Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Animované filmy Walta Disneyho jako nástroj propagandy druhé světové války
Křemenová, Aneta ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce zkoumá filmovou tvorbu studia Walta Disneyho během druhé světové války, kdy z důvodu finanční krize a budoucí nejistoty studio spolupracovalo s americkou vládou na výrobě propagandistických snímků na podporu válečného úsilí. Využití animace v tomto období hrálo zásadní roli při propagaci národní hrdosti, solidarity se spojenci či povzbuzení veřejnosti ke konkrétním akcím. Teoretická část práce se zaměřuje na koncept propagandy a roli amerického animovaného filmu jako významného nástroje propagandy během války. Kromě toho nabízí pohled na život a kariéru Walta Disneyho a jednotlivé fáze jeho filmové tvorby. Praktická část se na základě podrobné kvalitativní analýzy tří Disneyho filmů zabývá tím, jakým způsobem studio ve svých filmech šířilo propagandistická poselství, a to prostřednictvím výzkumu předávaných sdělení, zobrazení spojenců a nepřátel a použitých technik. Skrze studium Disneyho válečné produkce se tato práce snaží přispět k diskusi o funkci filmové propagandy a využití animace v tomto kritickém období amerických dějin.
Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989
Vančura, Sebastian ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989 se zaměřuje na prvky komunistické propagandy v celostátní kampani proti československému undergroundu 70. let. V práci jsou za pomoci kvalitativní diskurzivní a obsahové analýzy zkoumány filmové a televizní obsahy, které propaganda o undergroundovém hnutí natočila v 70. letech minulého století. V teoretické části jsem vycházel z literatury a dobových novinových článků pro doplnění historického kontextu. Dále zde prezentuji události, které měly dopad na vývoj hudebních žánrů v socialistickém Československu a na vytvoření undergroundu, jakožto i způsobu života. Významné kapely hudebního undergroundu představuje krátkou historii kapel The Plastic People of the Universe a DG 307 a přibližuje okolnosti utajené akce Státní bezpečnosti Kapela. Poslední kapitoly teoretické části jsou věnovány propagandě a jejímu využití ve filmu. V praktické části práce analyzuji film Atentát na kulturu a díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z analýzy a porovnány propagandistické prvky obou analyzovaných snímků. Práce si dává za cíl ukázat čtenářovi hlavní prvky komunistické propagandy namířené proti undergroundovému hnutí 70. let.
Dramox, nová VoD služba
Benčová, Anežka ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Vodičková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se věnuje trendu video on demand služeb včetně představení několika jejich příkladů. Teoretická část práce se soustředí na Dramox, platformu tohoto typu orientovanou na streamování divadelních představení. Práce popisuje vznik Dramoxu, jeho funkce a také obsahuje kapitolu pojednávající o autorských právech ve spojitosti s divadelním uměním. Praktická část bakalářské práce se zabývá hloubkovými rozhovory se zástupci divadel zapojených do projektu, jejich komplexním pohledem na platformu a dosud získanými zkušenostmi. Práce se nezabývá komerčním způsobem využití tohoto média a podnikatelským záměrem, z důvodu nezájmu divadel a společnosti Dramox sdílet interní data.
Mediální prezentace dvojice Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka v letech 1947-1970
Horký, Petr ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Mikuláš, Peter (oponent) ; Hádková, Jana (oponent)
Mediální prezentace dvojice Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka v letech 1947-1969 abstrakt Autor: Mgr.MgA. Petr Horký Katedra: Katedra mediálních studií Školitel: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. Miroslav Zikmund (1919-2021) a Jiří Hanzelka (1920-2003) byli čeští cestovatelé, kteří v letech 1947-1967 společně uskutečnili dvě velké cesty s původním plánem objet celou zeměkouli. Jejich motivací nebylo jen poznávání cizích zemí, ale hájit obchodní zájmy tehdejšího Československa, nabízet československé zboží a navazovat pro Československo nové obchodní kontakty. Již v průběhu první cesty došlo však v Československu ke komunistickému puči a většina jimi dohodnutých smluv byla zrušena. Protože však ze svých cest posílali poutavé reportáže, a po návratu se jejich knihám a filmům dostalo fenomenálního úspěchu, brzy se tato dvojice, známá pod zkratkou H+Z (nebo Z+H) stala vedle Emila Zátopka jedněmi z nejznámějších veřejných osobností. V době pražského jara, tedy do roku 1968 vystupovali veřejně a otevřeně, dokonce Jiří Hanzelka byl navrhován na prezidenta republiky. Po roce 1970 udělal okupací vojsky Varšavské smlouvy všechno pro to, aby oba cestovatele umlčel. Miroslav Zikmund se věnoval uspořávání archivu a Jiří Hanzelka se živil jako zahradník, a po podpisu Charty 77 nemohl sehnat zaměstnání. Po roce 1989 už mu...
