Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 331 záznamů.  začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role pedagoga a jeho kompetence při posuzování školní zralosti u zápisu do 1. třídy základní školy
Peterková, Kamila ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Téma diplomové práce je věnováno problematice zápisu dítěte do 1. třídy základní školy jako důležitému životnímu mezníku v jeho životě. Teoretická část zpracovává téma zápisu v celé jeho šíři. Autorka podává přehled, týkající se problematiky školní zralosti, školní připravenosti a jejich diagnostiky. Dále se pak věnuje tématu odkladů školní docházky a legislativě. Nosnou kapitolou teoretické části je téma kompetencí, kterými by měl pedagog primárního vzdělávání u zápisu disponovat. V praktické části diplomové práci autorka věnuje prostor pedagogům, kteří prostřednictvím dotazníku a nestrukturovaného interview reflektují svoje názory a pocity týkající se jejich role při zápisu. Autorka se dotýká jejich pedagogické kompetence. Pedagogové dostávají prostor k vyslovení názorů na současnou formu průběhu zápisů. Výstupem této práce je diskuse o užitečnosti současné formy zápisů a konkrétní úvahy změn.
Strategie výuky nadaných žáků na 1. stupni základní školy
Dohnalová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které je efektivní ve výuce nadaných žáků na 1. stupni využít. Dále pak pozorovat jejich uplatnění v rámci integrované i segregované formy vzdělávání nadaných. Teoretická část shrnuje poznatky o problematice nadání a snaží se o jeho specifikaci v souvislosti s inteligencí, tvořivostí a dědičností. Na základě analýzy české, ale převážně zahraniční literatury práce vymezuje strategie a metody výuky nadaných žáků, které se v dnešní době při výuce využívají. Praktická část představuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na srovnání práce učitelů nadaných žáků v integrované a segregované formě. Na základě analýzy vyučování a následných hloubkových rozhovorů s učiteli se práce snaží zjistit, jakým způsobem učitel v konkrétní formě výuky s nadaným žákem pracuje, jaké volí strategie výuky a do jaké míry tyto strategie korespondují s nastudovanou literaturou v rámci teoretické části. Z hlediska výzkumu je možné pozorovat individuální přístup zkoumaných učitelů k dané problematice.
Spolupráce rodičů a školy na počátku školní docházky
Staňková, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. V teoretické části přibližuje pozici tohoto tématu v rámci českého školství a některé vzdělávací programy a iniciativy orientující se na tuto oblast práce učitele. Praktická část prezentuje akční výzkum, který je zaměřen na reflexi vlastní praxe. Zkoumá možnosti konkrétních způsobů a forem spolupráce třídního učitele s rodiči na základě analýzy efektivity spolupráce mezi rodinou a školou evaluačního nástroje "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Tento výzkum potvrdil, že rodiče jakoukoli nabídku na bližší zapojení do školního vzdělávání většinou vítají a vybírají si z ní takový typ spolupráce, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám a možnostem. KLÍČOVÁ SLOVA: škola, rodiče, spolupráce, komunikace, standardy, Začít spolu.
Vývoj školství na Pelhřimovsku se zaměřením na malotřídní školu v Častrově
Kovářová, Hana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce bylo na základě použitých školních kronik zpracovat vývoj malotřídní školy v Častrově v okrese Pelhřimov a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci ve škole. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih a v širším pohledu také celému regionu Pelhřimovsko. Praktická část popisuje projekt realizovaný se žáky této školy. Cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Častrově a zapůsobit na jejich vztah ke škole i k místu, kde žijí.
Souvislost mezi výukou sociálních dovedností a vztahy žáků ve třídě
Balážová, Daniela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Michalová, Zdeňka (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit souvislost mezi vývojem vztahů ve třídě a pravidelnou výukou sociálních dovedností. Jedná se o zjištění, zda výuka sociálních dovedností přispívá k pozitivnímu vývoji vztahů mezi žáky a zda pod jejich vlivem dochází také ke zlepšení klimatu ve třídě. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu pedagogická diagnostika, jejími metodami a typy, zvláště s orientací na sociometrii v pedagogickém výzkumu a na sociometrické metody a techniky. V závěru teoretické části je popsán výukový program CESTY s vyučovacím předmětem Sociální dovednosti se zaměřením na problematiku rozvoje pozitivních vztahů u žáků s ADHD, ADD. Empirická část je postavena na výzkumu, který byl prováděn pomocí sociometrického ratingového dotazníku Vladimíra Hrabala (S-O-R-A-D). Tento dotazník byl zadáván ve třech pátých ročnících základní školy pro děti se specifickými poruchami chování a ve třech třídách běžné základní školy. Vyhodnocení získaných dat pomocí sociometrických indexů a sociogramů je podkladem pro porovnávání vývoje vztahů ve třídách žáků s ADHD, kteří mají pravidelnou výuku sociálních dovedností se třídami žáků z běžné ZŠ bez výuky tohoto předmětu. Dotazník byl zadáván dvakrát v každé třídě, poprvé na začátku školního roku a podruhé na konci I. pololetí. Summary: This dissertation is...
