Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Skateboarding - aktivita na pomezí umění a sportu
Nechvátalová, Jana ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Tématem této práce je odhalení a analýza estetična a ozvláštňovacích technik vyskytujících se ve skateboardingu od jeho vzniku v 50. letech 20. století. V rámci svého výzkumu se zaměřím na jednotlivé druhy skateboardingu, které budu zkoumat z estetického hlediska. Dalším objektem mého výzkumu bude komunikace v tomto odvětví a specifické projevy konkrétní subkultury. Svou pozornost budu také věnovat vlivu prostředí na vývoj skateboardingu a následnému znovu pojmenování tohoto prostoru. V neposlední řadě mě bude zajímat sociální aspekt; jakým způsobem se sledování skateboardingu ve veřejném prostoru odráží ve vnímání této aktivity.
Analýza spokojenosti zákazníků cestovní kanceláře a návrhy na její zlepšení
Svoboda, Lukáš ; Pšenička, Martin (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na zvýšení spokojenosti zákazníků cestovní kanceláře. Spokojenost zákazníků je klíčovou součástí pro udržení tržní pozice, dobrého jména společnosti a její růst. Spokojenost klientů je obzvláště důležitá v oblasti služeb, kam cestovní kancelář patří. Na základě dotazníkového šetření mezi zákazníky s využitím techniky NPS a modelu KANO jsou navržena opatření pro její zvýšení. Pomocí šetření mezi zákazníky jsou také získány podněty ke zlepšení propagace společnosti.
Vnímání publika během divadelního představení
Urbánek, Tomáš ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje publiku divadelního představení. Zaměřuje se přitom na specifičnost vnímání jednotlivců i celku a zároveň, jak se navzájem ovlivňují. Čerpá z mezioborové spolupráce teatrologie, kognitivních věd, neurověd a psychologie. Cílem je analýza vycházející z konceptů kognitivní teatrologie. Předkládá několik cest, kterými se lze ve zkoumání specifičnosti vnímání ubírat. V závěrečné části uvádí možné způsoby experimentálního výzkumu a jaká jsou jeho rizika. Klíčová slova: divadlo, divák, vnímání, paměť, kognitivní vědy, psychologie
Contemporary Dance Festivals in Slovakia
Hlubinová, Ivana ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Úlohou bakalárskej práce je zmapovať tri slovenské festivaly zamerané na súčasný tanec a pohybové divadlo - Bratislava v pohybe, Nu DanceFest a KioSK festival a jeden pražský festival prezentujúci slovenský tanec Hybaj ho! - a na základe analýz poukázať na ich rolu a význam pre súčasný tanec na Slovensku. Na to, aby bolo možné vykresliť ich prínos je potrebné pochopiť historický kontext a načrtnúť súčasnú situáciu vo vývoji tanca po roku 1989. Práca sa opiera o kontextové udalosti a fakty, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu pri uchopení jednotlivých súvislostí. Pozornosť venujem ich histórii, okolnostiam ich vzniku, dramaturgii, publiku a priestorom, v ktorých sa uskutočňujú. Zámerom tejto práce je preskúmať ich prínos vo vzťahu k nezávislému slovenskému tanečnému prostrediu.
Vybrané projevy pantomimy v českém divadle po roce 1989
Marková, Tereza ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem vybraných projevů pantomimy v českém divadle po roce 1989. Prvotně však shrne formou historických exkurzů vybrané počáteční projevy pantomimy na našem území, předpoklady pro následný vývoj a oborové významné osobnosti druhé poloviny 20. století. Ve stěžejní kapitole budou zmíněny charakteristické rysy zkoumaného období, vybraná současná pantomimická činnost a pedagogika v oboru a její důležitost. Text nabídne čtenáři vhled do podob pantomimy zformovaných v průběhu 20. století a poskytne pohled na budoucí směřování žánru v současnosti. Klíčová slova Pantomima, nonverbální divadlo, Pierot, klaunérie, groteska, Ladislav Fialka, Boris Hybner, Ctibor Turba, Radim Vizváry
Král je mrtev, ať žije král! Kauza proměny správy berlínské Volksbühne 2015 - 2018.
Pospíšil, Adam ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Práce je koncipována jako případová studie, jež usiluje o kvalitativní rozbor diskuse kolem transformace berlínského divadla Volksbühne v době jmenování a aktivního působení intendanta Chrise Dercona. Komparativním způsobem, prostřednictvím teoretické školy kritické diskurzivní analýzy, mapuje, překládá a analyzuje klíčové dokumenty, čímž přispívá k pochopení širších divadelních, kulturních a politických souvislostí, které doprovázely/jí výměnu ředitelství a vizi proměny dramaturgie a provozu této přední evropské scény. ABSTRACT The thesis is conceived as a case study that focuses on qualitative analysis of the discussion around the transformation of the Volksbühne Berlin during the time of the Chris Dercon's appointment and intendantship. In a comparative way, through the theoretical school of critical discourse analysis, it maps, translates and analyses key documents, thus contributing to an understanding of the broader theatrical, cultural and political contexts that have accompanied the exchange of management and the new vision of the dramaturgy and policy of this famous European Theatre.
