Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 166 záznamů.  začátekpředchozí157 - 166  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evaluační nástroje pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu
Tichá, Zdeňka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná práce se zabývá metodami a technikami, které slouží ke sběru a analýze dat užívaných v evaluačním procesu v oblasti školních vzdělávacích programů (ŠVP) v mateřské škole. Teoretická část vymezuje definice a základní pojmy související s oblastí hodnocení a evaluace, evaluačních nástrojů a procesů. Pojmenovává základní metody a techniky evaluačních procesů a jejich praktické používání při vyhodnocování evaluačního systému v ŠVP v podmínkách sloučených mateřských škol. V empirické části se zaměřuje na oblast evaluace školních vzdělávacích programů v podmínkách sloučených mateřských škol a pracuje s informacemi získanými dotazníkovým šetřením. Zkoumá praktické využívání konkrétních evaluačních nástrojů při vyhodnocování evaluačních systémů. Analyzuje vlastní realizaci, efektivitu a funkčnost evaluačních praktik a hodnocení výsledků výzkumného šetření. Na závěr přináší doporučení možných postupů a řešení zjištěných nedostatků v oblasti evaluace školních vzdělávacích programů v podmínkách sloučených mateřských škol.
Hodnocení a sebehodnocení ředitelek mateřských škol
Francová, Hana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením a sebehodnocením ředitelek mateřských škol. Mapuje kritéria zřizovatelů pro hodnocení práce ředitelek mateřských škol. Další oblast výzkumu je vlastní hodnocení ředitelek. Vychází z teoretických vědomostí, praktických zkušeností a výsledků empirického výzkumu. Soustředí se na zmapování systému hodnocení ředitelek vybraných mateřských škol. Klíčová slova: Hodnocení, sebehodnocení, kritéria
Kompetence vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole
Kouba, Roman ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá stanovením kompetencí vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole, v teoretické části je vymezen termín kompetence s odkazy na literaturu a předchozí výzkum, zdůvodněn výběr teoretického, výchozího kompetenčního modelu, na jehož základě jsou vybrány kompetence k výzkumu, který dává odpověď na otázky týkající se požadovaných kompetencí pro VUOV, zda považují odborné kompetence za důležitější než kompetence ostatní a jaká míra důležitosti je přisuzována jednotlivým kompetencím. Součástí výzkumu je i zjištění, zda mají VUOV možnost využít svých manažerských kompetencí ke zkvalitnění výuky. V rámci výzkumného projektu byl proveden kvantitativní výzkum na středních odborných školách v Ústeckém kraji pomocí dotazníků, určených pro dvě skupiny respondentů, a to VUOV a ředitele škol, výsledky pak byly ověřeny strukturovaným pohovorem.
Řízení rozvoje pedagogických pracovníků na středních odborných školách
Sajdlová, Stanislava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou řízení lidských zdrojů na středních odborných školách. Popisuje postoj a zkušenosti ředitelů škol v této oblasti. Cílem je zmapovat, analyzovat a současně zformulovat závěry, které budou užitečné a přínosné v práci ředitelů škol.Ukázat možnosti rozvoje pedagogických pracovníků, aplikovat poznatky z oblasti rozvoje lidských zdrojů z obecného managementu na specifické učitelské prostředí a zároveň ukázat důležitost a vzrůstající význam těchto procesů ve školství. Závěry vycházejí z výzkumného šetření provedeného na středních odborných školách mezi řediteli i učiteli s využitím dotazníku jako výzkumného nástroje. KLÍČOVÁ SLOVA: Personální práce, řízení, rozvoj lidských zdrojů, systém personální práce,vzdělávání, metody,
Řízení změn ve školách pomocí filozofie Kaizen
Kynčlová, Zlatuše ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce seznamuje s filozofií Kaizen, uplatňující se při zlepšování procesů ve výrobě a řízení. Předmětem práce je představení podstaty filozofie Kaizen a návrh implementace filozofie Kaizen do řízení změn ve školách jako jeden z alternativních modelů řízení školy. V teoretické části jsou charakterizovány principy původem japonské filozofie managementu, a to na základě rešerše dostupné literatury a dalších teoretických zdrojů. Pro lepší pochopení významu Kaizen je uvedena i jeho historie a vývoj. Zmíněna je odlišnost japonského a českého prostředí. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum uplatňování filozofie Kaizen v České spořitelně. Vlastní empirické šetření se zakládá především na rozhovorech a pozorováních. Těmito metodami je analyzována firemní zkušenost s implementací filozofie Kaizen. Výsledky výzkumu přinášejí pohled na nový fenomén pro oblast školství a představují možnosti pro případnou implementaci prvků filozofie Kaizen při řízení změn ve školách. Záznam z kvalitativního výzkumu je podkladem pro uplatnění filozofie Kaizen na konkrétním příkladu v podmínkách školy. Práce představuje filozofii Kaizen jako jeden z alternativních modelů řízení školy. Závěr práce shrnuje tuto metodu jako přínos v oblasti vedení lidí.