Přístupy tří učitelek ke stejnému učivu
Nodlová, Veronika ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá porovnáním přístupu tří učitelek v oblasti učiva, diferenciace a vysokých očekávání. V teoretické části jsou rozebrána zmíněná témata. V kapitole o učivu jsou informace o stanovování učiva, kde je stanoveno, jakou roli při tom hraje učitel a podle čeho učivo vybírá. Dále pak jaké jsou druhy učiva a přístupy k němu. V kapitole o vysokých očekáváních je vysvětlen pojem sebenaplňující předpověď a také způsob, jakým se tvoří a jak se dají změnit. Tématem poslední kapitoly je diferenciace, v této kapitole jsou uvedeny typy diferenciace a způsoby jak pracovat s žáky podle jejich potřeb. Jsou tu také stručně popsány dvě skupiny žáků, jichž se diferenciace nejvíce týká, žáci se speciálními potřebami a žáci nadaní. Na základě videonahrávek a rozhovorů jsou zkoumány přístupy tří učitelek ve zmíněných oblastech. Výsledky výzkumu přináší informace o tom, jakým způsobem učitelé pracují s učivem navrhovaným učebnicovými materiály a jak přistupují k neobvyklému tématu. Dále pak, zda diferencují ve výuce a jestli se dá vypozorovat různé chování k různým žákům. KLÍČOVÁ SLOVA Učivo, kurikulum, učitelovo pojetí výuky, diferenciace, vysoká očekávání, chvála
Komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy
Bertlová, Gabriela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V diplomové práci byla shromážděna argumentace ohledně důležitosti efektivní komunikace rodiny a školy. Práce rozebírá míru a podoby efektivní komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy. Zaměřujete se také na vhodné a nevhodné komunikační dovednosti. V práci bylo potvrzeno, že z efektivní komunikace a spolupráce profitují všichni její členové. Aby byla komunikace efektivní, je třeba předcházet problémovým situacím, tedy být proaktivní. Je klíčové být citliví k varovným signálům ze stran rodičů, učitele i vedení školy a reagovat na ně. Je důležité získat si důvěru rodičů a ukázat jim, že nám - učitelům, jde stejně jako jim, o blaho dítěte. V empirické části se práce zabývá názory a zkušenostmi učitelů první stupně s komunikací a spoluprací s problémovými rodiči a rodiči s problémy. Dotazníkové šetření zjišťuje, jak škola s rodinou komunikuje a spolupracuje, koho učitelé považují za problémového rodiče a koho za rodiče s problémy. Dále se pak také zaměřuje na taktiky a kroky při komunikaci a spolupráci. Hloubkové rozhovory byly zaměřeny na zpracování případové studie řešení problému, na kterém se podílela škola a rodina a popsání ovlivnění dítěte, popřípadě třídu tímto problémem a jeho řešením.
Rozsah a příčiny doučování v české primární škole
Chramostová, Blanka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Název: Rozsah a příčiny doučování v české primární škole Abstrakt: Diplomova prace se zabýva fenomenem doucovaní (shadow education) a jeho formami. Predstavený výzkum se snazí zmapovat rozsah a príciný doucovaní v ceske primarní skole. Formou dotazníku, urceneho rodicum detí 1. st. ZŠ, hleda odpovedi na otazký týkající se vztahu mezi vekem, pohlavím, socioekonomickým statusem rodiný a mezi volenou formou doucovaní. Prace výchazí z výsledku výzkumu M. Hoschlove a navazuje na nej. Výzkumný vzorek býl rozsíren o oblast mimo hlavní mesto. Pozornost je take venovana srovnaní situace v Česke republice a v zahranicí. Klícova slova: doucovaní - formý, rozsah, príciný, doucovaní sociokulturne znevýhodnených detí
Učitelské strategie řešení nekázně žáků při výuce na 1.stupni ZŠ
Šedová, Iva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit souvislost mezi nekázní žáků při výuce na prvním stupni základní školy a učitelskými strategiemi řešení nekázně. Jedná se o zjištění, zda závisí kázeň žáků na strategiích učitele a zda pod jejich vlivem dochází také k minimalizaci nekázně žáků při výuce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrace žáků se specifickými poruchami učení a chování do běžné třídy
Svašková, Marcela ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou aplikace obecných individualizačních strategií při práci v běžné třídě základní školy, kde jsou integrováni žáci s SPU a SPUCH. Jejím cílem je popsat formou akčního výzkumu cestu třídního učitele při hledání optimálních řešení. Zabývá se postavením těchto žáků v kolektivu třídy. Jaký je jejich přístup a jak jsou motivováni ke školní práci. Mapuje, jak samotní žáci vnímají tento proces. Vnímání jejich problémovosti spolužáky a jejich rodiči. Reflektuje, jakým způsobem ovlivňuje výběr strategií dosaženou úroveň profesních kompetencí a vyučovací styl učitele. Popisuje výhody a rizika spojená s integrací dětí s SPU a SPUCH v běžné třídě. Mapuje možné strategie diferenciace a individualizace výuky, metody a strategie, které podporují žáky s SPU a SPUCH. Zabývá se požadavky na kompetence učitele. Klíčová slova: integrace, inkluze, individualizace, metody práce, jazykové a komunikační kompetence, žák se specifickými poruchami učení a chování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 331 záznamů.   začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.