| |
|
Detekce automobilů v obraze
Špaňhel, Jakub ; Juránek, Roman (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl implementovat metodu detekce a sledování automobilu založenou na modelu pohybu, vhodnou pro zpracování v reálném čase. Je zde uveden rozbor běžně užívaných metod detekce a představen princip této metody, který se skládá z detekce nízkoúrovňových klíčových bodů, časoprostorového profilování snímků i klíčových bodů a~klasifikací získaných stop pomocí HMM. Následně byly s metodou prováděny experimenty sloužící k nalezení oblastí potenciálního zlepšení metody.
|
|
Program pro plánování rozvrhů
Čillo, Vladimír ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problematikou plánovania rozvrhov na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Cieľom práce je navrhnúť a implementovať novú aplikáciu pre podporu manuálnej tvorby rozvrhov, ktorá poskytne zlepšenie v provnaní so súčasným stavom. Vytvorená aplikácia má architektúru klient-server, pričom klient a server spolu komunikujú prostredníctvom rozhrania REST. Aplikácia poskytuje podporu pri práci s vstupnými dátami, ako aj pri analýze vytvorených rozvrhov a disponuje funkciami pre export dát vo formáte HTML.
|
|
Mobilní aplikace pro pořizování detailních statistik ze zápasů v basketbalu
Grenar, Petr ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření mobilní aplikace pro zaznamenávání basketbalových statistik. V rámci aplikace se zaměřuji na zaznamenávání netradičních statitik (například povedené protiútoky, technika střelby), které slouží trenérům jako zpětná vazba k jejich tréninkovému plánu. Aplikace samozřejmě umožňuje zaznamenání i klasických basketbalových statistik jako je střelba a fauly.Veškerá data se ukládají do cloudové databáze založené na technologii Firebase od Google, což umožňuje synchronizaci v reálném čase napříč zařízeními. Vzhled je navržen pomocí Material Design, který doporučuje, jak by měla aplikace vypadat. Ovládání je díky tomu navrženo tak, aby umožnilo uživatelům co nejrychlejší zadávání dat v průběhu utkání.
|
|
Odhad rychlosti vozidla ze záznamu on-board kamery
Janíček, Kryštof ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a vývojem systému pro odhad rychlosti vozidla ze záznamu palubní kamery. Odhad rychlosti je založen na odhadu optického toku mezi dvěma snímky a konvoluční neuronové síti. Na vytvořené datové sadě dokáže navržený systém odhadnout rychlost s průměrnou chybou 20% při rychlostech vyšších než 35 kilometrů za hodinu.
|
|
Domácí automatizace založená na platformě Arduino/WeMos/RPi
Ježek, Jan ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat systém domácí automatizace zaměřený na propojování jednotlivých zařízení v domácnosti pomocí podmínek a akcí. Například jakmile magnetická závora zaznamená otevření dveří, odešle se příkaz o rozsvícení světel v chodbě, pokud však zároveň nedojde k přečtení povolené karty RFID čtečkou, bude zapnut alarm. Problém je vyřešen pomocí serveru běžícího na mikropočítači Raspberry Pi, který s určitou periodou prochází a kontroluje veškeré podmínky, které uživatel definoval pomocí webového rozhraní a na základě jejich splnění vykonává dané akce. Vytvořené řešení poskytuje možnost, jak jednoduše propojit chytrá zařízení v domácnosti a jak je zautomatizovat. Uživatel sám musí naprogramovat jednotlivé moduly, komplexní podmínky i akce a tato práce mu přináší infrastrukturu ke komunikaci a příklady jakým způsobem tyto moduly navrhnout.
|
|
Sledování pohybu míče ve videu
Motlík, Matúš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Bartl, Vojtěch (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá automatickou detekciou a sledovaním futbalovej lopty v zázname športového stretnutia. Na základe predstavených techník zameraných na sledovanie malých objektov vo vysokom rozlíšení sú navrhnuté a implementované efektívne konvolučné neurónové siete, ktoré ďalej využíva upravený sledovací algoritmus SORT pre automatickú detekciu objektov v obraze. Za účelom preskúmania možností spracovania v reálnom čase pri čo najnižšej strate presnosti sledovania sú uskutočnené experimenty so spracovávaním snímok v rôznych rozlíšeniach a s rôznou frekvenciou získavania detekcií. Získané výsledky experimentov sú prezentované a využité pre návrh ďalších rozšírení, ktoré by viedli k zlepšeniu úspešnosti sledovania pri zachovaní dostatočnej rýchlosti spracovania.
|
|
Holistické rozpoznání registrační značky pomocí konvolučních neuronových sítí
Le, Hoang Anh ; Hradiš, Michal (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit holistický rozpoznávač registračních značek, kde byl kladen důraz na dosáhnutí co nejvyšší přesností na snímcích horší kvality. Byla navrhnuta a implementována kombinace konvoluční a rekurentní neuronové sítě, implementované pomocí LSTM a CTC, kde vstupem jsou výřezy získané z celé značky. Dále byly také implementovány konkurenční sítě pro porovnání výsledků. Sítě byly porovnány na celkem 4 datových sadách, a výsledkem bylo, že vlastní návrh dosáhl nejlepších výsledků s celkovou přesností rozpoznávání 97.6%.
|
|
Chytrý reproduktor s Raspberry Pi
Vondráček, Tomáš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou hudebního systému, který umožní uživatelům organizovat a přehrávat hudbu v reálném čase. Hudební systém je založen na architektuře klient-server a skládá se ze serverové, webové a mobilní aplikace. Serverová aplikace vykonává roli přehrávače hudby a zprostředkovatele komunikace mezi klienty. Klient slouží jako uživatelské rozhraní pro server, ale umožňuje organizovat a přehrávat hudbu plně ve vlastní režii. Hudební systém je implementován v jazyce JavaScript (ECMAScript 2018). Serverová aplikace je postavena na Node.js a implementuje Socket.IO server včetně REST API. Webová aplikace je založena na knihovně React a prezentovaná jako SPA. Mobilní aplikace je implementována v React Native se zaměřením na systém Android. Serverová a webová aplikace je nasazena na serverech Heroku a počítači Raspberry Pi. Mobilní aplikace je publikována na Google Play. Hudební systém lze využít pro soukromé přehrávání hudby, nebo jako prostředek organizování hudby mezi více uživateli.
|
|
Adaptace neuronových sítí pro identifikaci osob
Stratil, Jan ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozpoznáváním tváří pomocí konvolučních neuronových sítí a jejich problémy v dnešní době, jako jsou variabilita póz, osvětlení a výrazů. Shrnuje dosavadní přístupy, architektury a nejnovější chybové funkce. Dále se věnuje metodám pro rotaci obličeje pomocí GAN sítí. V rámci práce jsou navrženy a natrénovány 3 neuronové sítí pro rozpoznávání tváří. Nejlepší z nich dosáhla přesnosti 99.38% na datasetu LFW a 88.08% na datasetu CPLFW. Dále je navržena síť pro rotaci obličeje PCGAN, která může být použita pro účely frontalizace obličeje či augmentace dat. Síť je vyhodnocena na datasetu Multi-PIE a pomocí frontalizace zvyšuje úspěšnost identifikace.
|