Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 218 záznamů.  začátekpředchozí199 - 208další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementation of ICT projects according to ITIL version 3
Krištofič, Michael ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá implementací ICT projektů dle třetí verze mezinárodně uznávané knihovny infrastruktury informačních technologií (ITIL v3). Konkrétně se jedná o dva projekty realizované společností Renault - ToIP zabývající se přenosem hlasu prostřednictvím datových sítí a projekt S.P.T. týkající se standardizace pracovních stanic. Cílem práce je popsání průběhu nasazení obou projektů do podnikové praxe a vyhodnocení procesů a výsledků implementací na základě doporučení ITIL v3. Tento cíl bude dosažen pomocí studia dostupných zdrojů, autorových osobních zkušeností z pozice IT support v společnosti Renault a konfrontací praxe s teoretickými znalostmi. Přínosem práce je vyhodnocení správnosti postupu implementace projektů dle doporučení ITIL, odhalení případných nedostatků a navržení možných zlepšení. Práce je členěná na teoretickou a praktickou část. První, teoretická část se dále člení do dvou kapitol - úvodní sekce pojednává o doporučeních ITIL v3, se zaměřením především na implementaci služeb (Service Transition) a aspekty jejich běžného provozu (Service Operations). Druhá kapitola je věnovaná VoIP, teda technologii přenosu digitalizovaného hlasu prostřednictvím datových sítí. Součástí kapitoly jsou fyzikální poznatky přenosu hlasu do digitální formy, komponenty sítě VoIP a nejčastěji používané typy architektur. Druhá, praktická část bude zaměřená na implementaci obou projektů v společnosti Renault. Závěrem bude průběh nasazení konfrontován s ITIL v3 a na základě odhalených nedostatků budou navrhnuté možné zlepšení.
Právní ochrana software a perspektivy dalšího vývoje 
Toufar, Pavel ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Čerych, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi právní ochrany počítačového programu a samotnou právní povahou tohoto nehmotného statku. Diskutována je jak ochrana autorskoprávní, která je celosvětovým standardem ochrany počítačových programů, tak i další možné formy jako ochrana patentová a ochrana prostřednictvím ustanovení o nekalé soutěži. Jednotlivé formy jsou hodnoceny dle jejich vhodnosti pro ochranu počítačového programu i z hlediska možných praktických dopadů na odvětví informačních technologií. Obsahem práce je také kritický pohled na schopnost tradičního modelu distribuce a ochrany počítačového programu čelit rapidnímu technickému vývoji v digitální éře. S ohledem na tuto skutečnost jsou zmiňovány některé modely alternativní (SaaS, Free Software) a analyzována je také jejich praktická použitelnost a vyhlídky dalšího vývoje.
Delivery, implementation and post-implementation support in the multiple projects environment
Gažmerčík, Jakub ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořáková, Dana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá specifikami implementace a poimplementační podpory komplexních informačních systémů nasazených do prostředí s rozsáhlým spektrem činností a procesů, často řízených pomocí vícerých dílčích projektů. Analyzuje rizika vyplývající z tohoto prostředí a rozebírá přístupy určené pro minimalizování těchto specifických rizik. Vymezuje základní pojmy a postupy v oblasti implementace a poimplementační podpory, jejich současnou podobu a trendy, jejichž klíčové aspekty popisuje na definovaném více projektovém prostředí, v závislosti na přístupu k řízení dílčích projektů. V závěru práce se pro vysvětlení jednotlivých postupů a metod používá hypotetický nasimulovaný model sofistikovaného informačního systému v prostředí programu složeného z na sobě závislých projektech.