Dramaturgie českého nového cirkusu¨: Tvorba Elišky Brtnické
Korychová, Kateřina ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Christov, Petr (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dramaturgickém přístupu přední české artistky Elišky Brtnické k novému cirkusu a pokusí se její estetický přístup zasadit do širšího teoretického a historického kontextu českého nového cirkusu. Bakalářská práce zmapuje celkovou tvorbou performerky se zaměřením na analýzu inscenace Enola. Na základě kritických reflexí, studií v odborných periodikách a vlastní divácké zkušenosti se v práci pokusím popsat a analyzovat inscenační styl, jevištní akci, vizuální stránku a režijně-dramaturgickou práci na inscenaci.
Vývoj a optimalizace přípravy řezových preparátů pulců X. tropicalis pro studium migračního a diferenciačního potenciálu testikulárních kmenových buněk
Bláhová, Monika ; Krylov, Vladimír (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Mesenchymální kmenové buňky (MSC) díky svým vlastnostem diferencovat v jiné buněčné typy a migrovat do místa poranění našly široké využití v regenerativní medicíně. Jejich snadná dostupnost spolu se schopností modulovat imunitní systém je předurčuje k léčbě autoimunitních onemocnění nebo obnově poraněných tkání. Stejně jako MSC i Sertoliho buňky (SeC) nacházející se ve varleti mají velmi podobné vlastnosti. V laboratoři školitele byla založena buněčná kultura testikulárních kmenových buněk z varlat juvenilních samců drápatky tropické (Xenopus tropicalis) (XtTSC). Kvůli jejich vizualizaci in vivo byla tato kultura buněk vykazující vlastnosti MSC a SeC transformována plasmidovým vektorem kódujícím červený fluorescenční protein RFP. Cílem této diplomové práce bylo zkoumat chování transformovaných XtTSC v živém organismu. Z tohoto důvodu byly buňky transplantovány do pulců X. tropicalis ve stádiu 41. Následně byl vyhodnocen jejich migrační potenciál. Aby bylo možné studovat také diferenciační potenciál těchto buněk, bylo nezbytné zavést spolehlivou techniku přípravy řezových preparátů. Na základě provedených experimentů se podařilo zjistit, že buněčná kultura XtTSC obsahuje prekurzory SeC a peritubulárních myoidních buněk, avšak in vivo buňky zřejmě přechází do dediferencovaného stavu podobného MSC,...
Uskupení Děrevo
Blatný, Tomáš ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Bakalářská práce Téma Děrevo: O metodě a životní filozofii pojednává o původně ruském performativním uskupení Děrevo současně sídlícím v Drážďanech. Autor práce se zde zúčastnil v březnu 2019 pětidenní mezinárodní dílny, jejímž výstupem byly dvě performance v Societaetstheateru. Absolvovaný workshop pod vedením zakladatele skupiny Antona Adasinského následně reflektuje a kriticky hodnotí, a dále se pokouší s dostupnou literaturou o Děrevu i s vybranou kritickou reflexí jednotlivých produkcí, které skupina v 90. letech uváděla v České republice, naznačit možnou proměnu poetiky. Autor v textu nahlíží a pojmenovává umělecký styl a myšlenková i formální východiska práce (tanec butó, druhá divadelní reforma atd.) performativního uskupení Děrevo a identifikuje pro něj příznačné aktivity (workshopy, performativní projekty, způsob života).
Tři inscenace Čapkova Loupežníka v Divadle na Vinohradech
Psota, Pavel ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl popsat a charakterizovat poslední tři inscenace Loupežníka Karla Čapka v Divadle na Vinohradech. Autor postupuje metodou rekonstrukce inscenace, tyto tři poslední inscenace poté podrobuje detailnější analýze. Jedná se o inscenaci Františka Štěpánka z roku 1972, inscenaci Jana Nováka z roku 1988 a inscenaci Tomáše Töpfera z roku 2015. Inscenace, ke kterým je k dispozici audiovizuální záznam, budou podrobeny detailnější analýze. Při analýze druhé inscenace se autor práce potýkal s nedostatkem informací. Její rekonstrukce proto byla velmi obtížná. Při popisu inscenací autor vychází z recenzí z dobových periodik, fotografií k inscenacím a ve dvou ze tří zmíněných případů také z videozáznamu. Dále z knih o Karlu Čapkovi a jeho díle i z poskytnutých rozhovorů s herečkami Danielou Kolářovou a Hanou Maciuchovou. Pozornost je věnována také historickému kontextu a tehdejším společenským a divadelním poměrům, stejně tak také poměrům v činohře Divadla na Vinohradech, které ovlivňovaly zdejší umělecké působení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.