Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Německá zahraniční rozvojová spolupráce v Latinské Americe
Zavadilová, Barbora ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Eberle, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se věnuje rozvojové politice Německa v zemích Latinské Ameriky se zaměřením na období mezi lety 1990 a 2011. Tento region nepatří do oblasti strategických zájmů SRN, vzhledem k roli Německa coby tzv. globálního donora je však do značné míry podporován a je zde realizována řada rozvojových projektů. Po představení stěžejních politických souvislostí, vztahů s regionem a rozboru oboustranných zájmů na spolupráci je na studium rozvojové politiky využit analytický koncept civilní mocnosti. Pomocí tohoto ideálně-typického konceptu je zkoumáno, do jaké míry odpovídá charakter spolupráce v regionu základním rysům obecné německé zahraničně-politické role normativně orientované civilní mocnosti. Cílem práce je ukázat rozvojovou spolupráci s regionem v její komplexitě a zmapovat, jakou roli němečtí aktéři v této tematice své zemi dávají a jaké významy přisuzují zkoumané realitě. V rámci klíčové analýzy jsou zhodnoceny výroky představitelů exekutivy, vládní dokument, statistická data a názory odborné veřejnosti. Za tomto základě je vyhodnoceno, že v určitých aspektech se SRN přibližuje chování civilní velmoci, v jiných oblastech však převládají čistě pragmatické vládní zájmy.
Frakce Rudé armády - levicový terorismus v Německu
Kříž, Miroslav ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Pešek, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá tématem Frakce Rudé armády. Zvláštní důraz je kladen na tématický okruh spolupráce této západoněmecké teroristické organizace a Státní bezpečnosti Německé demokratické republiky. Práce sleduje genezi levicového terorismu ve Spolkové republice Německo v kontextu spolupráce s Ministerstvem pro bezpečnost NDR. První část práce analyzuje počátek vzniku skupiny, přes její působení až po ukončení činnosti. Následující část je věnována stručnému přehledu bilaterálních vztahů obou německých států ve sledovaném časovém období od poloviny šedesátých až po druhou polovinu osmdesátých let minulého století, který tvoří podklad pro následující kapitolu. Stěžejní část práce představuje třetí kapitola, která podává analýzu kooperace teroristické skupiny RAF a Stasi - od navázaní počátečních kontaktů členů tzv.první generace RAF; zmíní roli teroristické skupiny Bewegung 2.Juni při rozvoji vlastní spolupráce tzv.druhé generace RAF a Stasi; a dále se věnuje analýze poznatků odchodu užší skupiny teroristů RAF do NDR (tzv.aussteigerů) - od jejich integrace, plnění zvláštních úkolů v rámci koncepcí spolupráce RAF-Stasi až po jejich zatčení v roce 1990. V závěru práce zhodnotím analyzované poznatky prostudovaných pramenů.
Visegrádská spolupráce v české zahraniční politice od roku 2003
Kříž, Václav ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Vykoukal, Jiří (oponent)
Práce se věnuje roli visegrádské spolupráce v české zahraniční politice od roku 2003. Cílem je objasnit, jakou roli hrála visegrádská spolupráce, respektive jednotlivá předsednictví České republiky (2003-2004, 2006-2007, 2011-2012) v českých zahraničněpolitických zájmech. Práce se snaží na základě diachronní komparace zodpovědět otázku, zda lze hovořit v případě visegrádské spolupráce o politickém nezájmu. V případě visegrádské spolupráce toto znamená definování priorit agendy pouze za účasti byrokratického aparátu státní správy. Práce se zaměřuje na roli vlády České republiky v tomto procesu jakožto nejdůležitějšího aktéra české zahraniční politiky. Pro tyto účely práce jsou analyzovány jednotlivé koncepčních dokumenty, programy předsednictví a následně pro ověření výsledků předsednictví i odborná literatura, která kriticky hodnotí výkon jednotlivých předsednictví. Analýza následně potvrzuje, že se v případě visegrádské spolupráce jedná o politický nezájem. Zároveň ale visegrádská spolupráce zaznamenává úspěchy, jelikož je dobře spravována odborným byrokratickým aparátem. Práce v tomto rozsahu může sloužit jako základ pro další hlubší analýzu, která obsáhne například i parlamentní prostředí.
Česko-německá vojensko-bezpečnostní spolupráce vs. rodící se strategická kultura ČR
Stojanovová, Kamila ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Dvořák, Pavel (oponent)
Cílem této práce je zmapovat dosavadní vojensko-bezpečnostní spolupráci ČR a SRN v kontextu strategických kultur obou zemí. Důraz je přitom kladen jednak na specifika německé strategické kultury, z hlediska možných limitů pro vzájemnou spolupráci na poli vojenské bezpečnosti je zde ale více zdůrazněn proces utváření strategické kultury ČR. Teoretický základ práce tvoří pojetí konceptu vojensko- politické kultury Thomase U. Bergera a strategické kultury Kerry Longhurst. Klíčovými kritérii pro posouzení kompatibility strategických kultur obou zemí tedy jsou historické zkušenosti s použitím síly, pohled na armádu a použití síly napříč politickými elitami, ve veřejném mínění a ve strategických dokumentech a proces schvalování nasazení vojenských sil v zahraničí. V souvislosti s tím si práce klade za cíl odůvodnit, proč v období před vstupem ČR do NATO, o nějž se značně zasadila právě SRN, neprobíhala spolupráce na praktické i politické úrovni ve stejné intenzitě. Zároveň se snaží najít důvod, proč se po vstupu ČR do NATO v roce 1999 jediným výraznějším momentem vojenské spolupráce se SRN stalo zapojení AČR do PRT v afghánském Fajzabádu pod německým velením. Práce však neopomíjí ani aktuální vývoj, jenž do česko-německé vojensko-bezpečnostní spolupráce může vnést nové impulzy.
