Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  začátekpředchozí161 - 170dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza písemného projevu žáků vyučovaných analyticko-syntetickou metodou a genetickou metodou v průběhu prvního ročníku
Veverková, Jana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na písařské dovednosti ve výuce počátečního čtení a psaní v průběhu první třídy základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje vývoj písma v historii, fyzické a psychické předpoklady pro osvojení písařských dovedností, metodiky dvou výukových metod, které jsou v českém školském systému nejčastěji používány, a v neposlední řadě hodnotící škály písma. V praktické části představujeme hodnotící škálu, kterou jsme sestavili pro účely této práce. Tato škála se zaměřuje na obsah dětských písemných produktů, chybovost, schopnost opravy a grafickou stránku. Měli jsme k dispozici kolem 500 dětských písemných produktů, jež byly sesbírány z 22 tříd 9 škol ze třech oblastí ČR (Praha, střední a jižní Čechy, Morava). Děti, které byly do projektu zapojeny, byly vyučovány analyticko- syntetickou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní. Získaná data byla součástí jiného projektu, jenž byl realizován pod záštitou IPPP ČR. Data byla sesbírána dvakrát za školní rok. Proto jsme mohli sledovat vývoj písařských dovedností v průběhu první třídy u každé výukové metody zvlášť, a zároveň porovnat tyto výukové metody mezi sebou. Cíle této práce byly: 1) zjistit jak si děti osvojují písařské dovednosti v průběhu první třídy základní školy u...
Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.
Psychologické aspekty pozdní diagnostiky u klientů s Aspergerovým syndromem
Adámková, Jana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat psychologické aspekty pozdní diagnostiky (v pubertě a později) Aspergerova syndromu. K tomuto účelu jsou určena teoretická východiska, v jejichž rámci jsou řešeny dopady identifikace diagnózy na psychiku člověka s důrazem na specifika tohoto procesu u diagnostiky Aspergerova syndromu. Z nich pak autorka vychází při kvalitativní analýze výpovědí lidí, kterým byl Aspergerův syndrom diagnostikován po třicátém roce věku. Dotazovaní hovoří o svém životě před tím, než se o Aspergerově syndromu dozvěděli, jaký vliv na ně měly nové informace, jak se rozhodovali pro podstoupení diagnostiky, čeho se obávali, v co doufali. V závěru jsou shrnuty oblasti, do kterých zasahuje identifikace diagnózy Aspergerova syndromu. KLÍČOVÁ SLOVA Aspergerův syndrom diagnostika dospělý věk psychologické aspekty
Příprava předškolního dítěte na vstup do základní školy
Svobodová, Petra ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přípravy a připravenosti dítěte předškol- ního věku před nástupem povinné školní docházky. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá definicemi zá- kladních pojmů, jako je školní zralost, školní připravenost. Druhá kapitola je věnována vývojové psychologii dítěte předškolního věku. Třetí kapitola se zabývá diagnostikou dítěte předškolního věku z pozice předškolního vzdělávání a poslední teoretická kapito- la je zaměřena na rizikové dítě v základní škole. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které sleduje efek- tivnost posunu ve vývoji oslabené oblasti u vybraného vzorku dětí běžné a speciální třídy mateřské školy za podpory intervenčního programu.
Sebepoškozování u dětí
Tvrdoňová, Anna ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Název: Sebepoškozování u dětí Abstrakt: Předkládaná práce se věnuje problematice sebepoškozování a jejím cílem je analyzovat pojetí sebepoškozování u dětí staršího školního věku, jak definují sebepoškozování a co dle jejich názoru zahrnuje sebepoškozující chování. Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí. První část je zaměřena na vymezení pojmu sebepoškozování a zmapování současné zahraniční i české odborné literatury. Pozornost je věnována nejasnostem v terminologii a představení aktuální klasifikace sebepoškozujícího jednání. Druhá část práce je věnována prezentaci výzkumu explorativního charakteru. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření od 73 respondentů ve věku 13 až 15 let a analyzována prostřednictvím kategorizování odpovědí a s využitím metody faktorové a shlukové analýzy. Faktorová analýza extrahovala deset faktorů, které tvoří smysluplné celky a lze je interpretovat jako představy, které mají dospívající o sebepoškozování. Výsledky ukázaly, že dospívající chápou sebepoškozování nejen jako přímé narušení těla, ale začleňují mezi sebepoškozující aktivity i dlouhodobé nepříznivé působení na zdraví (poruchy příjmu potravy, kouření, zneužívání alkoholu). Zajímavým zjištěním je, že dospívající mají na sebepoškozování ambivalentní názor. Uvědomují si nejen následné ztráty a možné...
