|
Vliv procesu transformace na změny v teritoriální struktuře zahraničního obchodu ČR v 90. letech
Rožánková, Lucia ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Diplomová práce hodnotí vliv procesu transformace na vývoj teritoriální struktury zahraničního obchodu České republiky v 90. letech. První část práce je věnována samotnému procesu transformace, jeho klíčovým prvkům. V druhé části práce je analyzován vývoj teritoriální struktury zahraničního obchodu v jednotlivých letech pod vlivem transformačních procesů. Základním rysem pro období 90. let je přechod od východních trhů (zejména zemí bývalého SSSR) k vyspělým tržním ekonomikám s dominancí zemí EU. V další části práce porovnává situaci v ČR s jinými tranzitivními ekonomikami, a to s Polskem, Maďarskem, Slovinskem a zejména Slovenskem. Poslední kapitola je věnována příkladu konkrétní společnosti, Iveco Czech Republic, a.s.
|
|
Mezinárodní marketing sítě Bosch Car Service v České republice
Němcová, Eva ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přechodu servisní sítě Bosch Car Service v České republice na franchisingový řetězec, analyzuje jednotlivé prvky franchisového balíku. Cílem práce je identifikovat hlavní problémové oblasti tohoto procesu a navrhnout možnosti jejich řešení. Významným nástrojem pro kladné přijetí této změny partnery je účinná komunikační strategie firmy Bosch, jejíž jednotlivé prvky práce rozebírá.
|
| |
|
Elektronický oběh účetních dokladů
Král, Petr ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Práce popisuje historický vývoj v oblasti správy dokumentů v prostředí podniku. V kontextu tohoto vývoje jsou představeny dnešní komplexní systémy pro elektronickou správu dokumentů a podnikového obsahu. Zvláštní pozornost je věnována vztahu těchto systémů k legislativě, zaměstnancům a finančně-ekonomickým otázkám spojeným s jejich provozem a pořízením.
|
| |
| |
| |
|
Analýza procesu vstupu firmy Chupa Chups S.A. na mezinárodní trhy
Žáčková, Veronika ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem vstupu španělské firmy Chupa Chups S.A. na mezinárodní trhy s jejími klíčovými produkty - klasickým lízátkem Chupa Chups a bonbóny Smint. V práci je nejprve společnost představena a zasazena do konkurenčního prostředí, poté se práce věnuje formám a chronologii vstupů do jednotlivých zemí a nakonec práce analyzuje mezinárodní marketingovou strategii společnosti Chupa Chups. V práci jsou analyzovány také problémy, se kterými se společnost v procesu vstupu na mez. trhy potýkala.
|
|
Marketingová strategie Renaultu: výzvy střednědobého plánu
Michaud, David ; Kostková, Hana (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Diplomová práce ?Marketingová strategie Renaultu: výzvy střednědobého plánu? si klade za cíl analyzovat marketingovou strategii společnosti Renault. Práce nejdříve popisuje společnost Renault jako takovou. Zaměřuje se na historii společnosti, firemní strategii a aktuální střednědobé cíle. Následující část popisuje přístup firmy Renault k výzkumu trhu. Zde je popsán jak kontinuální, tak jednorázový výzkum. Poté práce detailně rozebírá segmentaci, targeting a positioning. Všechny tři strategické marketingové přístupy jsou analyzovány teoreticky i prakticky, tedy z pohledu firmy Renault.
|
|
Úloha ČESMADU BOHEMIA při zajišťování mezinárodní přepravy zboží
Chládková, Pavla ; Jelínková, Eva (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Cílem práce je zjistit úlohu ČESMADU BOHEMIA při zajišťování mezinárodní přepravy zboží, dále popsat spolupráci ČESMADU BOHEMIA s českou státní správou i se zahraničními organizacemi. V práci jsou analyzovány jednotlivé mezinárodní projekty, na kterých se ČESMAD BOHEMIA aktivně podílí. Dále jsou zde analyzovány odděleně výkonové charakteristiky členů Sdružení a dopravců v ČR celkově. Práce ukazuje, že ČESMAD BOHEMIA hájí zájmy českých dopravců.
|