PDS a politické důsledky spouodpovědnosti za vládu v Berlíně v období 2001-2006
Kafka, Václav ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Nigrin, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "PDS a politické důsledky spoluodpovědnosti za vládu v Berlíně v období 2001-2006" se zabývá působením německé politické strany PDS (dnes Die Linke) ve vládě městského spolkového státu Berlín. Téma je zajímavé především z toho důvodu, že se jedná o stranu s komplikovaným charakterem, kterou některé jiné strany politického spektra vnímají jako krajně populistickou až extremistickou. Dalším podstatným faktem je, že se jedná o nástupnickou stranu bývalé východoněmecké komunistické SED. Její první vstup do vládní koalice v roce 1998 ve spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko a o 3 roky později v Berlíně proto vyvolaly v Německu relativně silnou diskusi. V berlínském případě, který se stal hlavním objektem mého zájmu, to platí ještě ve větší míře, neboť se jedná o hlavní město Spolkové republiky s navíc velmi specifickou historií. Dalším specifikem Berlína je jeho tradičně komplikovaná finanční situace. Tento fakt jistě též přispělo k tomu, že nástup výrazně levicové vlády vyvolal u velké části veřejnosti obavy. Nicméně právě berlínská organizace pravicové strany CDU pomohla PDS v předčasných volbách roku 2001 k jejímu zatím nejlepšímu volebnímu výsledku kvůli zapojení některých svých členů ve velkém finančním skandálu. Koalice PDS s SPD nakonec vládla po celé volební období a i přesto, že v...
Islamophobia in Slovakia: fear of the unknown
Oravcová, Bianca ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent) ; White, Anne (oponent)
Minimální množství muslimů, kteří se na Slovensku v současné době nacházejí, prožívá nenávist vůči nim a Islamofobie roste. Výzkum ukázal, že islamofobie je vyvolávána předsudkamaa strachem ze neznámého. Cílem této studie je prozkoumat faktory, které přispívají k negativnímu vnímání uprchlíků na Slovensku a co přispívá k nárůstu islamofobie. Staví se to narozšíření práce dalších vědců, kteří se touto problematikou dříve zabývali, testováním teorie a kombinováním mnoha faktorů dohromady. Tato studie se proto ptá: Vedou ekonomické faktory a vliv zpravodajství a politických stran k negativnímu vnímání muslimů, a proto podporují islamofobii na Slovensku? Na základě této otázky byl proveden primární a sekundární kvalitativní výzkum s cílem otestovat, do jaké míry média, politika a ekonomická situace ovlivňují vnímání uprchlíků. Analýza odpovědí ukázala, že největším faktorem přispívajícím k islamofobii byly předsudky vedené a šířené zpravodajskými oultety a politiky, přičemž ekonomická ekonomika hraje velkou roli vvnímáni lidí o bezpečnosti jejich blaha. Je třeba provést další výzkum s cílem zjistit kulturní a historické důvody předsudků a islamofobie v tomto regionu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Německá zahraniční kulturní politika v České Republice po roce 1989: Podpora německého jazyka
Boťová, Kateřina ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Baštová, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá německou zahraniční kulturní politikou vůči ČR po roce 1989 na příkladu podpory německého jazyka. V práci je popsán jak celkový koncepční vývoj německé zahraniční kulturní politiky, tak podpora němčiny v ČR od roku 1989 do roku 2014 na základě činnosti tří německých institucí: Centrály pro zahraniční školství (ZfA), Goethe-Institutu a Německé akademické výměnné služby (DAAD). Zkoumané období je rozděleno na dvě části - do roku 1999 a od roku 2000, protože práce vychází z předpokladu, že přibližně od roku 2000 dochází v německé politice podpory jazyka ke kvalitatitvním a kvantitativním proměnám. Vedle toho hledá práce dopady proměn koncepcí německé politiky na reálná opatření v ČR. Po 90. letech, kdy byla němčina v ČR a celé střední a východní Evropě masivně podporována, dochází od roku 2000 spíše k útlumu. Dáno je to klesajícím zájmem o tento region i poklesem významu, který byl podpoře němčiny přičítán. Zároveň ovšem dochází i k rapidnímu poklesu lidí, kteří se v ČR učí německy. V posledních letech se tak němečtí aktéři snaží proti tomuto trendu působit a znovu více podporovat a především propagovat německý jazyk. V závěru se práce pokusí interpretovat jedntotlivá odbobí a některá opatření na podporu němčiny pomocí teoretického konceptu soft power nebo konceptu transakcionismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.