Využití metody Camberwellského šetření potřeb u lidí s duševním onemocněním
Singh, Marta ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití Camberwellského formuláře pro mapování potřeb, klinické verze, v procesu hodnocení potřeb lidí s duševním onemocněním s cílem odpovědět na otázku, zdali se tento nástroj jeví jako užitečný pro identifikaci potřeb lidí s duševním onemocněním v procesu poskytování konkrétních sociálních služeb (služby poskytované o.s. Fokus Praha) a zdali může být užití tohoto nástroje v praxi v tomto kontextu nosnou platformou pro návrh vhodných intervencí. Práce má teoreticko-aplikační povahu. V teoretické části je věnována pozornost problematice potřeb, především některým teoretickým konceptům potřeb, dále je zde věnován prostor tématu případné existence specifik v systému potřeb u lidí s duševním onemocněním a detailnímu popisu Camberwellského formuláře pro hodnocení potřeb - jeho charakteristikám, podmínkám pro administraci a způsobu administrace a využití výsledků v praxi. Empirická část si klade za cíl zmapovat jednak oblasti potřeb, v nichž klienti a zájemci o služby o.s. Fokus Praha potřebují podporu, jednak popsat, jakou formu a míru podpory v těchto i dalších životních oblastech již využívají a druhak se snaží zmapovat, do jaké míry se změnila struktura v systému potřeb u výběrového souboru dotazovaných v rámci znovu mapování potřeb po půl roce. Na...
Agresivní chování u dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá agresivním chováním u dětí s poruchou autistického spektra. V rámci diagnóz poruch autistického spektra se vyskytuje poměrně široká škála projevů agresivního chování. Naším cílem bylo zjistit, o jaké projevy se jedná a v jaké míře se vyskytují. Práce byla rozdělena na dvě části, na část teoretickou a část výzkumnou. V teoretické části jsme se zabývali otázkou problémového chování, především pak agresivním chováním. Dále jsme se věnovali problematice poruch autistického spektra, klasifikaci jednotlivých diagnóz, historickému vývoji autismu a rozborem jednotlivých oblastí (triádou), které jsou narušeny. Ve výzkumné části prezentujeme provedený empirický výzkum zaměřený na zjištění projevů agresivního chování u dětí s poruchou autistického spektra. Potřebná data jsme získali prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako soubor respondentů jsme zvolili rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Integrace žáka s Aspergerovým syndromem na I. stupni základní školy - problémové oblasti
Pavlíčková, Lucie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá integrací žáka s Aspergerovým syndromem na běžné základní škole a jeho problémovým chováním v daných oblastech v době vyučování a volnočasových aktivitách. Toto téma má na základě teoretických poznatků, postřehů z praxe a dále uvedením konkrétních případů přiblížit danou problematiku, která je v dnešní době čím dál častěji zmiňována a řešena. Klíčová slova Porucha autistického spektra, autismus, Aspergerův syndrom, problémové chování
Zdraví sourozenci mentálně postižených dětí očima rodičů
Fialová, Kristýna ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Zdraví sourozenci mentálně postižených dětí očima rodičů ABSTRAKT: Text se zabývá specifiky ve vztahu rodič - sourozenec dítěte s mentálním postižením. Snaží se odpovědět na otázku, jaká rodičovská očekávání a nároky klade na sourozence rodinná situace a v čem se tyto požadavky liší od přístupu k dítěti s mentálním postižením. Klíčová slova: Rodinné vztahy, Sourozenecké vztahy, Mentální postižení, Výchova a výchovné postoje
Syndrom vyhoření u učitelek mateřských škol
Jandová, Martina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
RÉSUMÉ Diplomová práce se věnuje stresu a syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je míra psychické zátěže s ohledem na syndrom vyhoření a zmapovat výskyt syndromu vyhoření u učitelek mateřských škol. Zajímalo nás, jaký vliv na výskyt syndromu vyhoření má délka praxe, počet dětí ve třídě, místo působení, spokojenost v kolektivu a stupeň osobního uspokojení vzhledem k věku učitele. Pozornost je věnována učitelské profesi a v ní specifickým stresorům. Pro zpracování výzkumu jsem použila dotazník Maslach Burnout Inventory, který je standardizován pro měření syndromu vyhoření a dotazník zjišťující citlivost vůči stresu. Pro zjištění demografických údajů jsem použila vlastní dotazník. Ve výsledcích se ukazuje, že větší počet učitelek je proti stresu odolných. Syndrom vyhoření napříč všemi třemi oblastmi se ukázal pouze u jednoho respondenta z celkového počtu 100 dotázaných. U osmi dotázaných byl syndrom vyhoření potvrzen ve dvou oblastech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   začátekpředchozí161 - 170dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.