Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Univerzální oděv a jeho využití v muzejní edukaci
Švejdová, Kateřina ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci navazující na práci bakalářskou se zaměřuji na univerzální formy oděvu. V teoretické části zkoumám společné znaky oděvů v proměnlivých kulturně- historických kontextech. Zaměřuji se na všeobecné aspekty odívání. Hledám souvislosti mezi funkcemi a formami oděvu. Sleduji vlivy historických stylů v tvorbě současných oděvních návrhářů, hledám univerzální rysy oděvu v dnešní módě. Pozoruji zájem dětí, učitelů i publikací o textilní tvorbu. Ve výtvarné části se zabývám sérií návrhů na univerzální variabilní oděv. Z jednoho střihu vzniká aranžováním pomocí patentů více modelů. Varianty výsledných modelů dokumentuji a kriticky reflektuji. V didaktické části navrhuji edukační program k vybrané oděvní expozici. Součástí programu jsou pracovní listy a možnost využití univerzálního oděvu jako didaktické pomůcky. Program ověřuji v praxi, dokumentuji a vyhodnocuji.
Lidový text a grafika
Lukš, Jiří ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Práce "Lidový text a grafika" se zabývá písní jako námětem pro grafickou a knižní tvorbu. V rámci praktické části DP se autor věnuje výtvarnému řešení originálního zpěvníku, který představuje původní texty jeho někdejšího hudebního souboru. Při této práci zkoumá střet současných módních a hudebních trendů s folklórními tradicemi ve svém kraji a klade si otázku o povaze současné lidové písně. Jednou z odpovědí je jeho autorská kniha. Na základě těchto snah navrhuje také dvě didaktické výtvarné řady. Pro děti 1. stupně ZŠ je to projekt "Špalíček lidových písní" a pro děti 2. stupně ZŠ a SŠ nabízí didaktickou řadu, která se věnuje tematizaci písně v různorodých výtvarných technikách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aktuální náměty kreseb předškoláků, realizovaných na výzvu "Nakresli mi něco!"
Biskupová, Anna ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje shrnuté základní teoretické informace o činitelích - faktorech, ovlivňujících průběh dětského výtvarného projevu a podává čtenáři stručný přehled základních poznatků o dětském výtvarném projevu. Ve výzkumu v praktické části je cílem zjistit a popsat vliv změny a způsobu zadání úkolu na dětský projev - jak se bude měnit dětský výtvarný projev a jednotlivé pozorované jevy, při změně zadánÍ. Výsledky obou typů zadání mají podat infonnaci o tom, jak velký význam mají profesní kompetence učitelky MŠ v oblasti výtvarné výchovy. Klíčová slova Předškolní dítě, výtvarný projev, spontaneita, vedená aktivita, záměrné rozvíjení, faktory rozvoje, kompetence učitelky
Autorská obrazová kniha pro děti
Bímová, Šárka ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Bímová, Š.: Autorská obrazová kniha pro děti. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 91 s. Jak byla vnímána kniha v historii a v dnešní době? Výběrem několika autorů se snažím přiblížit minulé i současné tendence v dětské knize a autorské knize pro děti. Didaktická část je zaměřena především na postavení knihy v rámci výtvarné výchovy, a to nejen v motivační části hodin, ale zároveň v oblasti námětu. Oba principy jsou využity v didaktickém projektu, který byl postaven na teoretickém obsahu práce. Vše uzavírá praktická část, která byla aplikována jako výsledek předchozích dvou částí. KLÍČOVÁ SLOVA autorská kniha, dětská kniha, knižní ilustrace, fantazie, materiál, představivost
Svět fantasy - Hrdinové světa fantasy
Jiranová, Lenka ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Práce se zabývá problematikou fantasy ve výtvarné tvorbě a to zejména zobrazením hrdiny v tzv. hrdinské fantasy. Žánr fantasy je vnímán v kontextu jeho ideologických zdrojů a zároveň je reflektováno jeho působení na současnou kulturu a jeho rozmanitost. Největší důraz je kladen na obecnou podobu subžánru hrdinské fantasy ve výtvarné tvorbě a na analýzu vybraných typů postav - válečníků. Dále práce předkládá možnou aplikaci tématu ve výtvarné výchově.
Principy animace
Černá, Lucie ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Komrska, Tomáš (oponent)
Animovaná tvorba představuje specifický druh výtvarného umění, jež se až do nedávné doby pohyboval zejména na poli filmového průmyslu. Pokud jsme ještě před dvaceti lety vyslovily pojem animovaný, většina z nás si představila pohybující se kreslené obrázky filmové grotesky. Možnosti animace a animované tvorby jsou ale mnohem významnější a rozsáhlejší a mají daleko hlubší význam, než by se na první pohled mohlo zdát. Základním pilířem animované tvorby není pouze grotesknost formy zobrazení, ale především nadsázka, díky které může ukázat skutečnosti ve skrytých nebo zcela nových souvislostech. Zdánlivě naivní kreslená groteska se velice snadno může proměnit v účinný nástroj manipulace. Důmyslně a efektivně toho využila například fašistická propaganda, která se s pomocí krátkých animovaných filmů snažila vzbuzovat německý lid k antisemitským názorům.
Hračka jako forma vizuality
Vojteková, Markéta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
1 ABSTRAKT Hračka je způsobem enkulturace. Práce se zabývá hračkou v souvislosti současné vizuální kultury, jako produktu kulturního průmyslu. Řeší otázku, jak konkrétní hračky mohou ovlivňovat vnímání dětí. Studuje typy a základní principy dětských her ve vztahu k hračkám. V případové studii zkoumá proces dětské hry dvou dětí v domácím prostředí v souvislosti s konkrétními hračkami. Dokumentuje a charakterizuje hračky, které mají děti k dispozici a způsob, jak si s nimi hrají. Pozoruje, zaznamenává, analyzuje a reflektuje dětskou hru a sleduje konstanty a proměny představ, konceptů a zkušeností, vstupující do procesu hraní. V návaznosti na výzkumnou sondu navrhuje soubor výtvarných činností. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě, formování, hra, hračka, pozorování, reklama, vizualita, vizuální kultura
Autorská kniha
Krejčová, Alena ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Krejčová, A.: Autorská kniha. /Diplomová práce/ Praha 2007 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 55 stran, (přílohy: veškeré textové i obrazové přílohy jsou na CD) Práce se zabývá knihou a autorskou knihou se zaměřením na dětského čtenáře. Didaktický projekt je velice volný, pracuje se záznamem vznikajícím v přírodě, krajině. Cílem práce bylo vytvořit vlastní autorskou knihu, vymyslet didaktický projekt, ten následně vyzkoušet v praxi, a napsat teoretický text. K l í č o v á s l o v a : kniha, autorská kniha, písmo, materiál, ilustrace, vazba, dětská kniha, autorská kniha pro děti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.