Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza reakcí řidičů na složené podněty
Kaplánek, Aleš ; Ptáček, Petr (oponent) ; Němejc, Jiří (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přípravou, realizací a základním vyhodnocením reakčních dob řidičů motorových vozidel na jednoduché optické a složené ( jiné než optické) podněty. Jízdní zkoušky prováděné zčásti v podmínkách běžného provozu a zčásti na zkušební dráze jsou doplněny zjišťováním reakčních dob řidičů při telefonování během řízení vozidla. Znalost skutečné, technicky možné délky reakční doby je zapotřebí při analýze a následném posuzování příčin a průběhů silničních dopravních nehod.
Obousměrný pneumatický krokový motor
Veselý, Václav ; Pavlík, Jan (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Obousměrný pneumatický krokový motor se zabývá problematikou krokového pootočení hřídele v konkrétním schématu kinematického mechanismu. V úvodní, rešeršní, části práce jsou uvedeny různé druhy pneumatických prvků a proveden rozbor prvků v pneumatických obvodech. Další část se zabývá návrhem vlastního pneumatického krokového motoru včetně realizace funkčního modelu mechanismu. V závěrečné časti je provedeno celkové zhodnocení mechanismu včetně ověření jeho funkčnosti a jsou nastíněny následné úpravy pro jeho další využití.
Analýza chování řidiče při řešení situací spojených s přecházením chodců přes vozovku
Maxera, Pavel ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kledus, Robert (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou chování řidiče při řešení situací, spojených s přecházením chodců přes vozovku, a to po různě stavebně řešených přechodech pro chodce za různých podmínek. Práce prohlubuje poznání o vlivu lidského faktoru na vznik dopravní nehody vozidla s chodcem a doplňuje tak poznatky pro potřeby analýzy dopravních nehod, zejména při řešení předstřetové fáze a při řešení možností zabránění střetu účastníky nehody. V práci je podrobně pojednáno o chování řidiče a různých modelech chování, pozornost je věnována také zrakovému vnímání, procesu zpracování informací, jednání řidiče a reakční době. V rámci řešení této dizertační práce byly navrženy a realizovány vhodné typy experimentů, kdy na základě provedených měření byla nalezena metoda zpracování a vyhodnocení dat o chování řidičů a současně byl získán významnější soubor dat pro podrobnou analýzu chování řidičů při různých jízdních situacích. Posuzované veličiny o chování řidičů byly analyzovány z hlediska nebezpečnosti jízdních situací. Pro tyto účely byly v práci vymezeny kategorie nebezpečnosti jízdních situací (situace zcela bezpečné, se zvýšeným nebezpečím, nebezpečné a kritické), do kterých byly následně zařazeny analyzované jízdní situace. Pro umožnění kvantifikace tohoto zařazení situací do kategorií nebezpečnosti byl vymezen tzv. koeficient nebezpečnosti K. Z provedené podrobné analýzy získaných dat byly stanoveny mezní hodnoty tohoto koeficientu a tyto následně verifikovány pomocí údajů z řešení reálných dopravních nehod. Současně byla analýzou ověřena vhodnost užití tohoto koeficientu nebezpečnosti při analýze dopravních nehod, zejména pro detailní posouzení možností zabránění střetu.
Návrh konstrukce jednoúčelového manipulátoru pro automatickou výměnu nástrojů s třívačkovým generátorem pracovního cyklu
Bláha, Pavel ; Pavlík, Jan (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem konstrukce jednoúčelového manipulátoru pro automatickou výměnu nástrojů s třívačkovým generátorem pracovního cyklu. Na začátku práce jsou stručně sepsány obecné základní informace o zásobnících nástrojů a o manipulátorech pro výměnu nástrojů. Součástí této práce je návrh kinematického schématu manipulátoru. Práce dále obsahuje výpočet tvarů drážek ve vačkách. Výsledkem této práce je konstrukční řešení manipulátoru, včetně animace vyměňování nástrojů.
Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění
Belák, Michal ; Rábek,, Vlastimil (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá zejména zjištěním doby, kterou potřebuje řidič k vyhodnocení situace za vozidlem při jízdních manévrech odbočování a předjíždění, a to na základě provedených měření v reálném silničním provozu. Jedná se o běžné a časté jízdní manévry, které řidič vykonává při řízení vozidla v silničním provozu a pro jejich bezpečné provedení potřebuje znát situaci kolem vozidla a zejména pak za ním, k čemuž slouží zařízení pro nepřímý výhled, nejčastěji zpětná zrcátka. Takto definovaná doba, vhodná např. pro potřeby soudně inženýrské aplikace pro analýzu silničních nehod, dosud nebyla podrobně zkoumána. Za účelem jejího stanovení, proto byla provedena rozsáhlá analýza současného stavu problematiky související s nepřímým výhledem z vozidla, byly formulovány vlivy na délku doby a s tím související charakteristiky člověka jako součástí soustavy řidič – vozidlo - okolí. V práci byly zkoumány vlastnosti lidského vnímání a pojednáno o problematice reakční doby. Byly analyzovány dosavadní výzkumy zabývající se dobou věnovanou pohledům do zrcátek a představeny možné metody jejího měření. Na základě toho pak byl navržen a realizován experiment, pomocí kterého byla tato doba autorem definována a získána potřebná data, jejichž analýzou bylo možné kvantifikovat dobu, kterou řidič potřebuje ke kontrole situace za vozidlem, při odbočování a předjíždění a dalších jízdních manévrech při kterých je potřeba změnit směr, resp. jízdní koridor vozidla. Závěry ukázaly, že doba potřebná pro vyhodnocení situace za vozidlem prostřednictvím zpětných zrcátek obvykle nepřesahuje dobu 1 sekundy.