Řízení vztahu se zákazníkem při outsourcingu IT
Horáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
Outsourcing IT se jeví jako perspektivní model poskytování IT služeb. Přesto ho využívá jen malé množství firem a jejich spokojenost s ním je podle průzkumů nízká. Na druhou stranu řízení vztahu se zákazníky (CRM) je marketingový přístup, který se stále těší oblibě. Nebylo by tedy CRM řešením také pro outsourcing IT? Jakým způsobem jej v tomto oboru aplikovat? Tato diplomová práce je určena poskytovatelům outsourcingu IT a jejím cílem je najít odpovědi na tyto otázky. Prvním krokem je rozbor základních charakteristických znaků outsourcingu IT, který poslouží jako vodítko pro systematické řešení problému. Práce nepředpokládá znalost CRM, a tak druhým bodem je stručný, nicméně celistvý výklad dané problematiky. Syntézou informací z prvních dvou bodů je pak možno dojít k závěru, že nelze obecně tvrdit, že je CRM vhodný pro outsourcing IT a že je potřeba se rozhodnout vždy v konkrétním případě. V návaznosti na to jsou pro tuto volbu nabídnuta kritéria. V dalších bodech je již řešena aplikace CRM. Nejprve je předložen systém nástrojů pro hodnocení zákazníků. S jeho pomocí může poskytovatel mimo jiné určit, jaká míra individualizace vztahu je z obchodního i věcného hlediska vhodná pro konkrétního zákazníka. Na základě toho může začít budovat vztah se zákazníkem. Práce proto následně nabízí množství doporučení a nástrojů pro rozvoj vztahu mezi poskytovatelem a zákazníkem, a to jak ve fázi získávání zákazníka, tak i během následné spolupráce, kdy je potřeba zákazníka udržet. Práce se zabývá celou škálou různých aspektů marketingu při outsourcingu IT, počínaje snižováním nejistoty zákazníka a jeho rozhodováním o nákupu, přes návody na řízení spokojenosti až k vhodnému nastavení smlouvy o úrovni poskytovaných služeb (SLA). Krátce jsou analyzována i specifika marketingu v outsourcingu IT ve státním sektoru .
Uživatelské rozhraní očima kognitivní vědy
Šilar, Pavel ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Uživatelská rozhraní operačních systémů byla často vyvíjena dle technologických a marketingových omezení. Až v současné době se více hledí na uživatele, který operační systém používá. Navrhují se uživatelská rozhraní, která mají odpovídat jeho chování a očekávání. V oblasti výzkumu fenoménu lidské mysli se angažuje kognitivní věda. Její východiska byla použita k určení těch aspektů lidského myšlení, které mají vztah k fungování uživatelského rozhraní. Jedná se zejména o oblast vzhledu uživatelského rozhraní, jeho textových prvků a funkcí. Na základě zjištěných závěrů byl sestaven celkový model, který byl použit k ověření, zda soudobé operační systémy odpovídají poznatkům o lidské mysli. Při porovnávání existujících operačních systémů a vytvořeného modelu bylo zjištěno, že v mnoha oblastech tyto systémy odpovídají poznatkům kognitivní vědy. Některé nedostatky byly nalezeny v oblasti prostorového vzhledu, užití gestalt principů vnímání, podpory výuky uživatele a využití učících principů umělé inteligence. V těchto oblastech je možnost zlepšení návrhu uživatelského rozhraní, které by tak mohlo lépe reflektovat lidskou mysl.
Procesní řízení a modelování v podnicích cestovního ruchu
Martanová, Kateřina ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Práce představuje autorčino pojetí principů procesního řízení podniku a přístupu k popisu podnikových procesů. Přínosem práce je následná aplikace všech principů pro konkrétní podnik cestovního ruchu -- asistenční službu. Cílů práce bylo dosaženo studiem teoretických pramenů a aplikací vlastních zkušeností z praxe.
ServiceDesk a jeho úloha v metodice ITIL
Suchá, Ivana ; Kacerovský, Jiří (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na funkci Service Desku tak, jak je popisována v IT Infrastructure Library (ITIL). Práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. První část přináší obecné informace o rámci ITIL a hlavních procesech IT Service Managementu a zvláště se soustřeďuje na Service Desk, jeho úlohu, přínosy a vztah k dalším procesům ITIL. Druhá část obsahuje případovou studii z IT prostředí České národní banky, která identifikuje přínosy zavedení Service Desku v praxi.
