|
Klišé v současné výtvarné fotografii
Čejková, Michaela ; Buddeus, Hana (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Diplomová práce vymezuje pojem klišé ve výtvarném umění a především ve
fotografii. Toto vymezení vychází z rozboru pojmů, které s klišé úzce souvisejí, a
sice parafráze, kýče, kopie, reprodukce. Práce rovněž poukazuje na jednotlivé
příklady klišé v současné fotografii. Sleduje jejich vývoj a pokouší se zodpovědět
otázku, proč jsou právě tyto obrazy vyhledávány, stále znovu napodobovány, a
to i autory, kteří jsou si jejich existence, stejně jako četnosti nepochybně
vědomi.
|
|
Finanční analýza podniku Pleas, a.s.
Dvořák, Tomáš ; Štamfestová, Petra (vedoucí práce) ; Svoboda, Jan (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnocení finanční situace ve společnosti Pleas a. s. v letech 2009 -- 2013. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V metodické části jsou uvedeny postupy výpočtu jednotlivých ukazatelů, vysvětlení použitých metod a finančních pojmů. Praktická část se prvně zabývá představením firmy Pleas a. s. a následnou finanční analýzou, ke které byly využity účetní výkazy a výroční zprávy společnosti. V závěru práce se nachází shrnutí výsledků finanční analýzy a řešení, která by mohla vést k růstu společnosti Pleas a. s.
|
|
Rozbor parametrů mechanizačních prostředků pro údržbu trvalých travních porostů
Dvořák, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá vybranými mechanizačními prostředky z kategorie jednoosých nosičů nářadí a žacích strojů s nulovým poloměrem otáčení pro údržbu trvalých travních porostů technologií sečení bez sběru, respektive mulčování. Teoretická část diplomové práce se zabývá popisem a základní charakteristikou vybraných mechanizačních prostředků z kategorie jednoosých nosičů nářadí a žacích strojů s nulovým poloměrem otáčení používaných pro údržbu trvalých travních porostů metodou sečení bez sběru, respektive mulčování. Praktická část diplomové práce je věnována funkčním a provozním aspektům jednotlivých druhů žacích mulčovacích ústrojí a jejich vhodnost na různé travní plochy. Dále je zde popsán ekonomický rozbor provozních nákladů jednotlivých strojů a jejich přiřazení vhodným provozovatelům.
|
| |
|
Předpoklady rozvoje domácího cestovního ruchu ve zvolené oblasti - okres Třebíč
DVOŘÁK, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá předpoklady rozvoje domácího cestovního ruchu ve zvolené oblasti okres Třebíč. Hlavním cílem práce je prostřednictvím analýzy identifikovat předpoklady domácího cestovního ruchu v okrese Třebíč, ale na základě užšího výběru bylo vybráno město Třebíč. Vedlejším cílem je na základě terénního šetření zjistit, jak ovlivňuje návštěvnost oblasti zápis stanoveného města na seznam UNESCO. Z informací získaných z terénního šetření byl připraven produkt cestovního ruchu, který je určen pro děti a jejich rodiče. Jako produkt pro tento segment byla navrhnuta naučná, zábavná a dobrodružná akce, opírající se o třebíčské pověsti a legendy.
|
| |
| |
|
Velikostní selektivita tenat pro běžné druhy evropských ryb.
DVOŘÁK, Tomáš
Gillnet size selectivity was reviewed in this study. Gillnetting is selective method of capturing fishes and the aim was to describe the size selectivity of gillnets. The catching process can be influenced by doze of factors. The selectivity of gillnets can be described by statistical models and in this study were compared the most common selectivity curves for common European species.
|
|
Dokumentární fotografie
Kumermann, David ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Kolář, Viktor (oponent)
Práce se snaží uchopit dokumentární fotografii jako svébytnou fotografickou praxi. Výchozím bodem textu, axiomem který určuje uvažování o tématu je přesvědčení, že fotografický dokument je založen na snaze o vyloučení manipulativních zásahů.
Obecné chápání problému manipulace vychází z představy fotografie jako automatického otisku fotografované skutečnosti. Pokud však reflektujeme úlohu fotografa v procesu vzniku fotografického obrazu, ukáže se jako nedostatečné chápat manipulaci jako mechanický zásah do (pouze zdánlivě) automatického procesu, nýbrž jako etický problém.
Význam fotografie vždy funguje v kulturním kontextu. Jednotlivý obraz je mnohoznačný, náchylný k ideologickému manipulativnímu zneužití. Fotografický dokument se nevyslovuje jednotlivou fotografií, ale souborem, který vytváří složitější, ale zároveň přesnější sdělení. Toto je pole, na kterém je nutné manipulaci fotografie promýšlet. Ukazuje se nutnost chápat autorství jako odpovědnost za sdělení. Autorství není dáno jen pořízením snímku, ale také tím, že fotografie autor vybral.
Exkurz do historie fotografie se pokouší nejprve vymezit, jak přistoupit k samotnému hledání genealogie dokumentu. Uvažuje se o procesu kultivace ?jazyka? fotografie a jeho schopností nést určité typy významu.
Žurnalistická fotografie a dokument se vynořily jako jedna praxe, ale dokumentaristika jako autonomní projev, jak ji známe dnes, získala svou autonomii právě až na základě oddělení od žurnalistiky. Otevírá se otázka pozice dokumentu vzhledem k umění a k praxi žurnalistické fotografie.
Závěrem se pojednává dokumentární fotografie jako proud, zahrnující různé tendence a přístupy k tématu. Navrhují se různé instrumenty, jak tuto vnitřní rozrůzněnost reflektovat. Řeší se také tradiční pojetí dokumentu vzhledem k praktikám, které se snaží liberalizovat jeho pojímání a zahrnout do něj nové tendence, které stojí na manipulaci fotografického významu.
Dokumentární fotografie představuje koncept autentického vztahování ke světu, které stojí na odpovědnosti autora za to, co fotograficky říká. To představuje fundament dokumentaristiky. V tomto světle je fotografický dokument tvarem, který je třeba poměřovat nejen kritérii estetickými, ale také co do jeho pravdivosti.
|
|
Spiritistická fotografie
Tesař, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent)
Následující úvahy, citace a obrazové přílohy mají za úkol přiblížit téma spiritistických úkazů ve fotografii. Předmětem zájmu jsou jednotlivé snímky i vybraní autoři. Po úvodu následuje první kapitola ?Chápání pojmu ?realita? ve spiritistické fotografii.? Jsou v ní např. informace, jak se na tuto problematiku dívali různí teoretici. Druhá kapitola ?Spiritistická fotografie ve Světě? je členěna do třech podkapitol. První z nich - Materializace ?duchů? lidí, přibližuje počátky spiritismu (např. dílo Williama Mumlera). Druhá - ?Levitace neživých předmětů? je o díle Fredericka Hudsona a Edouarda Isidora Bugueta. Třetí podkapitola ? ?Neidentifikovatelné úkazy? pojednává o jednotlivých případech takových úkazů a např. o Kirlianově fotografii. Poslední kapitolou je ?Spiritistická fotografie v Čechách?. Rozebírá nejen fotografii, ale zmiňuje se také o ostatních vizuálních projevech. Poslední část ?Závěr?, je zamyšlení nad chápáním spiritistické fotografie dnes a v minulosti, nad rozdíly u nás a ve světě, a mimo jiné i nad srovnáním s dalšími druhy vizuality.
|