Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagog s tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru
Šimůnková, Lucie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru Lucie Šimůnková KATEDRA (ÚSTAV) VEDOUCÍ PRÁCE: . Veronika Blažková, Ph.D. V této práci se věnuji tématu ímání pedagoga s tělesnými tetování, piercingy, atd ostatními učiteli na škole. V teoretické části vysvětlím veškeré pojmy é tématu tělesných modifikací. Praktická část bude věnována osobním zkušenostem, názorům a myšlenkám pedagogů bez tělesných modifikací, přičemž k zjištění těchto informací bude použita metoda polostrukturovaného Pro doplnění informací získaných z rozhovorů á část také učiteli kteří mají tělesné modifika Cílem práce je z učitelé modifikacemi vnímáni ostatními pozitivně negativně či neutrálně. Dále jestli modifikace ovlivňují chování ostatních učitelů vůči nim, jejich přístup, zda se jim snaží vyhýbat nebo s nimi nemají problém spolupracovat, popřípadě jestli neberou vzhled učitele s modifikacemi vůbec v KLÍČOVÁ SLOVA: pedagog, učitelský sbor, tetování, , předsudky
Trávení volného času dětí mladšího školního věku vybrané základní školy
Švarcová, Marie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je trávení volného času dětí mladšího školního věku. V teoretické části práce se pojednává o volném čase dětí a o pedagogickém ovlivňování volného času, o zařízeních pro zájmové vzdělávání, rovněž o socializaci a o hrách ve volném čase a o školní družině. Také o prevenci vzniku rizikového chování v rámci volného času. Rovněž je zmíněno nedávné uzavření škol z důvodu pandemie Covid - 19. Hlavním cílem práce je zjistit, jak děti mladšího školního věku vybrané základní školy tráví volný čas. Dílčími cíli je zjistit, jaké zájmové kroužky děti navštěvují ve škole a mimo ni, zda navštěvují školní družinu a s čím si nejraději hrají. Rovněž, jak děti vnímaly dobu uzavření škol. Výzkumným nástrojem je strukturovaný dotazník. V praktické části práce je popsán a vyhodnocen výzkum o trávení volného času dětí mladšího školního věku jedné pražské základní školy. Je uveden popis školy, respondentů a průběhu výzkumu. Poté jsou vyhodnoceny odpovědi na jednotlivé otázky dotazníkového šetření. Následuje diskuse, ve které jsou shrnuty výsledky výzkumu a vyhodnoceny cíle, komparace dat a doporučení. V závěru práce je pedagogický výstup. Ze závěrů výzkumu vyplývá, že dotazované děti nejraději tráví volný čas venku s kamarády na hřišti. Víkendy děti obvykle tráví na chatě/na chalupě nebo na...
Individuální vedení dětí v projektování volnočasové aktivity
Brožová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pedagogikou volného času. Zaměřuje se na volný čas dětí mladšího školního věku. Cílem bakalářské práce je zmapovat individuální přístup trenérů k vedení tréninků dětí mladšího školního věku. Na základě zjištění nastavit návrh postupů individuálního vedení dětí na soustředění. Jde o návrh postupů tréninku na soustředění na základě individuálních potřeb rozvoje dovedností a schopností dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se práce zabývá pedagogikou volného času, motivací a zájmovými činnostmi dítěte mladšího školního věku v oblasti sportu obecně. V empirické části práce je metodologie rozhovorů a jejich zpracování. Podle zjištění trenéři přistupují k dětem do jisté míry individuálně, ale spíše intuitivně. Nevedou si o svěřencích žádné papírové záznamy. Z rozhovorů vyplynulo, že zavedené trenérské postupy intuitivně zohledňují individuální nastavení mladých sportovců a jak pracují s jejich motivací pro rozvoj sportovních dovedností a schopností. Na základě tohoto výstupu byl vypracován návrh změn postupů tréninku na soustředění na základě individuálních potřeb rozvoje sportovních dovedností a schopností dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogika volného času, zájmová činnost, vývojová psychologie, trénink, motivace
Výuka předmětu výchova ke zdraví a bezpečí od r. 1918 do současnosti
Novák, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV Výuka předmětu výchova ke zdraví a bezpečí od roku 1918 do současnosti ABSTRAKT Cíle: Cílem diplomové práce je popsat a porovnat vývojovou tendenci výuky předmětu výchova ke zdraví a bezpečí na školách odpovídajících druhému stupni dnešních základních škol od roku 1918 do současnosti a porovnat historické kurikulární dokumenty se současným kurikulárním dokumentem. Práce má přinést ucelený pohled na problematiku výchovy ke zdraví a bezpečí v souvislosti s proměnami našeho školství za posledních více než sto let. Metodika: Na základě rešerše odborné literatury a analýzy historických i nyní platných kurikulárních dokumentů, učebnic a dalších pramenů byla provedena historicko-komparativní analýza. Výsledky: Bylo zjištěno, že výchova ke zdraví a bezpečí se vyskytuje v osnovách a učebnicích v různém rozsahu ve všech zkoumaných obdobích. Dále bylo zjištěno, jak a v jakých předmětech jí bylo v různých politických a časových obdobích vyučováno. Výsledkem bylo srovnání s předchozími i se současným kurikulárním dokumentem. Závěr: Lze říci, že výuka výchovy ke zdraví a bezpečí prolíná v různých intencích posledních sto let celým školským systémem v českých zemích. Práce může být námětem pro současné tvůrce kurikulárních dokumentů v uvedené oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA výchova, zdraví, bezpečí, české země, historie...
Analýza her s vybraným edukačním potenciálem zážitku pro školy
Petrová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá využitím potenciálu zážitkové pedagogiky v rámci výuky na druhém stupni základních škol. Teoretická část práce se věnuje popisu základních pilířů zážitkové pedagogiky a specifickým potřebám žáků v období pubescence z pohledu vývojové psychologie, jež jsou východiskem pro praktickou část. Cílem analýzy zpracované v praktické části práce je výběr her z 29 čísel časopisu Gymnasion, které splňují stanovená kritéria týkající se principů ZP, specifik práce s výchovnou kategorií starší školní věk a vybraných oblastí RVP. Výstupem analýzy je 33 vybraných her, přičemž 15 z nich je zpracováno ve formě didaktických karet využitelných pro učitele výchovy k občanství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.