Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základy právního vědomí u žáků jako východisko pro výuku výchovy k občanství
Dousková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na základy právního vědomí u žáků. Jejím cílem je prozkoumat dětská pojetí odpovědnosti a procesů s ní spojených u žáků na začátku 2. stupně, určit mezery a miskoncepty, se kterými žáci přicházejí do výuky, a navrhnout doporučení pro výuku. V teoretické části je představen pojem odpovědnosti hlavně z pohledu práva, dále jsou uvedeny psychologické základy dětských pojetí a výzkumy věnující se dětským pojetím oblasti práva. Praktickou část tvoří sonda do dětských pojetí odpovědnosti. Sonda je realizována u žáků před přechodem na 2. stupeň a u žáků 6. třídy. Základem sondy jsou dvě situace, se kterými by se žáci mohli setkat ve svém běžném životě. Situace se odehrávají ve dvou žákům známých prostředích - škole a parku. O těchto situacích byly s žáky vedeny polostrukturované rozhovory, které byly následně kvalitativně vyhodnoceny. Na základě sondy bylo zjištěno, že žáci na počátku 2. stupně rozumí pojmu odpovědnost, ale mají problém identifikovat pravidla, podle kterých je přisuzována, a nerozumí vztahům a pravomocím institucí s odpovědností spojených. Také si její vznik a vymáhání zatím nespojují se zákony a ukázalo se, že mají problém porozumět dosahu odpovědnosti ve spojení se zletilostí. Na základě informací zjištěných v sondě jsou zařazena doporučení pro výuku. KLÍČOVÁ...
Fast fashion jako aktuální téma Výchovy k občanství
Trojanová, Martina ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá vybranými globálními problémy a jejich zařazením do výchovy k občanství se zaměřením na téma fast fashion. Teoretická část představuje fenomén fast fashion a jeho negativní dopady na životní prostředí a lidské zdraví, přibližuje p světa práce a porušování lidských práv a svobod. Tyto globální problémy jsou promýšleny v kontextu vzdělávacích oblastí, průřezových témat a také jako součást globální výchovy. Druhou částí práce je návrh didaktického projektu vyučova námětem fast f Cílem práce je rozšířit povědomí o problematice fast fashion a uvědomění si, že jednotlivec může svým jednáním ovlivnit svět a naopak, jak podoba současného světa ovlivňuje život KLÍČOVÁ SLOVA fast fashion, slow fashion, greenwashing, životní prostředí, důstojná mzda
Spoření očima dětí základních škol
Awwadová, Mona ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá spořením očima dětí základních škol. Nahlíží na roli úspor v životech žáků druhého stupně základních škol. V teoretické části práce je představeno ekonomické téma úspor v těsné souvislosti s tématem spotřeby a investic. Dále jsou navrhnuty způsoby ukládání vytvořených úspor a představeny základní a nejznámější bankovní produkty, které jsou také vzájemně srovnány. Na základě tohoto srovnání jsou doporučeny postupy, jaké produkty využít k různým způsobům tvorby úspor. Praktická část práce je rozdělena na dva úseky. V prvním úseku jsou představeny předpoklady kvalitativního výzkumu. Pro kvalitativní výzkum byl stanoven výzkumný problém, který zní: Jaké jsou postoje žáků druhého stupně základních škol ke tvorbě úspor? Na základě realizovaných polostrukturovaných hloubkových rozhovorů jsou představeny a interpretovány názory žáků druhého stupně základních škol na téma úspor. Získaná data jsou v závěru analyzována a shrnuta. Na realizovaný výzkum navazuje téma didaktického pojetí tématu úspor. Druhý úsek praktické části práce je zaměřen na finanční gramotnost jako na předmět zprostředkovávající téma finančního života ve školní výuce. Jsou představeny učebnice a metodiky, které napomáhají učitelům pracovat s těmito tématy. Na základě výsledků výzkumu jsou doporučeny dvě...
