrženou a vyzkoušenou metodou při vhodné kombinaci emulgátorů připravit dostatečně stabilní nanočástice o velikosti pod 200 nm.
Knihovna jako vzdělávací centrum regionu
Rösslerová, Ivana ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá veřejnými knihovnami a jejich vzdělávací rolí v informační společnosti. Primárním cílem práce je analyzovat vzdělávací funkci veřejných knihoven a nastínit perspektivy jejich rozvoje v oblasti celoživotního vzdělávání. Dalším cílem práce je prezentovat konkrétní vzdělávací program Univerzity volného času, který autorka organizačně zabezpečuje v Krajské knihovně Vysočiny v Havlíčkově Brodě, a uveřejnit praktické zkušenosti získané při realizaci projektu. Diplomová práce je rozložena do pěti kapitol. Úvodní kapitola pojednává obecně o veřejných knihovnách jako o moderních informačních, vzdělávacích a kulturních centrech regionů. Druhá kapitola objasňuje podstatu celoživotního vzdělávání a zdůvodňuje jeho potřebnost pro rozvoj informační společnosti i každého jedince. Vzdělávací rolí veřejných knihoven a jejich příležitostmi v oblasti vzdělávání dospělých se zabývá třetí kapitola. Na předchozí teoretické pasáže navazuje prakticky zaměřená kapitola s popisem vzdělávacího projektu Univerzity volného času. Závěrečná kapitola předkládá obecné závěry, koncepční a metodická doporučení vycházející z vlastních zkušeností autorky.
Prevence vzniku diabetes mellitus 1. typu v dětském věku
Doudová, Šárka ; Černá, Marie (vedoucí práce)
Diabete mellitus 1. typu patří mezi autoimunitní onemocnění, které postihuje především děti a mladé lidi. Při tomto onemocnění dochází k destrukci B-buněk Langerhansových ostrůvků pankreatu, které jsou zodpovědné za sekreci inzulínu. Jeho nedostatek pak vede k poruchám metabolismu sacharidů a jiných živin. K destrukci B-buněk dochází postupně a první klinické příznaky se objeví až při zničení určitého procenta B-buněk pankreatu. Po propuknutí obtíží se nemocný stává doživotně závislý na exogenním podávání inzulínu. Incidence diabetes mellitus 1. typu celosvětově stoupá a jsou patrné značné geografické rozdíly mezi jednotlivými zeměmi. To nám napovídá, že v patogenezi onemocnění mají nepochybně velký vliv enviromentální faktory. Významnou roli hrají i faktory genetické a imunologické mechanizmy. V mé práci se snažím nastínit možnosti prevence a s ní související predikce diabetes mellitus 1. typu. Popisuji především genetické a imunologické markery, které lze použít k předpovědi genetického rizika a ke sledování průběhu období před manifestací onemocnění. Zmiňuji se i o možnostech primární prevence, která je však v současné době zatím pouze na experimentálním poli. V rámci sekundární prevence popisuji některé léčebné postupy, které jsou již běžně používané ve světě i v České republice. Dále nastiňuji jak v...
Vliv informačních technologií v Krajské vědecké knihovně v Liberci
Votočková, Marie ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na automatizaci knihovnických procesů a služeb a jejich aplikací s hlavním zřetelem na Krajskou vědeckou knihovnu v Liberci. V úvodních kapitolách je stručně popsán vývoj základních mezinárodních standardů pro zpracování dat a komunikačních sítí ve světě. Následují kapitoly o zavádění automatizovaných knihovnických systémů a sítí počátkem 90. let v českém knihovnictví, včetně projektů, které se na vzniku podílely. Hlavní zřetel je brán na vývoj automatizovaných knihovnických procesů a služeb v Krajské vědecké knihovně v Liberci od 90. let do konce roku 2010. S tím úzce souvisí parametry výběru a aplikace knihovního systému, včetně jeho specifik, interního využití knihovníky a externího využití uživateli. Externí využití knihovnického systému je zmapováno dotazníkovým průzkumem využívání online informačních zdrojů a služeb u registrovaných uživatelů. Závěrem jsou na základě aktuálních trendů shrnuty poznatky z oblasti aplikace informačních a komunikačních technologií v knihovnictví, včetně výhledu jejich využití do budoucna a doporučení na efektivnější využití jednotlivých online informačních zdrojů a služeb [Autorský abstrakt].
Reflective practices in Teaching
Chen, Ye ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
The aim of this research is to find out if reflective practices exist in Czech schools and whether teachers arc aware of it. Besides, tcachcrs' opinions on reflection as well as conditions that may influence reflection arc examined. For this purpose, a small-scalc questionnaire-based study is earned out with tcachcrs in mainstream and spécial schools. Mixed-methods approach is adopted to collect data from questionnaire, observation and interview, which is then analysed by means of triangulation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.