Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dvoupásmová anténa s kruhovou polarizací pro pásmo 145 a 435 MHz
Urbánek, Tomáš ; Šebesta, Jiří (oponent) ; Lukeš, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na dvoupásmovou kruhovou polarizovanou anténu, která je určena pro příjem na radioamatérských frekvencích 145 a 435 MHz. Nejdříve práce popisuje principy antén, poté se práce soustřeďuje na návrh a simulace. Anténa je simulovaná v programu 4nec2 a CST MICROWAVE STUDIO.
Aplikace řídicího systému Simatic pro řízení balícího stroje
Urbánek, Tomáš ; Mišinger, Lukáš (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o řídicím systému Simatic. Simatic je řídicí systém od firmy Siemens. Simatic je řazen mezi tzv. programovatelné logické automaty (anglicky Programmable Logic Controller). Jedná se o mikropočítač, který zpracovává instrukce v reálném čase. V diplomové práci je navrhnut řídící algoritmus a HMI vizualizace. Diplomová práce se zaměřuje na PLC řady S7 – 300. Pro realizace je použit procesor S7-313C. Navržené řešení bylo testováno a provozováno v reálném provozu.
Dopady povodní v ČR v roce 2002 z perspektivy zasažených a pomáhajících: implikace pro organizaci pomoci, psychosociální aspekty pomoci.
Kohoutek, Tomáš ; Urbánek, Tomáš ; Čermák, Ivo ; Špok, Dalibor ; Navrátil, Marek
V zimě 2003/2004 proběhl ve spolupráci s Českou katolickou charitou ve všech regionech ČR výzkum ve 492 domácnostech, zasažených povodněmi v létě 2002. Strukturované rozhovory, vedené proškolenými tazateli a doplněné několika škálami, se zaměřovaly především na otázky průběhu povodně, dopadů na domácnost, poskytované a potřebné pomoci a psychických dopadů události. Své zkušenosti v rámci výzkumu reflektovali i sami pomáhající. Výsledky se soustřeďují především na otázky potřeb ve vztahu k dopadům, na organizaci pomoci, na prožívání události zasaženými a na psychosociální aspekty pomoci.
Psychologické přístupy k významu
Urbánek, Tomáš
Celý lidský život je plný neustálé práce s významy, bez nichž by nebylo možné orientovat se ve vnějším a vnitřním světě, reagovat na měnící se podmínky, komunikovat, plánovat apod. Kategorií významu se zabývají různá odvětví sémantiky, sémiotiky, filosofie nebo jazykovědy. Další obor, který by se otázkám významu měl systematicky věnovat, je psychologie. Kupodivu tomu tak není, přestože několik autorů, kteří se otázkám významu systematicky věnují, existuje. V příspěvku budou uvedeny psychologické přístupy, které se různými otázkami významu zabývají, ať už teoreticky, nebo se snaží různá významová hlediska využívat v rámci nějakého metodologického směru. Bude učiněn pokus o jejich porovnání.
Antisociální chování dospívajících a jeho souvislosti s kvalitou školního prostředí*
Sobotková, Veronika ; Blatný, Marek ; Hrdlička, M. ; Jelínek, Martin ; Květon, Petr ; Vobořil, Dalibor ; Urbánek, Tomáš
Studie se zabývá vztahem mezi antisociálním chováním a školním prostředím. Ve výzkumu byla použita data z mezinárodního projektu SAHA (The Social And Health Assessment), který byl v České republice proveden u národního souboru adolescentů z městských oblastí (N = 4.980) ve třech věkových kohortách (12, 14 a 16 let). V předkládaném příspěvku jsme se zaměřili na kohorty 12letých a 14letých (N = 3023). K identifikaci osob s různými formami problémového chování jsme provedli nehierarchickou shlukovou analýzu na položkách škály antisociálního chování. Výsledkem byla identifikace 4 typů osob s různou mírou a charakterem antisociálního chování. Osoby z jednotlivých shluků jsme pomocí jednorozměrnéanalýzy rozptylu porovnali z hlediska jejich vztahu ke škole, školního klimatu, vnímané podpory od učitelů a obecné motivace ke studiu. Podle očekávání percipovali z jednotlivých typů školní prostředí jako nejvíce negativní dospívající s vysokou mírou antisociálního chování.
Psychosémantické metody: mezi kvalitativním a kvantitativním přístupem
Urbánek, Tomáš
Psychosémantické metody lze volně definovat jako metody, pomocí nichž je možné nějakým způsobem zkoumat nebo měřit různé stránky lidské psychiky, většinou prostřednictvím podobností nebo rozdílů ve významech, které lidi přisuzují podnětům použitým v těchto metodách. Na těchto metodách lze ilustrovat možnost propojení kvalitativní a kvantitativní metodologie, protože data získaná tímto způsobem lze kvantitativně zpracovávat a interpretovat na individuální úrovni i na úrovni vhodně vybraných skupin. Příkladem psychosémantické metody použitým v tomto příspěvku je Test sémantického výběru.
Kvantitativní postupy při analýze kvalitativních dat
Urbánek, Tomáš
Příspěvek představuje tři současné kvantitativní přístupy vhodné k analýze kvalitativních dat. Jedná se o teorii dat, strukturální modelování založené na teorii informace a optimální škálování. Zdůrazňuje jejich obecnost a flexibilitu při analýze vztahů mezi proměnnými.
Metody analýzy dat v longitudinálních výzkumech
Urbánek, Tomáš
Longitudinální výzkumy jsou zaměřeny na otázky stability a změny zkoumaných charakteristik v čase. Příspěvek se zabývá otázkami, ja se tyto dvě složky časového vývoje analyzují pomocí statistických metod. Diskutovány jsou přístupy jako regresivní analýza, analýza růstových křivek, analýza modelů ARIMA a kombinace přístupů orientovaných na proměnné a přístupů orientovaných na osoby.
Nead 2000: Tabák, alkohol a nelegální drogy mezi středoškoláky
Miovský, Michal ; Urbánek, Tomáš
V průběhu ledna 2001 byl dokončen rozsáhlý výzkumný projekt NEAD 2000 zaměřený na zneužívání tabáku, alkoholu a nelegálních drog mezi střdoškolskou mládeží. Projekt byl složen z 31 samostatných regionálních studií. Kromě základních epidemologických údajů a psychosociálních charakteristik respondentů (ve vztahu k užívání návykových látek) tvoří projekt jeden ze základních zdrojů dat potřebných pro koncepci a tvorbu lokální protidrogové politiky regionu a z hlediska širšího záběru pak zdroj významných údajů o podobnostech či rozdílech mezi těmito regiony. Neopomenutelný význam studie spočívá v integrování jejích výsledků do provádění a plánování primárně preventivních programů na školách.
Problematika síly testu v kontextu kvantitativního výzkumu v psychologii
Urbánek, Tomáš
Statistické metody jsou široce užívány v psychologickém výzkumu používajícím jak dotazníkových, tak experimentálních metod. Při statistickém zpracování se rutinně pracuje s pojmem statistické významnosti, ale velice zřídka se přihlíží k neoddělitelné problematice síly testu. Příspěvek se pokouší uvést na pravou míru některé omyly spojené s užitím statistické významnosti a představuje pojem síly testu jako nezbytnou součást přípravy a provádění kvantitativního výzkumu v psychologii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.