Dialog a otázky ve výuce na 2. stupni základní školy
Sumcov, Jan ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Práce vystihuje neodmyslitelnou roli dialogu a kladení otázek ve výuce na 2. stupni základní školy. Cílem teoretické části práce je poukázat na důležitost vedení žáků k dialogu a kladení otázek pro osobní rozvoj jedince a také na hlubší porozumění učivu. Zároveň na základě dostupné literatury a výzkumů shrnuje základní principy a předpoklady dialogické výuky. V praktické části práce se autor formou akčního výzkumu snaží reflektovat poznatky a příklady ze své praxe a navrhuje některé metody a postupy, které lze pro podporu dialogického vyučování použít. Zaměřuje se především na otázky, které žáci kladou, a porovnává své výstupy s teoretickým pozadím, z nějž vychází. Zkoumá kontexty a typy otázek položených žáky v prezenční i distanční výuce a dále navrhuje postupy, jak je k aktivnímu tázání více vybízet. Výsledky ukazují, že žáci jsou schopni ve výuce klást otázky, nicméně v běžných frontálně uspořádaných hodinách se tímto způsobem zpravidla účastní promluv pouze zlomek žáků. V tom případě se jako efektivní způsob zapojení žáků do výuky ukazuje možnost klást otázky písemně nebo žáky k formulaci otázek vybízet v rámci zadání úkolu nebo aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, rozhovor, vyučování, otázky, diskuse, porozumění, výchova
Adventisté sedmého dne jako náboženský fenomén
Fejsáková, Sabina ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit a specifikovat v současné době velmi rychle rostoucí eschatologické křesťanské hnutí Církev adventistů sedmého dne. Nejprve je nastíněna historie tohoto náboženského společenství, a to jak v místě vzniku, tj. v USA, tak na území našeho státu, kde v současné době patří mezi misijně a kazatelsky nejaktivnější církve. Částečná pozornost je poté věnována stěžejním okolnostem a klíčovým osobnostem, které stály u vzniku tohoto společenství - zejména baptistickému kazateli Williamu Millerovi, který dal prvotní impuls k založení Církve adventistů sedmého dne, či osobnosti Ellen Whiteové, jež byla známa pro své výjimečné vizionářské schopnosti. Stěžejní část práce představuje charakteristika a vymezení základních rysů adventismu sedmého dne - konkrétně základních dogmat a přesvědčení, a to v komparaci s nejrozšířenějšími křesťanskými denominacemi (konkrétně zejména římskokatolickou a pravoslavnou církví). V tomto smyslu jsou brány v potaz, komparativně vůči adventismu, zejména dogmatiky prvních ekumenických koncilů. V poslední části práce autorka zohledňuje společenské či antropologické problémy a otázky týkající se tohoto hnutí - například otázku zdravého životního stylu (čímž je spiritualita adventismu sedmého dne velice specifická), manželství, rodiny či...
Multiparadigmatická výuka společenských věd na střední škole
Charvát, Štěpán ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit specifický typ výuky společenských věd na střední škole, a to typ multiparadigmatický. Jedná se o takovou výuku, jež v souladu s multiparadigmatickým charakterem společenských věd akcentuje pluralitu přístupů k danému společenskovědnímu tématu a neindoktrinuje žáka jedním specifickým přístupem čili paradigmatem. Teoretická část diplomové práce popisuje koncept vědeckých paradigmat, a to především na základě závěrů filozofa T. S. Kuhna, jenž se tímto tématem zabývá v přírodovědném kontextu. Dále je vysvětleno, proč je možno koncept paradigmat vztáhnout i na vědy společenské a jaký je mezi těmito dvěma oblastmi věd rozdíl. Multiparadigmatický charakter společenských věd je pak aplikován na jejich didaktiku, kde jsou problematizovány vybrané metodické aspekty multiparadigmatické výuky, jakými jsou výběr paradigmat, práce s nimi a postoj učitele. Tato část diplomové práce rovněž ilustruje koncepty monoparadigmatismu a multiparadigmatismu na komparaci dvou didaktických příruček a dvou kurikulárních dokumentů z různých prostředí. Dále jsou též popsány důvody zavedení multiparadigmatické výuky, jakožto i její podmínky a meze. Na teoretickou část diplomové práce navazuje část praktická, která demonstruje koncept multiparadigmatické výuky na konkrétních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.