National Repository of Grey Literature 391 records found  beginprevious366 - 375nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Woman of the 1st half of 19th century
Tomášková, Veronika ; Prokop, Jiří (advisor) ; Syřiště, Ivo (referee)
The graduation thesis analyses the status of woman since her birth to adult age in the 1st half of 19th century. In the beginning it is dealt with facts of European history. Further it focuses on woman, her childhood, adolescence and her adult age. The subject of the thesis is to show how the society behaved to a girl and a woman in the some specific social caste, how they thought of her, what type of rights, responsibilities and possibilities for education she had. The chosen areas are: the pedagogy history, the children education, the girl education and pedagogy, the family environment, the sociability, the marriage and maternity. The thesis subsequently responds how hardly and slowly the woman obtained her rights in the private also in the public life.
Implementation of media in work of teacher
Smrčková, Lenka ; Syřiště, Ivo (advisor) ; Hanková, Zdeňka (referee)
Cílem mé diplomové práce je ukázat, jaké možnosti mohou prinášet ucitelum masová média a jak mohou ovlivnovat jejich práci. Nejprve rozeberu nejvíce rozšírená média - tištená média, rozhlas a magnetofon, televizi a video, pocítac a již velmi populární Internet. U každého zvlášt se pokusím ukázat jejich vznik a rozšírení a poté jejich první využití ve škole a ve výuce. S masovým rozšírením médií se mení možnosti i zpusob používání technických prostredku uciteli. S nástupem informacní spolecnosti prichází i obava z nekontrolovatelného šírení nejruznejších informací. Nutností se zacíná stávat nejen gramotnost literární, ale i gramotnost mediální. Na mediální výchovu, gramotnost a její rešení v nynejších pedagogických dokumentech bych se ráda zamerila v další kapitole.
The Influence of Mandatory School Graduation on the Gaining of Media Literacy
Douchová, Lucie ; Syřiště, Ivo (advisor) ; Váňová, Miroslava (referee)
Dnešní společnost si lze jen těžko představit bez pravidelného kontaktu se zdroji informací, zábavy ale žel také obrazového, zvukového a především myšlenkového smogu, médii. Tisk, rozhlas, televize, Internet jsou pro nás v současné době primárními zdroji velkého množství informací, které o světě, ve kterém žijeme, máme. Tím, že se čím dále tím větší měrou podílejí na utváření našeho pohledu na svět a že dokáží téměř okamžitě ovlivnit velké množství lidí najednou získala moderní média s ničím nesrovnatelnou moc. "Média nás obklopují doma, v dopravních prostředcích, v zaměstnání, ale také všude tam, kde rádi trávíme svůj volný čas. Jsou s námi v kontaktu v libovolný myslitelný okamžik našeho života. A neustále k nám promlouvají. A my jim nasloucháme."1 Jedním z nebezpečí moderních médií je jejich schopnost měnit skutečnost: zvukový i obrazový záznam se dá sestříhat, pořadí odpovědí v rozhovoru se dá změnit a nežádoucí věty vypustit. Obrazové zpravodajství může lhát pouhou velikostí záběru. Dalším nebezpečím je skutečnost, že média z okolního světa často předkládají jen povrchní klipovitý výběr.
Pedagogical Thoughts of Don Bosco and their Reflection in Education in the Czech Republic
Holadová, Veronika ; Syřiště, Ivo (referee) ; Bendl, Stanislav (advisor)
The subject of the dissertation is educational thoughts of Don Bosco and their application in contemporary education of young people spending their leisure time in Silesian Youth Centres. Elaborate study concerns single Youth Centres and their specifics, which are results of various factors observed thoroughly. The target of this work is to create a survey of Silesian Youth Centres around the Czech Republic, based on in-person visits and dialogues. Structured interview was used as a method of the research. The result of the dissertation work is a list of all the Silesian Centres in the Czech republic and their complete summary. In the end there is mentioned the constant actuality of Don Bosco's thoughts and generally the admirable Silesian work. KEYWORDS: System of prevention Silesian Youth Centre Leisure time Educational environment
Media education in czech environment: starting points and realization
Přečková, Michala ; Syřiště, Ivo (advisor) ; Prokop, Jiří (referee)
Na počátku mé volby věnovat svoji diplomovou práci mediální výchově stojí absolvování stejnojmenného předmětu v podobě výběrového semináře pro studenty Pedagogické fakulty University Karlovy. V průběhu tohoto semináře jsem si utříbila představu o tom, jakým specifickým oborem, doprovázeným syntézou poznatků napříč mnoha obory společenskovědního bádání mediální problematika je a jak výrazně aktuální náboj v sobě obsahuje. Zároveň jsem si tehdy v rámci své osobní životní retrospektivy uvědomila, že je škoda, že jsem se s touto problematikou nesetkala již na nižších stupních mé školní dráhy. S úsměvem dnes vzpomínám, jak jsem si jako dítě naivně vylepovala na stěnu plakáty jednoho oblíbeného jihoamerického revolucionáře takřka nic nevědouc o jeho revolucionářství, prozpěvovala si Janáčkovu Humoresku, figurující v hudebním podkresu jedné reklamy na nejmenovaný tuk, nic nevědouc o Janáčkově autorství, a v úžasu koukala na živé televizní záběry z válečné operace Pouštní bouře ignorujíc program pro děti, běžící na druhém programu. Nemyslím, že bych snad byla díky systematické školní mediální výchově ušetřena těchto dětských naivit, ale jistě by můj způsob uvažování o světě, který už i mně z velké části zprostředkovala média, doznal již dříve uvědomělejších podob. Tudy se ubíraly mé myšlenky před rozhodnutím...
Education Romany pupils during 1948-1989
Purgertová, Šárka ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Syřiště, Ivo (referee)
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...

National Repository of Grey Literature : 391 records found   beginprevious366 - 375nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.