Řešení skupinových konfliktů v mateřské škole (z pohledu ředitelek, ředitelů mateřských škol Středočeského kraje)
Dvořáková, Jana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řešení skupinových konfliktů v mateřské škole, předkládá názory, citaci a komparaci českých i zahraničních autorů, čerpá z domácích i zahraničních pramenů. V teoretické části přináší poznatky z dané oblasti, definuje termín "konflikt", vymezuje základní druhy konfliktů, věnuje se skupinovým konfliktům v souvislosti s vlivem osobnosti jedince na vznik konfliktu. V druhé polovině teoretické části se zaměřuje na řešení a předcházení konfliktům. V tomto smyslu je též orientován výzkum, který vychází z cíle výzkumného šetření. Výzkumná část předkládá výsledky výzkumného šetření, kdy popisuje a analyzuje příčiny a řešení skupinových konfliktů v praxi. Vyhodnocení pak vede k zodpovězení výzkumných otázek. Práce je stylizována tak, aby ji mohla využít co nejširší skupina ředitelů a řídících pracovníků v mateřských školách.
Řízení mateřské školy s více odloučenými pracovišti
Pucandlová, Jana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná práce se zabývá porovnáním řízení mateřských škol, které jsou rozděleny dle daných specifik. Tímto rozčleněním vznikla skutečnost mateřských škol s více odloučenými pracovišti, které se dále staly předmětem výzkumu. V teoretické části jsou definované základní pojmy managementu. Výzkumné šetření je zaměřeno na oblasti manažerských funkcí. Terminologie jednotlivých funkcí poukazuje na důležitost problematiky řízení managementu. V empirické části bylo využito kvantitativního šetření formou dotazníku vytvořeného v Google dokumentech. Výsledky šetření byly přeneseny do přehledných grafů a tabulek pro další využití. Osloveni byli respondenti z regionu Mladá Boleslav, kde je čtyřicet šest mateřských škol. Následné výzkumné šetření bylo zaměřeno na kvalitativní výzkum s orientací na mateřské školy s více odloučenými pracovišti. Respondenti formou osobního setkání odpověděli na formulované otázky. Tyto výsledky šetření byly zaznamenány do tabulkových přehledů a dále zpracovány pro další výzkum. Získané informace s respondenty v oblasti manažerských funkcí odkryly celkový pohled na řízení organizací. Následnou konzultací respondenti potvrdili či upřesnili tvrzení zaznamenané v dotazníkovém šetření. Cílem bakalářské práce je porovnání mateřských škol podle faktografických údajů. Výstupy z šetření a...
Time management ředitelky mateřské školy
Bernasová, Jana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování problematiky time managementu, která je zpracována v závěrečných bakalářských pracích. Syntéza a shrnutí výsledků více empirických studií provedených různými autory. Formulování podstaty a zpracování systematického přehledu zjištěných výsledků dosavadního výzkumu time managementu z daného výběrového souboru bakalářských prací. Předmětem výzkumu je zhodnocení poznatků, informací a principů významných pro zkvalitnění efektivity time managementu v řízení školy. Teoretická část práce obsahuje pojmy, zásady, principy a techniky řízení času čerpané z odborné literatury. K utřídění znalostí a poznatků z oblasti řízení času z různých směrů výzkumu studentů vysoké školy je použita metoda metaanalýzy. Výsledkem této závěrečné bakalářské práce je shrnutí a zhodnocení poznatků, informací a principů významných pro zkvalitnění efektivity time managementu v řízení školy a následné zpracování přehledu o výsledcích výzkumu publikovaných v bakalářských pracích. Závěrečná část obsahuje zobecnění výsledků. Práce má především informativní charakter.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 166 záznamů.   začátekpředchozí157 - 166  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.