Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Model V1 s realistickou distribucí funkčních typů neuronů v rámci kortikálních vrstev
Moudřík, Josef ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
Primární zraková kůura (V1) obsahuje dva hlavní funkční okruhy neuronů, takzvané simplexní a komplexní buňky. Tyto buňky se liší svými reakcemi na určité podněty a jejich vznik byl nedávno simulován v jednom z výpočetních modelů V1. V tomto modelu se však obě kategorie neuronůu vyvíjejí v oddělených vrstvách, které odpovídají vrstvám 4C a 2/3 zrakové kůry. To je v rozporu s experimentálními daty, jež ukazují, že oba typy buněk jsou (i když nerovnoměrně) zastoupeny v obou vrstvách. V této práci je představen výpočetní model s realistickým rozložením obou typů buněk. Narozdíl od předcházejících modelů obsahujících inhibiční spojení dlouhého dosahu, můj model obsahuje excitační spojení dlouhého dosahu, která byla pozorována u zvířat. Abych zhodnotil vlastnosti modelu, porovnal jsem jej s výsledky studie zkoumající zrakovou kůru makaků. Model vykazuje velkou diverzitu neuronů různě preferujících rozličné orientace stimulů, v souladu s touto studií. Navíc v něm vznikají mapy orientační preference a realistická receptivní pole.
Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Sýkora, Ondřej
Název práce: Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry Autor: Ondřej Sýkora Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Cyril Brom e-mail vedoucího: brom@ksvi.mff.cuni.cz Abstrakt: Real-time strategické hry (RTS) jsou mezi hráči počítačových her jedním z něj- oblíbenějších žánrů. Přesto existuje jen málo prací, které by se tímto žánrem zabývaly. V této práci se zabýváme problémem výběru akcí pro jednotky v real-time strategických hrách za použití teoretických nástrojů pro řešení markovovských rozhodovacích problémů. V úvodních kapitolách představujeme real-time strategické hry jako herní žánr i jako vý- zkumný problém v oboru umělé inteligence. Následně se věnujeme markovovským rozho- dovacím procesům a metodám pro jejich řešení. Navrhujeme řešení problému výběru akcí pro real-time strategickou hru jako řešení markovovského rozhodovacího problému za po- mocí zjednodušeného diskrétního simulátoru real-time strategické hry. Na experimentech ověřujeme možnost takového výběru akcí a jeho vlastnosti. Klíčová slova: real-time strategická hra, markovovský rozhodovací proces, Expected Out- come, bandit-based plánování, diskrétní simulace 6
Komparace dvou britských referend o členství v Evropské unii v letech 1975 a 2016
Sýkora, Ondřej ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kłusek, Johana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací dvou referend konaných ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska, ve kterých obyvatelé rozhodovali o členství v EHS/EU. Tato referenda proběhla v letech 1975 a 2016. V roce 1975 v něm britští obyvatelé hlasovali pro setrvání v EHS. Opačného výsledku bylo dosaženo v referendu z roku 2016. V práci je použita komparativní metoda, která je aplikována pro analýzu zvolených výzkumných kritérií, kterými jsou politické zázemí referenda, vyjednávání nových podmínek členství v EHS/EU a náležitosti a výsledky referenda. Tato metoda je použita za účelem naplnění cíle práce. Ten spočívá v nalezení rozlišností a podobností mezi oběma referendy. Použitím komparativní metody bylo v práci dosaženo nalezení několika rozdílů, které vysvětlují rozdílný výsledek obou referend.
Zhodnocení obecního majetku v čase
Sýkora, Ondřej ; Hromádka, Vít (oponent) ; Vítková, Eva (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Zhodnocení obecního majetku v čase“ je zvolení nejvhodnější varianty financování investičního projektu. Projekt řeší přestavbu stávajícího nevyužívaného Domu služeb na Komunitní dům seniorů. V teoretické části práce je řešeno fungování veřejné správy a územní samosprávy, veřejné a smíšené statky. Rozpočet obce a příjmy územních rozpočtů. Dále je zmíněno financování projektů, dotační tituly a příprava a realizace projektu. V praktické části jsou řešeny způsoby financování investičního projektu s využitím bankovních produktů, kde je v jednom případě využito i čerpání státní dotace. Ve výpočtech je zohledněn příjem z regulovaného a tržního nájemného. Varianty jsou porovnány za účelem zjištění nejvhodnější varianty financování pro tento projekt.
Branding leteckých společností: vnímání značek leteckých společností na českém trhu generací Y
Sýkora, Ondřej ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce "Branding leteckých společností: vnímání značek leteckých společností na českém trhu generací Y" pojednává o brandingu v oblasti aerolinií. Teoretická část nejdříve aplikuje základní marketingové koncepty s cílem definovat jednotlivé atributy v tomto odvětví. Práce následně popisuje teorii a podstatu brandingu, přičemž se zaměřuje z velké části na specifické charakteristiky tohoto segmentu. Postupně jsou analyzovány jednotlivé aspekty - branding, positioning, segmentace, budování hodnoty značky a strategické řízení značky. V rámci teorie jsou prezentovány podstatné odlišnosti a zásadní vlastnosti důležité pro úspěšnost brandů aerolinií. V druhé části teoretického bloku je definována generace Y. Kapitola vysvětluje myšlení, mediální návyky a specifika marketingové komunikace cílené na tuto generaci. Ve výzkumné části se tato práce zabývá výzkumem vnímání značek aerolinií u české generace Y, která začíná být velmi podstatnou cílovou skupinou pro trh s leteckou dopravou. V rámci výzkumu je proveden test spontánní a podpořené znalosti značek. Výzkum také zkoumá preference v jednotlivých částech nabízené služby a základní informace o cestovním chování této generace. Stěžejní část výzkumu je zaměřena na subjektivní vnímání jednotlivých značek aerolinií na českém trhu. Výsledkem je vznik...
Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie
Polanecký, Jiří ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
NÁZEV: Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie. AUTOR: Jiří Polanecký KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Ondřej Sýkora ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit jak portrétní fotografii pomáhající při identifikaci osob u Policie České republiky, tak i představit fotografický portrét jako plnohodnotné umělecké dílo. V dnešní době je portrétní fotografování vnímáno společností nejen jako módní umělecká záležitost, ale i jako možnost k uchovávání rodinných vzpomínek. Dobrý fotograf by přitom neměl mít jen estetické cítění, měl by být i trpělivý, precizní a měl by být i odborně vzdělán v oblasti zhotovování portrétní fotografie. Tato musí být vyhotovena za přísně stanovených podmínek. Část práce je věnována rozsáhlé problematice vzniku i historii portrétní fotografie a jejímu využití jednak jako uměleckého díla, tak i problematice, kdy se z umělecké portrétní fotografie stává fotografie dokumentární a jejímu dalšímu využití ve společnosti. Další část práce je věnována problematice zhotovení trojdílné fotografie a využití trojdílné fotografie při identifikaci osob. Závěrečná část práce je zaměřena na vypovídající hodnotu portrétní fotografie a na to, jak portrétní fotografie působí na diváka a jak...
Herní 3D engine pro Windows Phone 7
Slavíček, Tomáš ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá implementací knihovny pro jednodušší vývoj her na platformě Windows Phone 7. Je v ní analyzováno prostředí mobilních telefonů a probráno, jaké vlastnosti by měl herní 3D engine obsahovat. Je navržena hierarchie projektu, popsány a naimplementovány jednotlivé komponenty. Dodána je podpora pro efektivnější správu objektů ve scéně. Rozšířeny jsou grafické možnosti, především o zobrazování poloprůhlednosti a stínů. Algoritmy jsou vybrány s ohledem na omezený výkon mobilních zařízení. Přiložen je vzorový projekt a popsáno jeho použití.
Komunikace a paměť pro plausibilní agenty
Kopal, Vojtěch ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Plch, Tomáš (oponent)
V předložené práci jsme se zaměřili na porovnávání různých implementací pamětí pro plausibilní agenty v multi-agentním prostředí. Vytvořil jsem simulaci, ve které se snaží jednotliví agenti naplňovat svou potřebu jíst. Aby uspěli musí se naučit, kde jsou zdroje potravy, k čemuž jim slouží implementovaná prostorová paměť a schopnost komunikovat mezi sebou. Agenti jsou posléze hodnoceni podle úrovně hladu v průběhu simulace.
Tools for generating and editing of 2D terrain
Mocný, Ondřej ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Plch, Tomáš (oponent)
Unity je nástroj pro tvorbu her používaný velkým množstvím vývojářů. Jednou z jeho chybějících funkcí je širší podpora pro dvourozměrné hry, obzvlášť v oblasti editace a generování dvourozměrného terénu. Cílem této práce je tyto funkce navrhnout a implementovat uvnitř prostředí Unity. V práci se nejprve zabýváme analýzou problému, na jejímž konci je sestaven seznam požadavků na výsledný nástroj. V další části detailně popisujeme prostředí Unity pro získání představy o tom, jak je možné nástroj implementovat uvnitř tohoto prostředí. Dále navrhujeme program z pohledu programátora a zabýváme se reprezentací dat uvnitř Unity. Velkou část práce věnujeme rozboru různých algoritmů pro generování terénu. Nakonec popisujeme návrh a implementaci uživatelského rozhraní s využitím znalostí získaných při rozboru prostředí Unity.
Právní úprava účetnictví podnikatelů
Sýkora, Ondřej ; Zahradníčková, Marie (vedoucí práce) ; Horáček, Tomáš (oponent)
93 Shrnutí Cílem této práce je rozbor platné právní úpravy účetnictví podnikatelských subjekt v ýeské republice. Opomenuty však nejsou ani mezinárodní aspekty této problematiky, zejména proces harmonizace účetnictví v Evropské unii a vznik a vývoj Mezinárodních účetních standard (IAS/IFRS) a Všeobecn uznávaných účetních zásad (US GAAP). Práce definuje pojem účetního práva ve smyslu souboru právních norem upravujících zp soby vedení účetnictví a práva a povinnosti účetních jednotek. Práce se člení na úvod, šest kapitol a záv r. Jednotlivé kapitoly pojednávají o r zných aspektech problematiky účetnictví a jeho právní úpravy. Kapitola 1 popisuje historický vývoj účetnictví. Obsahuje t i části, z nichž první zkoumá d vody vzniku účetnictví, druhá se zam uje na jednotlivé etapy vývoje účetnictví a t etí rozebírá vývoj této disciplíny v ýeské republice od roku 1918 do současnosti. Kapitola 2 ve své prvé části vymezuje pojem účetnictví, druhá část se zabývá jeho p edm tem, tedy hospodá skými skutečnostmi, o nichž účetní jednotka účtuje a t etí část vysv tluje jednotlivé účetní zásady. ýtvrtá část je v nována postavení účetního práva v systému práva a jeho vztahu k jiným právním odv tvím. Kapitola 3 si klade za cíl seznámit čtená e s prameny právní úpravy účetnictví. Ve svých t ech částech se nejprve zam uje na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.