Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  začátekpředchozí391 - 400dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syndrom vyhoření se zaměřením na vyhoření u učitelů
Halada, Martin ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
V teoretické části se práce zabývá vymezením a charakteristikou problematiky. Jsou uvedeny a porovnány definice různých autorů. Je zde podrobně popsán proces vzniku a průběhu vyhoření. Velký prostor je věnován prevenci tohoto jevu, s důrazem na sociální oporu, psychohygienu a relaxaci člověka. V práci se objevuje výčet profesí, které jsou nejvíce ohroženy vyhořením, a z nich je nejpodrobněji popsána profese učitele. Podoba dopadu konkrétní součástí procesu vyhoření a na profesi učitele je také součástí každé kapitoly. Podrobně je tu popsán fenomén stresu a jeho role na vzniku procesu vyhoření. V teoretické části práce se také nalézají způsoby odhalování přítomnosti syndromu vyhoření. V praktické části dochází na základě získaných informací k porovnání míry náchylnosti k vyhoření u učitelů na dvou různých školách, z nichž jedna se nachází v hl. m. Praze a druhá ve Středočeském kraji. Nejprve jsou podrobně popsány a analyzovány výsledky každé školy zvlášť a následně jsou porovnány. Na základě srovnání výsledků jsou vyvozeny konečné závěry praktické části.
Lidský vztah jako součást osobní asistence
Fricová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Hájková, Vanda (vedoucí práce)
Práce Lidský vztah jako součást osobní asistence se bude zabývat mezilidským vztahem, který vzniká mezi člověkem s tělesným postižením užívajícím osobní asistenci a jeho osobním asistentem. Cílem práce je prozkoumat a popsat povahu tohoto vztahu, role, které v něm sehrávají jeho dva aktéři a v neposlední řadě vymezit situace v osobní asistenci, při kterých může nejčastěji dojít ke vzniku konfliktu mezi osobním asistentem a klientem. V teoretické části práce budou uvedeny základní informace o osobní asistenci, charakteristiky jednotlivých tělesných postižení a jejich důsledky a vymezení pojmu vztah. V praktické části pak bude zpracováno praktické šetření ve formě deseti rozhovorů s osobními asistenty a klienty osobní asistence. Jeho výsledky budou doplněny dalšími poznatky z literatury a osobními zkušenostmi autora práce. Práce by měla sloužit především lidem, kteří se pohybují v oblasti osobní asistence, ať už v roli osobního asistenta, klienta či jiné osoby, aby mohli lépe porozumět zákonitostem v asistenčním vztahu a předešli tak nepříjemným situacím a konfliktům.
Dětství v SOS dětské vesničce a životy v dospělosti
Kaňová, Jitka ; Šotolová, Eva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tím, jak ovlivňuje dětství v dětské SOS vesničce život v dospělosti. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje SOS dětské vesničky, náhradní rodinnou péči v ČR, rodinu jako instituci a zákony související s těmito tématy. V praktické části se nachází výzkum ovlivnění respondentů životem v SOS dětské vesničce. Zkoumanými skupinami jsou biologické děti rodičů pěstounů a děti v pěstounské péči v SOS dětské vesničce Doubí. V závěru práce jsou uvedeny případové studie ve formě rozhovorů s bývalými obyvateli SOS dětské vesničky Doubí.
Diagnostika adaptivního chování u dospělých osob s mentálním postižením
Charvátová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je diagnostika adaptivního chování u dospělých osob s mentálním postižením. Teoretické kapitoly jsou věnovány problematice dospělosti osob s mentálním postižením, diagnostice osob s mentálním postižením v období dospělosti, adaptivnímu chování a jeho diagnostice. Poslední teoretická kapitola pojednává o sociálních službách s důrazem na novou legislativu. Problematice diagnostiky adaptivního chování dospělých osob s mentálním postižením v sociálních službách osobní asistence a sociální rehabilitace jsou věnována dvě šetření. Na celorepublikové úrovni je sledována podoba diagnostiky v těchto sociálních službách. Druhé šetření spočívá v ověření diagnostického nástroje vypracovaného pro potřeby konkrétního poskytovatele sociálních služeb.
Odlehčovací služba jako dílčí forma sociální pomoci rodinám dětí s mentálním postižením
Vašková, Pavlína ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku odlehčovacích služeb poskytovaných rodinám dětí s mentálním postižením. Snaží se přiblížit situaci těchto rodin, které nepřetržitě pečují o své nejzranitelnější členy. Jejím hlavním cílem je charakteristika odlehčovacích služeb, a to v rovině obecných informací, dále pak z hlediska jejich vývoje a zákona o sociálních službách, zejména pak ale z pohledu samotných poskytovatelů, čehož se snaží docílit pomocí dotazníkového šetření. Usiluje o získání informací od poskytovatelů na území celé České republiky a snaží se tak vytěžit údaje, které by vypovídaly o možnostech ovlivňování kvality nabízených služeb. Plněním stanovených cílů se diplomová práce pokouší přispět do problematiky odlehčovacích služeb, jejichž cílovou skupinou jsou děti s mentálním postižením.