Přestavba na obrazovkách ČST. Proměna zobrazování politických událostí 1986 -1989 v hlavní zpravodajské relaci Televizní noviny
Růžička, Daniel ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Dudková, Jana (oponent) ; Hádková, Jana (oponent)
1 z 21 UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Studijní program: Mediální a komunikační studia Teze dizertační práce Přestavba na obrazovkách ČST. Proměna zobrazování politických událostí 1986-1989 v hlavní zpravodajské relaci Televizní noviny Autor dizertační práce: MgA. Daniel Růžička Vedoucí práce: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. 2 z 21 1 Téma a cíl práce 1.1 Dizertační práce se zaměřuje na historii československé přestavby v letech 1986-1989 a na roli Československé televize coby hromadného sdělovacího prostředku v tomto období. Práce představuje 23 vybraných politických událostí, které se odehrávaly v Československu a Sovětském svazu a byly pro proces změny stěžejní, a analyzuje, jakým způsobem o těchto událostech státní televize informovala. Na základě této analýzy pak zpětně ukazuje, jakou fakticky ČST roli ideologického nástroje KSČ plnila. 1.2 Když ve druhé polovině 80. let minulého století začala Komunistická strana Československa do své politiky zavádět program přestavby hospodářského mechanismu, nešlo o výsledek marxisticko-leninských analýz nebo vlastních dlouholetých zkušeností a z nich plynoucího rozhodnutí. Podnět přišel ze Sovětského svazu, kde Komunistická strana Sovětského svazu v čele s generálním tajemníkem Michailem Gorbačovem...
Mediální konstrukce společensky závažného fenoménu zneužívání dětí a souvisejících témat v kontextu dokumentu V síti
Košelková, Zuzana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje mediální konstrukci společensky závažného fenoménu zneužívání dětí na internetu v kontextu dokumentu V síti. Cílem práce je tedy zjistit, jak média tuto problematiku reflektují, a které její aspekty jsou akcentovány. V teoretické části práce jsou shrnuty závažné společenské problémy související s fenoménem zneužívání dětí na internetu. Dále je téma zasazeno do kontextu nových médií a jsou zde definovány pojmy jako je mediální diskurz nebo agenda setting. Kromě popisu platné legislativy týkající se dané problematiky obsahuje teoretická část práce také shrnutí dosavadních studií a již realizovaných výzkumných šetření souvisejících s fenoménem zneužívání dětí. Stručně je představen také dokument V síti. V praktické a analytické části práce byl věnován prostor samotné realizaci výzkumného šetření a následnému vyhodnocení a interpretaci zjištěných dat. Výzkum probíhal kvalitativní metodou, a to konkrétně prostřednictvím obsahové analýzy a polostrukturovaných rozhovorů. Při analýze článků byly využity postupy zakotvené teorie (Strauss & Corbinová, 1999). Pomocí paradigmatického modelu byly v článcích identifikovány tyto ústřední kategorie, které v médiích dominovaly: média upozorňující na mystifikaci a tabuizaci v souvislosti s touto problematikou, stereotypizace predátorů...
Metody narace v českých podcastech
Melmuková, Anna ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou metody narace v českých podcastech. Zabývá se analýzou podcastových formátů ve formě drama podcastu a podcastového dokumentu v kontextu české podcastové scény. Cílem práce je oba tyto žánry definovat, charakterizovat jejich znaky a zhodnotit, jakými způsoby vyprávějí příběhy. K rozboru bylo vybráno celkem dvanáct podcastů, na nichž se budou metody narace zkoumat. Jedná se o podcasty Zkouškový, Stopař, Neklid, Rozchod, Rituál, Hrana, Hranice násilí, Zhasni!, Svatebky, Základka, Pohřešovaná a Anatomie strachu, jenž budou rozebrány na základě audionaratologické analýzy, která je založená na zkoumání verbálních i neverbálních znaků v kontextu zvukového média. Z výsledků analýzy hraných podcastů vyplývá, že v jejich případě velmi záleží na zvukovém designu. Především v podobě hudebního podkresu a zvukových efektů odkrývajících další roviny vyprávění. Ve všech případech je jejich záměrem poskytnout autentický zážitek a vybudovat atraktivní prostředí pro posluchače. Naopak analýza podcastových dokumentů ukazuje, že existují dvě skupiny dokumentů s odlišným přístupem. První skupinu tvoří dokumenty postavené pouze na výpovědích bez velkého využití zvukového designu, kdy jde hlavně o předání informací a zaznamenání reality. Druhou skupinou jsou pak dokumenty opírající se o...
Dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele
Měska, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopady pandemie COVID-19 na streamovací služby a jejich uživatele. Klade si za cíl objasnit, jak následky koronavirové pandemie a také vládních opatření a lockdownů, které na dlouhé týdny utlumily společenský život a uzamknuly lidi do jejich domovů, ovlivnily používání streamovacích platforem jejich uživateli. Práce se zaměřuje na hlavní charakteristiky a druhy streamovacích služeb, základní pojmy, které se k nim vážou, a zabývá se produkcí nových obsahů a také jejich distribučními modely. V následující části je rozebírán koronavirus a jeho dopady na společenské chování a pak především na dopady na filmový průmysl z hlediska produkce, obsahů, provozování kin a filmových festivalů a samozřejmě samotných streamovacích sítí. V závěrečném segmentu práce pak probíhá analýza a interpretace dat získaných v dotazníkovém šetření. Odpovědi respondentů jsou podkladem pro naleznutí řešení na výzkumné otázky, které zjišťují, které streamovací služby uživatelé používají, kolik jich současně používají, kolik času tráví sledováním streamovaných obsahů, jaké kategorie obsahů sledují, nebo jakými způsoby služby používají například z hlediska zařízení nebo v porovnání s jinými typy médií.
Mediální konflikty v problematice kalamit v českých lesích
Minkovová, Beatriz ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Lesy tvoří nedílnou součást jak přírodního, tak kulturního bohatství České republiky. Podobně jako v jiných zemích, i tyto lesy bývají sužovány různými kalamitami. V médiích se k těmto kalamitám vyjadřují různí aktéři, mezi kterými někdy kvůli protichůdným názorům, postojům, zájmům či zkušenostem vzniká konflikt. Právě mediální konflikty v problematice kalamit v českých lesích jsou tématem této diplomové práce. Po úvodu následuje teoretická část představující hlavní pojmy práce, čímž jsou lesy a škodliví činitelé, kteří způsobují lesní kalamity. Jelikož mají konflikty mezi aktéry často právní charakter, je v teoretické části vylíčena právní úprava týkající se lesů v ČR. Následující částí je část metodologická, ve které jsou vymezené výzkumné otázky, které spočívají ve stanovení hlavních konfliktů, skupin aktérů a specifikaci lesů a lesních kalamit. K zjištění odpovědí na stanovené výzkumné otázky byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Na metodologickou část navazuje část praktická, ve kterém dochází k rozboru dat a vylíčení odpovědí. Výsledky jsou poté shrnuty v závěru práce. Klíčová slova les, kalamita, konflikt, aktéři
Filmy Víta Klusáka - manipulace nebo autorský rukopis?
Šipanová, Marie ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Horký, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá dokumentární tvorbou Víta Klusáka. Klusák se v současné době jedním nejvýraznějších českých dokumentaristů a zároveň je pedagogem na nejprestižnější české filmové škole, FAMU. Několik jeho hlavních postav se vůči filmům ohradilo s tím, že byli do určitého jednání či situace vmanipulování samotným autorem. Na otázku práce se sociálním hercem se ptají také novináři a často na ni narazíme v komentářích v databázi filmů ČSFD či v diskusích přímo na webu iVysílání České televize. Cílem této práce je postihnout to, v čem je Klusákova tvorba specifická a jestli skutečně můžeme tvrdit, že se sociálními herci manipuluje, nebo jestli se jedná o jeho jedinečný autorský rukopis. Tyto dvě možnosti se nevylučují. K popsání specifik Klusákovy tvorby provedu kvalitativní obsahovou analýzu šesti filmů, které režíroval či spolurežíroval (s Filipem Remundou). Zaměřím se na výběr tématu, režisérovu práci se sociálními herci, práci se situací, práci s kamerou, střihovou skladbu a práci se zvukem. Z analýzy vyplyne to, jaké shodné rysy je možné napříč filmy sledovat a jestli některý z nich můžeme nazvat manipulací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.