Návrh univerzálního rotačního manipulátoru pro polohování svařenců
Kračmar, Filip ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rotačního manipulátoru pro polohování svařenců, které mohou dosahovat až 5000 mm o hmotnosti 500 kg. Úvodní část práce je věnována rešerši svařovacích manipulátorů nacházejících se na trhu. V další části jsou navrženy tři varianty polohovadla. Výsledná varianta je optimalizována pomocí pevnostní analýzy v softwaru ANSYS. Dále jsou představeny dvě varianty pohonu, ručním pohonem nebo elektromotorem. Manipulátor je propojen v jeden celek pomocí navržené rámová konstrukce. Pevnostním výpočtem jsou zkontrolována kritická místa manipulátoru. Závěrečná část obsahuje analýzu rizik navrženého manipulátoru.
Komplexní systém pro analýzu silničních nehod typu střet vozidla s motocyklem
Slepánek, Petr ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje problematiku komplexního systému pro analýzu střetu motocyklu s vozidlem a navrhuje vhodnou metodiku pro řešení tohoto typu střetu. Jsou zde shrnuty dosavadní znalosti v oblasti problematiky nehodovosti motocyklů s vozidly včetně jejich statistik a kategorizace dopravních nehod za účasti motocyklů. Autor statisticky vyhodnocuje nehodovost dle příčin vzniku nehod a navrhuje metodiku pro řešení jednotlivých typů střetů motocyklů s vozidly. Pro doplnění a zpřesnění vstupních údajů pro analýzu silničních nehod za účasti motocyklů je do práce zahrnut soubor vlastních měření provedených na různých typech motocyklů. Práce obsahuje měření jejich zrychlení, zpomalení a vyhýbacího manévru. Vlastní přínos práce představují také vývojové diagramy, nabízející komplexní postup při řešení jednotlivých typů střetů motocyklu s vozidlem.
Návrh školního robotu
Hlaváček, Rudolf ; Knoflíček, Radek (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem nízkonákladového robotu, který je určen pro výukové účely v Robotárně a na SPŠ a VOŠ Brno, Sokolská, příspěvková organizace. Hlavní funkcí robotu vzdělávání studentů v oblasti programování. V rešeršní části jsou popsány druhy robotů používaných ve výuce. Rešerše se dále zabývá fenoménem kooperujících robotů a jejich praktickému uplatnění v současné výrobě. V práci je popsána mechanická konstrukce robotu. Jsou provedeny výpočty potřebných krouticích momentů pro jednotlivé osy. Dále jsou provedeny výpočty převodů kloubů robotu. Práce obsahuje návrh chapadla robotu. Práce obsahuje i teoretické řešení řízení robotu.
Optimization of the FE model by experimental modal analysis.
Hermsdorf, Nathanael ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Znalosti o dynamických vlastnostech jsou základní předpoklady pro bezpečný provoz moderních výrobních strojů. Získání numerických metod ke zprostředkování dynamických vlastností stoupají na významu. Výpočet komplexních struktur je přesto možný pouze s nedostačující přesností. Pro výpočet již vznikajících mechanických systémů nabízí strukturní optimalizace možné zlepšení analytického přístupu. V rámci předložené práci je jedna taková strukturní optimalizace provedena na příkladu konceptu stroje s hybridní kinematikou “Scherenkinematik“. Přitom jsou nejdříve vyhodnoceny výsledky experimentální modální analýzy, zjištění modálních parametrů a odvození možné modifikace struktury. V druhé části následuje sestavení náhradního FE-modelu stroje v programu ANSYS Mechanical. Optimalizace struktury je provedena následně pomocí spojení program°u ANSYS a FEMtools. Z toho byly sestaveny dva optimalizační přístupy, které byly dále zpracovány. Ukázalo se, že jak s tak také bez spojitého omezení prostoru hledaných pro párování tvar kmitu, nebylo dosaženo žádné zlepšení korelace analytického a experimentálního modelu. Z výsledků optimalizace lze usoudit, že průběh a výsledky optimalizace jsou závislé od kvality výchozího modelu, vybraného přístupu optimalizace tak jako využité metody k přizpůsobení parametrů. Přitom je program FEMtools jen podmíněně určen pro strukturní analýzu silně spojených mechanických struktur a to pro nasazenou citlivosti analýzu.
Konstrukce průmyslového robotu typu "SCARA" s elektrickými pohony základního kinematického řetězce, umístěnými na základně robotu
Rybár, Šimon ; Kočiš, Petr (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Témou diplomovej práce je návrh konštrukcie robotického systému SCARA. Práca úvodom objasňuje definíciu robotov a priemyselných robotov. Ďalej sa venuje stavbe ich kinematických štruktúr, počnúc základnými až po odvodené, vrátane robotov typu SCARA. Nasledujúca kapitola popisuje konštrukčné uzly priemyselných robotov. Vo štvrtej kapitole je v tabuľke uvedený prehľad súčasne dostupných robotov typu SCARA s ich parametrami. Zvyšok práce tvorí samotný návrh stroja od stanovenia požadovaných parametrov po 3D podobu návrhu. Táto časť obsahuje i rozsiahlu výpočtovú časť a zdôvodňuje výber jednotlivých komponent.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.