Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole
Šťastná, Renáta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bc. Renáta Šťastná Abstrakt v českém jazyce Diplomová práce "Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole" pojednává o možnostech využití technik koláže v rámci běžného vyučování na základní škole. Cílem práce je seznámit žáky prvního stupně s technikami koláže a na základě metaforického myšlení probudit v nich výtvarnou gramotnost. V jednotlivých kapitolách, na základě ukázek děl známých autorů, v nich probudit kreativitu a schopnost tvořit. Umožnit jim zažít úspěch z vlastní tvorby. Naučit je objektivní reflexe a sebereflexe. Uvědomit si souvislosti, které motivovaly autory k jednotlivým obrazům. V praktické části je uveden soubor úkolů sestavených na základě poznatků a popis jejich realizace v praxi.
Obrazový svět Leona Benetta a Julese Verna - nadčasové inspirace v umění i ve škole
Machalická, Magdalena ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Následující práce si bere za výchozí bod ilustrace Léona Bene a v knihách Julese Verna. Zkoumá způsoby, jakými se propsaly do výtvarného umění a vytyčuje směry, kterými se lze následně vydat jednak v pedagogické činnos , jednak ve vlastní tvorbě. Stojí tak na třech pilířích - na teore ckém zkoumání, na didak cké transformaci a na autorské tvorbě. V teore cké čás se věnuje studiu charakteris k světa, který Verne a Bene společně vytvořili. Zkoumá techniku tvorby dotčených ilustrací - xylografii. V rámci objevených principů se zabývá také stužkovým rydlem, které bylo v průběhu výzkumu určeno za nástroj, jehož stopa je pro charakteris cký vzhled xylory n klíčová. Můžeme ho tedy vnímat i jako pojítko mezi Léonem Bene em a těmi, kteří z jeho xylografií ve své tvorbě vycházeli nebo je jinak zpracovávali. V didak cké čás se práce zabývá náměty vyvstalými v průběhu teore ckého zkoumání a různými možnostmi jejich didak cké transformace. Detailně se zabývá tématem knihy Dva roky prázdnin a souvisejícím námětem ostrova, ze kterého vychází i v čás autorské. V ní nejprve daný námět zpracovává ve fotografických studiích a následně předkládá v grafickém cyklu autorských sků. KLÍČOVÁ SLOVA Bene , Verne, xylografie, stužkové rýtko, koláž, surrealismus, současné umění, současná škola 3
Mystifikace ve VV / Skutečnost a fikce
Daňhelková, Anna ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Mystifikace ve výtvarné výchově/Skutečnost a fikce Anna Daňhelková Katedra výtvarné výchovy Pedf UK Vedoucí diplomové práce: doc. ak. mal. Ivan Špirk Studijní program: Učitelství pro základní školy, I. ST 2019 ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na mystifikaci v umění literárním i výtvarném, a na využití tohoto tématu ve výtvarné výchově na základní škole. Zároveň se práce zabývá konceptem v umění a také mezioborovými vztahy. Cílem diplomové práce je vytvoření výtvarného díla složeného z fiktivních artefaktů, které tvoří záznam zahraniční cesty. Dále je výtvarná práce provázána s lekcemi výtvarné výchovy. Pro dosažení tohoto cíle je nutné nejprve představit teorii, která tematiku mystifikace a deníku zkoumá. Dále je nezbytné vytvořit artefakty a ověřit v praxi výtvarné lekce. Přínosem diplomové práce je zhotovení umělecké práce, kterou je možné použít v rámci motivační části jednotlivých výtvarných lekcí a propojovat tak oblasti vzdělávání. Diplomová práce je rozdělena na tři části. Nejprve je uvedena teoretická část, která objasňuje pojem mystifikace a přibližuje autory spjaté s tímto tématem. Věnuje se také problematice konceptuálního umění a jeho vlivům na další vývoj umění. Dále vysvětluje téma mezioborových vztahů. Následně je uvedena inspirace pro...
Vnitřnosti města: pod zemí/ Školní interpretace
Vídršperková, Michaela ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Vnitřnosti města: pod zemí. Školní interpretace ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o podzemí, metaforicky řečeno o vnitřnostech města. Zaměřuji se na vybrané typy městského podzemí, které popisuji. Jedná se o sklepení (běžná i historická sklepení veřejných budov), kanalizační systém, metro, katakomby, štoly a vojenské podzemní objekty. Na podzemí pohlížím fenomenologicky, historicky, archeologicky nebo skrze literární a výtvarné odkazy. Cílem práce je zmapovat území podzemních prostor města a pokusit se nalézt jejich aspekty, ty následně didakticky transformovat. Toho se snažím dosáhnout studiem literatury i praktickým zmapováním terénu - navštěvováním podzemních prostorů různých typů. Vybranými prostory se stalo sklepení fary v Bezdězu, Kostnice v Kutné Hoře, Kaple Božího těla v Kutné hoře, Čistička odpadních vod v Bubenči a stavba metra linky D na Pankráci. V didaktické části transformuji základní poznatky o podzemí do vyučovacích jednotek, které realizuji ve školním i mimoškolním prostředí. Cílem didaktického projektu bylo seznámit žáky s podzemím města v jeho základních podobách (sklepy, kanalizace, metro) a tím vést žáky k vnímání důležitých souvislostí fungování města včetně jeho skrytých a okrajových aspektů. Důležitou součástí práce je vlastní výtvarná tvorba, která je inspirována navštívenými...
Rytmus v kresbě
Martínková, Pavlína ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Rytmus v kresbě. V práci se zabývám kresbou jako prostředkem výtvarného vyjádření určité emoce, gesta, názoru a také rytmem a jeho propojením s kresbou. Konkrétně se věnuji oblastem akčního umění a performativní tvorby. Práce je rozdělena na tři části. V teoretické části se nejprve zabývám pojmem kresba, uvádím historii kresby, různé kresebné techniky a modifikace, také se zabývám rytmem a jeho vlivy na člověka. Představuji umělce druhé poloviny 20. století, pro které je rytmus důležitým prvkem tvorby a také představuji umělce, kteří mě svou tvorbou inspirovali k vlastní práci. V praktické části ukazuji zrod, postupy a výsledky mé vlastní práce, spojené s rytmem a kresbou, doplněné o fotodokumentaci, videodokumentaci, zpětnou reflexi a sebereflexi. V poslední části představuji svou výtvarnou řadu zadání pro pedagogické využití akční kresby ve spojitosti s rytmem v rámci školních hodin, která je částečně inspirována mojí výtvarnou prací, jež je popsána v praktické části a částečně vychází z motivu každodennosti. Také představuji svůj artefileticky pojatý úkol, jehož postupy a výsledky lze nalézt v této práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.