Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odraz pojetí výchovy dítěte v literatuře
Podoláková, Miroslava ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce "Odraz pojetí výchovy dítěte v literatuře" se zabývá pojetím dětství a tím, jaký smysl toto období v lidském životě má. Hlavní důraz je kladen na současné pojetí dětství, jenž vychází z koncepce Zdeňka Heluse. Dále je zde nastíněno historické pojetí dětství, zaznamenány jsou především změny přístupu ve výchově od minulosti po současnost. Zobrazení dětství v odborné literatuře je konfrontováno s tím, jak je dětství zobrazeno v literatuře krásné. Klíčová slova: Dětství; pojetí dítěte; současnost versus minulost; vývoj; osobnost; literatura; zobrazení
Japonské pohádky a jejich využití v dramatické výchově
Hanáková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je posoudit vhodnost japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části se zabývám stručnou teorií pohádek. Druhá kapitola pojednává o japonských pohádkách. Je zde popsána klasifikace japonských pohádek a pro představu také příklady těchto pohádek. Třetí kapitola pojednává o pohádkách v dramatické výchově. Praktická část slouží k ověření cíle diplomové práce. Jsou v ní zpracovány a zreflektovány čtyři japonské pohádky, v niž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Všechny lekce byly realizované na 1. stupni základní školy.
Působení dramatické výchovy a globální výchovy na utváření osobnosti žáka mladšího školního věku
Vrátná, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá působením dramatické a globální výchovy na utváření osobnosti žáka mladšího školního věku. Teoretická část popisuje veškeré oblasti působení těchto výchov a zároveň se zabývá různými hledisky vývoje dítěte v dané období. Praktická část je založena na projektu vycházejícího z principů dramatické a globální výchovy, který je pojmenován ŽIJEME JINAK a který má ukázat, jak lze k vyučování přistupovat mimo rámec pojetí tradiční školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osobnostní a sociální výchova jako součást dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol
Kolářová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Předmětem práce je osobnostně sociální rozvoj učitelek mateřských škol coby jedna z možností jejich dalšího vzdělávání. Teoretická část mapuje aktuální dostupné modely profesních kompetencí současných předškolních pedagogů a zabývá se možnostmi jejich rozvoje prostřednictvím osobnostní a sociální výchovy (OSV). Cílem empirické části práce je formou akčního výzkumu vytvořit, realizovat a reflektovat krátkodobý praktický kurz pro učitelky mateřských škol zaměřený na vybraná témata osobnostně sociální výchovy. Výběr témat (pravidla v MŠ, komunikace a duševní hygiena) vzešel z dotazníkového průzkumu zájmu o vzdělávání v tématech OSV mezi učitelkami MŠ. Záměrem kurzu je pomocí sebezkušenostních aktivit provést nácvik dovedností a rozvinout profesní kompetence učitelek v některých oblastech. Zároveň také v rámci společné diskuze, sdílením profesních zkušeností, skupinové reflexe a vlastní sebereflexe přivádět učitelky k uvažování nad vhodným řešením problematických pedagogických situací. Navazujícím cílem je přenést témata do roviny práce učitele s dětmi a provázat je s klíčovými kompetencemi pro předškolní vzdělávání, vzdělávacími oblastmi a očekávanými výstupy podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Dramatická výchova ve výuce německého jazyka na waldorfské škole
Liberdová, Lea ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje uplatnění dramatické výchovy ve výuce německého jazyka na waldorfské škole. Samotný obsah přináší teoretický vhled do základních pojmů a principů dramatické výchovy a výuky cizích jazyků na základní škole. Pro lepší ujasnění a uchopení jsou proto v úvodních kapitolách tyto základní úrovně, vztahující se k danému tématu, více rozpracovány. Do teoretické části práce byly také zařazeny kapitoly vztahující se k waldorfské pedagogice a jejím základním principům. V praktické části bylo jedním z hlavních cílů ověření, zda mohou metody dramatické výchovy v rámci výuky německého jazyka podpořit žákovu schopnost vyjadřování, s důrazem na verbální složku. Práce také zahrnuje deskripci a reflexi tří výukových lekcí, jejichž cílem bylo zjistit, zda zvolené metody dramatické výchovy ve výuce cizích jazyků mají vliv na schopnost žáků efektivně komunikovat a na celkový výsledek učebního procesu. V závěru práce jsou popsána zjištění, která potvrzují přínos zařazení prvků dramatické výchovy do výuky cizích jazyků, a také, kde se jejich vliv nejvíce projevil.
