National Repository of Grey Literature 377 records found  beginprevious358 - 367next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Media planning and its use in commercial communication
Novotná, Martina ; Postler, Milan (advisor) ; Blodigová, Lenka (referee)
Media and media types, development and efficiency of media, media market, media researches and indicators, media planning, situation analyze,objectives, strategies, media plan for campaign of McDonald
Typologies of Palladium Customers
Švejd, Michal ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee)
Stěžejní částí diplomové práce je vlastní marketingové šetření, které proběhlo v nákupním centru Palladium za asistence společnosti Property Value Solutions, s.r.o., která na výzkum dohlížela a má velký zájem na vyhodnocení výsledků, které budou prezentovány managementu Palladia.
The proposal of the optimal type of e-communication for the division of microscopes and industrial endoscopes of the Olympus company
Dobiášová, Olga ; Postler, Milan (advisor) ; Lukeš, Ivo (referee)
The graduatin thesis is devoted to implementation of the new model of e-communication for the division of microscopes and industrial endoscopes of the Olympus company. The first part includes theoretical essentials for the elaboration. The terms concerning marketing and commerial communications are explained in it, such as the differences between the purchasing process of the consumer and the companies, the topic of brand management is also mentioned and situation analysis and in the end general rules of comercial communications and e-marketing ale discussed.The aplication part describes the history of the Olympus company, its situation analysis and SWOT analysis of the division of microscopes,the procedure of creating the clients database, development of forms of the commercial notes sent and also the results of the first and second e-mailing realized. As the conclusion the recommendations to the future are indicated.
Brand repositioning in context of the changes in society
Ďurčanská, Martina ; Postler, Milan (advisor) ; Ferenciová, Pavla (referee)
There is a lot of possible points of view on the brand repositioning. One of them are the changes which take place in the society.
Customer loyalty of a retail company - Billa
Kučera, Michal ; Postler, Milan (advisor) ; Černá, Magdaléna (referee)
The first chapter enlightens the meaning of the term "customer loyalty", and explains its importance for firms in today's competitive surrounding. The second chapter focuses on market research and acts as a theoretical base and starting point for the research, which is a part of this thesis. The third chapter introduces the company BILLA spol. s.r.o. ČR and its loyalty programme, which is described very closely. The last chapter is concerned with the market research, which has been made for purpose of this thesis. It refers to the foreknowledge about benefits, which the Billa Club offers to its members.
Marketing comnunication of the brand APOGEO
Karlíčková, Jana ; Postler, Milan (advisor) ; Polanská, Jana (referee)
The first part of the work is given to theory about marketing, marketing communication and commercial comunications. The next part is about APOGEO Group, its marketing comunication during the year 2008. The last part of this work analyzes marketing communicaion of the APOGEO Group and gives some recommendations how to improve it.
Internet advertising
Molnár, Tomáš ; Postler, Milan (advisor) ; Kmeť, Vladimír (referee)
Internetová reklama v kontexte User Generated Content a sociálnych komunit. Nové trendy v prístupe k internetovej reklame - soft marketing.
Changes in media communication and trends in their development
Hádková, Lenka ; Postler, Milan (advisor) ; Blodigová, Lenka (referee)
Diplomová práce popisuje oblast komerčních komunikací a současnou situaci na mediálním trhu v ČR. Stručně provádí mediálním plánováním a zahrnuje praktickou analýzu mediálního chování dvou vybraných cílových skupin. S vývojem společnosti klesá konzumace tradičních médií a objevují se moderní způsoby, jak spotřebitele ovlivnit. Nové trendy jsou zařazeny s ohledem na jejich využití v ČR a doplněny příklady ze zahraničí. Závěr shrnuje odhady vývoje mediální sféry v kratší časové perspektivě.
Význam komerčních komunikací v České televizi pro televizní trh v ČR
Švandová, Barbora ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee)
Obsah diplomové práce je zaměřen na analýzu českého televizního trhu a význam komerčních komunikací v České televizi pro tento trh. Dále jsou v práci popsány konkrétní trhy reklamy, inzerce a trh divácký s důrazem na jednotlivé subjekty, které na trzích vystupují. Práce zmiňuje i zavedení úplné digitalizace a s ní spojený budoucí vývoj.
The development of private brands on the Czech market, and consumers point of view at this trend
Paskerová, Kateřina ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee)
Práce přináší ucelený pohled na problematiku privátních značek. Poukazuje na trendy v oblasti maloobchodních značek ve světě a Evropě, podrobně analyzuje nabídku a vývoj privátních značek na českém trhu. Hodnotí tyto značky z hlediska objemu prodejů, výrobkových kategorií, jakostních a cenových pater, strategií obchodníků a prodejních kanálů s důrazem na diskontní prodejny. Je uveden přehled nabídky privátních značek největších maloobchodních společností působících na českém trhu. Dále se práce věnuje spotřebitelskému chování a pohledu českých zákazníků na privátní značky. Na základě průzkumů zákaznického chování jsou popsány současné postoje, zkušenosti, očekávání a celkový přístup zákazníků k vlastním značkám, jsou zkoumány motivy nákupu a frekvence nákupu, názory na kvalitu, cenu, šíři nabídky, obaly vlastních značek, propagaci apod. V poslední části práce jsou vyhodnocena dvě dotazníková šetření zaměřená na privátní značky provedená v letech 2005 a 2008 v řetězcích Ahold a Tesco.

National Repository of Grey Literature : 377 records found   beginprevious358 - 367next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.