|
Adults' motivation to study the English language
Psotková, Denisa ; Duschinská, Karolina (advisor) ; Hanková, Zdeňka (referee)
Key words: adult education, the English language education, motivation Abstract This bachelor thesis deals with the issue of adult's motivation to study the English language. The work is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains three main chapters, Adult's Education, Language Education and Motivation and Its Characteristic Features. In the practical part there are described the main motivational factors that influence adults in the study of the English language and also the factors that create obstacles for them. These data were compiled in the qualitative research that was via method of a structured interview. The research sample includes fifteen people.
|
| |
| |
| |
|
Film and audiovisual education
Pěnička, Martin ; Syřiště, Ivo (advisor) ; Hanková, Zdeňka (referee)
The overall topic of the thesis issues in the field of movie-based and audiovisual education. Thesis describes history of cinematography, film and audio-visual education's goals, available schools, movie festivals and categorization by education level.Furthermore the thesis illustrates relationship between given subject and media-based education and researches media literacy. Practical part shows film and media based education in practice and describes children's interest in this area based on real results.
|
| |
|
Offer of the Leisure Time Activities for Secondary School Youth in Selected Region
Macháček, Daniel ; Pávková, Jiřina (advisor) ; Hanková, Zdeňka (referee)
Cílem práce je shrnutí současných poznatků o volném čase a výchově ve volném čase, přehled nabídky volnočasových aktivit a zájem žáků o výchovu ve volném čase. V teoretické části jsem se zabýval shrnutím současných poznatků o volném čase, volnočasových aktivitách a poté v praktické části průzkumem nabídky volnočasových aktivit a charakteristikou školských a mimo školských zařízení. V praktické části výzkumu jsem chtěl dosáhnout co nejobjektivnějšího výsledku, a proto jsem zvolil k doplnění teoretického přístupu také praktický výzkum. Díky němu se mi podařilo získat důležité aktuální informace o dnešní středoškolské mládeži ve zvoleném regionu a o tom, jak tráví svůj volný čas. Jako výzkumný nástroj jsem použil dotazníkovou metodu, jelikož jsem chtěl získat co nejobjektivnější výsledky, oslovil jsem studenty a studentky z učebních i studijních oborů.
|
| |
| |
| |