Poruchy autistického spektra na rozhraní vědních oborů
Jenčíková Kahounová, Jiřina ; Jelínková, Miroslava (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvoření myšlenkových intencí o poruchách autistického spektra v rámci tří vědních oborů - psychiatrického, psychologického a pedagogického. Zabývám se komplexností poskytované péče rodinám s jedinci s poruchami autistického spektra. V praktické části diplomové práce sleduji vzájemné vztahy mezi rodiči, lékaři, psychology a pedagogy při holistické péči o jedince s poruchou autistického spektra, a to především ve věku povinné školní docházky.
Možnosti využití tance u osob s mentálním postižením
Zámyslická, Květa ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce)
Diplomová práce "Možnosti využití tance u osob s mentálním postižením" se zabývá účinky tance a pohybu na jedince s mentálním postižením. Vymezuje pojmy důležité pro tuto práci, seznamuje s některými technikami taneční terapie a styly využitelnými pro osoby s mentálním postižením. Práce popisuje využití tanečních technik ve třech navštívených zařízení. Navrhuje tanečně pohybové lekce, které jsou řazeny podle věku. Součástí je CD s několika vysvětlenými prvky orientálního tance.
Být otcem dítěte s mentálním postižením
Vašků, Anežka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou role otců v rodinách dospělých osob s mentálním postižením. Teoretická část vychází z přiblížení situace zmíněných rodin, následuje vymezení základních pojmů týkajících se mentální retardace, období dospělosti, rodin dětí s mentálním postižením, popsány jsou i proměny otcovství v historickém kontextu. Zachyceny jsou i vztahy otce k dítěti a matce dítěte, resp. partnerce. V praktické části jsou uvedeny výsledky kvalitativního šetření, jež bylo provedeno na základě semistrukturovaných rozhovorů s otci dětí s mentálním postižením. Tato část práce tak zachycuje především subjektivní prožitky otců, jež jsou základem pro následné návrhy možností intervence. Cílem této práce je především zmapovat, jakým nesnázím čelí otcové dětí s mentálním postižením a na základě těchto zjištění pak navrhnout možnosti intervence.
Činnost pedagogicko-psychologických poraden se zaměřením na skupinové nápravy
Kozderková, Martina ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá činností pedagogicko-psychologických poraden se zaměřením na skupinové nápravy u dětí s specifickými poruchami učení (SPU). První část je věnována stručnému popisu specifických poruch učení a činnosti pedagogickopsychologických poraden. Hlavním tématem a cílem diplomové práce je popis skupinových náprav a především charakteristika jednotlivých oblastí skupinové nápravy. Toto téma je doplněno šetřením zaměřeným na využití skupinových náprav v pedagogickopsychologických poradnách v Západočeském kraji a popisem skupinové nápravy SPUCH. Jedná se o kurz pro děti druhých ročníků (který nabízí Pedagogicko-psychologická poradna v Klatovech) a případovou studii klienta, který tímto kurzem prošel. Klíčová slova: skupinová náprava, specifické poruchy učení, reedukace, pedagogicko-psychologická poradna, zraková percepce, sluchová percepce, prostorová a pravolevá orientace, řeč, motorika, pozornost, paměť, čtení, psaní, pravopis.
Analýza logopedické péče jedince s kombinovaným postižením
Saláková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje logopedickou péči o jedince se středně těžkým až těžkým mentálním postižením v kombinaci s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část vymezuje symptomatické vady řeči ve spojitosti s kombinovaným postižením, jeho symptomatologii a diagnostiku. Důraz směřuje do oblasti logopedické terapie, jež je zaměřena na její jednotlivé formy včetně systémů alternativní a augmentativní komunikace. Závěrečnou kapitolu teoretické části tvoří ucelená rehabilitace hodnocená z hlediska komplexní péče. Praktická část zahrnuje kazuistiku chlapce, která blíže popisuje jednotlivé složky logopedického působení, jež jsou pro přehlednost tříděny dle oblastí stimulace a časových úseků. Cíl této práce spočíval v analýze a zhodnocení dosud poskytované logopedické péče, její komplexnosti, účelnosti a řešení komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   začátekpředchozí391 - 400dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.