Rozvoj projevu dětského recitátora a možnosti jeho prezentace
Drahošová, Dagmar ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Machalikova, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje dětskému přednašeči a zkoumá cesty přednesu. Cílem práce je popsat tyto cesty a zmapovat, jaké cesty nejčastěji přednašeči a jejich průvodci volí. První, teoretická část, je zaměřena na objasnění základních pojmů, vážících se k dětskému přednesu a dále na analyzování jednotlivých fází procesu přednesu. Druhá, výzkumná část je rozdělena na tři části, podle použitých výzkumných metod. Metodou observace bylo zjišťováno, jaká je situace na recitačních soutěžích a přehlídkách, především v rámci Dětské scény. Dotazníkové šetření a řízené rozhovory byly zvoleny pro zjištění způsobů práce s dětskými recitátory.
České svátky prostřednictvím metod dramatické výchovy
Rauchová, Petra ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na české lidové svátky v první polovině kalendářního roku představené žákům pomocí metod a technik dramatické výchovy. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku dramatické výchovy, jejích principů, cílů a vybraných metod. Dále jsou představeny některé české lidové i netradiční svátky v první polovině kalendářního roku. Teoretická část umožňuje hlubší pohled do metod dramatické výchovy v souladu s obsahy svátků, které zároveň korespondují s cíli v oblasti "Člověk a jeho svět" uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části je sepsáno pět scénářů jednotlivých lekcí, které byly realizovány ve třetím ročníku základní školy. Kromě toho, že jsou lekce zaměřeny na vybrané české svátky, zabývají se také pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojením některých základních metod a technik dramatické výchovy. Lekce jsem se snažila tvořit tak, aby byly uchopitelné pro každého učitele či lektora nejen dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou reflexe jednotlivých lekcí, které popisují pokroky žáků a následné vyhodnocení vlastního akčního výzkumu. V závěru práce najdete zhodnocení výzkumných otázek a dozvíte se, jak zvolené metody a techniky dramatické výchovy...
Tvorba Jaroslava Foglara jako východisko pro využití metod dramatické výchovy na první stupni ZŠ
Sedláková, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možností využití díla Jaroslava Foglara v dramatické výchově na prvním stupni základní školy. Cílem diplomové práce je prostřednictvím textů Jaroslava Foglara ověřit vliv metod a technik dramatické výchovy v oblasti formování hodnotových žebříčků a postojů v životě žáků 5. ročníku ZŠ. Zjistit a zhodnotit, jak dramatická výchova pomáhá jednak v hlubším přijetí díla Jaroslava Foglara a jednak k většímu pochopení a přijetí vlastních hodnot a postojů. Teoretická část je zaměřena na osobnost, dílo Jaroslava Foglara a jeho nadčasové poselství. Věnuje se pojmu dramatická výchova, jejím cílům, principům, formám, metodám a technikám. Zároveň se zaměřuje na analýzu díla z hlediska dramatické výchovy. V praktické části diplomové práce jsou na podkladě knih a povídek Jaroslava Foglara zpracovány tři tematické celky, zaměřené na morální vlastnosti člověka, v nichž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Pro experiment byly vybrány dvě třídy pátého ročníku základní školy. V jedné třídě - zkušební, byly celky realizovány pomocí metod a technik dramatické výchovy. Ve druhé třídě - nezkušební, byl žákům předložen pouze text k přečtení. Pomocí pretestu a posttestu byly poznatky o účinnosti metod DV vyhodnoceny a reflektovány. KLÍČOVÁ SLOVA Jaroslav Foglar, dětská literatura,...
Zpracování vybraných etických témat z knihy Poklady pod sněhem prostřednictvím strukturovaného dramatu.
Kubrová, Kateřina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám zpracováním etických témat z knihy Poklady pod sněhem prostřednictvím strukturovaného dramatu. Cílem této práce bylo nalézt odpověď na otázku: Dokážou žáci na základě prožitku ve strukturovaném dramatu nalézt řešení, která by mohla předcházet neetickému jednání? Práce je dělena na teoretickou a praktickou část, přičemž praktická část vychází z odborných podkladů části teoretické. První část obsahuje vymezení vzdělávacích oborů Etická výchova, Dramatická výchova a Český jazyk a literatura v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávaní a také postavení těchto oborů ve Školním vzdělávacím programu Základní školy Kunratice (Komunikace - Učení - Kooperace), jelikož byl v této základní škole prováděn praktický výzkum se žáky 5. třídy. Tyto obory se vzájemně prolínají v autorském strukturovaném dramatu "O přátelství, které překonalo různé překážky", které slouží jako nástroj pro výzkum samotný. V první části jsou tedy dále vymezeny pojmy jako dramatická výchova, metody dramatické výchovy, strukturované drama, použité metody a techniky ve vlastním strukturovaném dramatu a osobnost učitele dramatické výchovy, které s tímto nástrojem souvisí. Zmiňované autorské drama je vytvořeno na motivy knihy Poklady pod sněhem, proto teoretická část obsahuje i životopis její...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.