Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motiv "zoufalců" v současném českém dramatu
Jilemnická, Adéla ; Smrčka, Jiří (vedoucí práce) ; Píšová, Ina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá motivem "zoufalství" v současném českém dramatu. Obsahuje analýzu vybraných her napsaných po roce 2000 od předních českých autorů střední generace (Petr Zelenka; David Drábek; Jiří Pokorný; Petr Kolečko; Tomáš Svoboda; Lenka Lagronová; Iva Klestilová, rozená Volánková). Cílem práce je na základě analýzy těchto dramat vymezit charakteristické prvky a zjistit, zda u jejich postav lze definovat motiv "zoufalců" jako příznačný rys pro současné české drama střední generace. Komparativní metodou jsou zkoumány typické opakující se motivy postav - antihrdinů, které trápí nemožnost naplněného osobního života, pocit samoty či krize středního věku. V práci jsou vymezeny příčiny a projevy zoufalství postav a zároveň také východiska, která dramata nabízejí jako řešení z tohoto bezútěšného stavu (šílenství, sebevražda, zázrak). KLÍČOVÁ SLOVA současné české drama, motiv "zoufalství", coolness dramatika, Petr Zelenka, David Drábek, Jiří Pokorný, Petr Kolečko, Tomáš Svoboda, Lenka Lagronová, Iva Klestilová (Volánková)
Charakter původní dramatiky ústeckého Činoherního studia do konce 90. let
Majorová, Nikola ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Smrčka, Jiří (oponent)
Činoherní studio v Ústí nad Labem je scéna, která vznikla v 70. letech 20. století a od počátku svého fungování se vyznačovala specifickou dramaturgií. V roce 1993 se stal uměleckým vedoucím souboru český dramatik a režisér Jiří Pokorný, jehož uměleckým záměrem bylo uvádět texty současné, neprověřené a především české. Tomuto rozhodnutí podřizuje v 90. letech dramaturgický plán. Uvádí také vlastní hry, které jsou vnímány jako první česká cool dramata, a podílí se tak na vniknutí této specifické poetiky na česká jeviště. Práce charakterizuje i interpretuje dramata uváděná do konce 90. let a reflektuje tak svébytné dramaturgické směřování, které svého času nemělo v Čechách obdoby.
Dvojí poetika autorského divadla: Semafor a Studio Ypsilon
Baloušová, Lucie ; Smrčka, Jiří (vedoucí práce) ; Píšová, Ina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem divadel malých forem, která představovala generační proud, jenž se začal v českém kulturním prostředí rozvíjet v 50. letech minulého století. Práce si klade za cíl nastínit svébytnou poetiku dvou českých divadel malých scén - Semaforu a Studia Ypsilon, a to na základě analýzy vybraných stěžejních původních dramatických textů jejich čelních představitelů, Jiřího Suchého a Jana Schmida. V úvodu práce se věnujeme proudu divadel malých forem, jejich vymezení a charakteristice. Pro ucelený pohled na problematiku je práce doplněna o pojednání o autorském divadle a jeho specifických rysech. V hlavní části práce se zaměřujeme na počátky obou divadel, dále pak na 60. až 90. léta a na jejich současnou tvář. I přes odlišné existenční podmínky obou divadel, kulturně-historický a politický kontext, se v závěru práce pokoušíme porovnat jejich poetiky. KLÍČOVÁ SLOVA divadla malých forem, autorské divadlo, divadlo Semafor, Studio Ypsilon, Jiří Suchý, Jan Schmid, dramatický text, poetika
Česká dramatická tvorba dvacátých let dvacátého století
Nezvalová, Barbora ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Smrčka, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na českou dramatickou tvorbu dvacátých let dvacátého století. Konkrétně na repertoár Národního divadla tohoto období. V prvních kapitolách práce je stručně nastíněna situace dramatu ve dvacátých letech 20. století. V následujících kapitolách jsou z repertoáru Národního divadla vyexcerpována pouze dramata českých autorů, která ve dvacátých letech rovněž vznikla, s vynecháním dramat bratří Čapků. Z takto zúženého výčtu her jsou vytvořeny tři tematické dvojice her pro následnou analýzu a komparaci. Jádro práce tvoří analýza a komparace zvolených dvojic úspěšných a neúspěšných her. Přičemž se jedná o hry z domácí produkce uvedené v repertoáru Národního divadla. Konkrétně jde o produkci, která byla v porovnání s dramaty bratří Čápků vnímána jak průměrná. Každá z dvojic je doplněna kritikami a recenzemi dobového tisku. Na základě této komparace dvou tematicky podobných her, a to vždy hry úspěšné a neúspěšné, nastiňuje práce, co bylo pravděpodobným důvodem úspěchu, či neúspěchu jednotlivých her a co bylo populární mezi diváky dramatu této doby, jaké byly dobové trendy a vkus tehdejšího průměrného návštěvníka Národního divadla. KLÍČOVÁ SLOVA drama, divadlo, dvacátá léta 20. století, Národní divadlo, komparace, Plukovník Švec, Revoluce, Velbloud uchem jehly, Širočina, Je veliká láska na...