Symbol a jeho role v myšlení člověka a počítače
Bečev, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce si položila za cíl prozkoumat princip symbolizování, se zvláštním ohledem k probádání úlohy symbolů v poznávacích procesech a v procesech myšlení. Dalším cílem pak bylo srovnání usuzovacích mechanismů přirozených (lidských) a umělých, a snaha popsat, jakým způsobem se v nich uplatňují symboly. Obsah práce je založena na poznatcích sémiotiky. Významem samotné práce je pak jednak stručný, systematický a široký úvod do sémiotiky a problematiky znaků a symbolů. Za druhé pak probádání hranice mezi poznáváním, myšlením a symboly. Přínosem v této oblasti je pak formulování základních problémů v těchto oblastech.. Práce je rozdělena do tří kapitol. První, nejobsáhlejší část je věnována exkurzu do jednotlivých koncepcí symbolizování. Druhá kapitola se věnuje otázce poznávání, a úloha symbolů v těchto procesech. . A ve třetí je stručně nastíněna úloha symbolů v umělém myšlení.
SOA Governance jako další vývojový stupeň zavádění SOA architektury.
Pršala, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Kasal, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na správu a řízení Servisně orientované architektury (SOA). Hlavní myšlenkou SOA je dekompozice systému na funkční celky, které obsahují ohraničenou a dobře srozumitelnou funkcionalitu. Tato funkcionalita je v podobě služeb nabízena ostatním celkům přes jasně definované rozhraní. Vznikají zde dobře identifikovatelné vztahy mezi poskytovatelem služby na straně jedné a konzumentem služby na straně druhé. Úlohou SOA governance je řízení těchto vztahů, monitoring kvality služeb a kontrola dodržování stanovených pravidel a politik. Tato pravidla a politiky stanovuje centrální tým zodpovědný za integraci a rozvoj architektury. Východiskem pro úspěšný rozvoj architektury je znalost portfolia služeb a vazeb mezi nimi. Každá služba by měla projít celým životním cyklem, na jehož jednotlivé fáze jsou aplikována příslušná pravidla. Hlavní pozornost je věnována provozní fázi - run-time monitoring a run-time governance. Teorie je doplněna o praktické příklady tvorby reportů a monitoringu provozu služby se zřetelem na kontrolu dodržování SLA. V závěru práce se nachází model struktury SOA governance zohledňující infrastrukturní prvky SOA a informační toky mezi nimi.
Implementace systému pro správu kreditních karet v prostředí mezinárodní bankovní společnosti z uživatelského pohledu
Holienčin, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořák, Pavel (oponent)
Tato práce představuje implementaci systému pro správu kreditních karet v mezinárodní bankovní společnosti. Klade si za cíl srovnat teoretické aspekty offshoringu s reálným projektem. Po seznámení s celým průběhem implementace je každá fáze projektu podrobně analyzována a výsledky analýzy jsou srovnávány s teoretickou situací, ve které by byl projekt outsourcován. Na tomto srovnání jsou vidět rozdíly a specifika outsourcingu i offshoringu, a zároveň umožňuje rozhodnout o výhodách, které offshoring našemu týmu přinesl. Následuje krátké zhodnocení obou přístupů, ve kterém se snažím zohlednit zejména manažerský přístup. Výsledkem srovnání je teze, že offshoring je extrémním případem outsourcingu, protože má oproti němu vyšší jak náklady, tak i benefity. V závěru potvrzuji hypotézu, že offshoring byl pro průběh projektu výhodný a shrnuji poznatky získané v průběhu práce na projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 218 záznamů.   začátekpředchozí199 - 208další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.