Dramatizace Olbrachtova Nikoly Šuhaje loupežníka
Mládková, Nela ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent) ; Smrčka, Jiří (oponent)
Tématem rigorózní práce s názvem Dramatizace Olbrachtova Nikoly Šuhajeloupežníka je zaměřena na sekundární život Olbrachtovy prózy na českých jevištích, ve filmu i v jiných médiích. Výklad směřuje od rekapitulace okolností vzniku a prvotní recepce románu a od jeho rozboru po stránce žánrové, jazykové, stylové a kompoziční k analýzám jeho jednotlivých dramatizací, především z pera Petra Ulrycha (LP Nikola Šuhaj loupežník, 1974; Nikola Šuhaj loupežník, Ateliér 1975; Koločava, Městské divadlo Brno 2011) nebo Milana Uhdeho (Balada pro banditu, Divadlo na provázku 1975 a 2005; film 1978). Zvláštní pozornost je věnována skutečnosti, že klíčové dramatizace Olbrachtova Nikoly Šuhaje loupežníka při úpravách pro divadlo pracovaly s hudbou a písněmi a využívaly je jako výrazový prostředek umocňující lyrické pasáže a umožňující transportovat poetiku literární předlohy do soudobé, jevištně působivé divadelní podoby. Cílem je ukázat, jakými cestami dramatizátoři a inscenátoři přesouvali příběh Olbrachtova románu do odlišných společenských situací (i jiných kultur), přičemž jej usilovali využít k vyslovení aktuálních problémů své doby a vyjádření životního pocitu vlastní generace.
Vyhodnocení optických vlastností materiálů
Smrčka, Jiří ; Richter, Miloslav (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout vhodnou automatickou metodu detekce počtu makročástic na tenké povlakové vrstvě. První část se zabývá teorií snímaní a zpracování obrazových dat. Druhá část této práce se zabývá principy vzniku makročástic na tenké povlakové vrstvě a jejich optickými vlastnostmi. V poslední části je navržena metoda automatické detekce počtu makročástic na tenké povlakové vrstvě.
Hodnocení výkonnosti podniku s využitím benchmarkingu
Součková, Markéta ; Smrčka, Jiří (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá finanční analýzou a benchmarkingem u stavební společnosti Pozemní stavby Jihlava, spol. s r.o. V první části práce jsou shrnuty teoretická východiska benchmarkingu. V další části – praktické je provedena analýza současné situace dané firmy a jiné stavební firmy, a to pomocí finanční analýzy, Porterova hodnotového řetězce a matice SWOT. Na základě zjištěných údajů jsou navrženy možné oblasti zlepšování a konkrétní doporučení pro vyhodnocovaný podnik.
Řízení pohybu modelu průmyslového robota
Smrčka, Jiří ; Bradáč, Zdeněk (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je realizovat řídicí jednotku modelu průmyslového robota ROB 2-6. Řídicí jednotka je realizována s použitím procesoru z rodiny ARM STM32F100. Spolu s řídicí jednotkou má být realizováno HMI, které umožní nahrávání programu a obsluhu řídicí jednotky. V rámci této práce je realizován vizualizační model a algoritmus plánování dráhy v programu Matlab.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.